سریعترین روش ثبت برند تخم مرغ🥚🍳 در 1401
امتیاز شما به این مطلب ؟
1/5 - (1 امتیاز)

 با ثبت برند تخم مرغ از برند و صاحب آن و سرمایه‌ او محافظت می‌شود که این محافظت توسط مراجع قانونی صورت می‌گیرد. حفاظت از برند از ارائه خدمات نادرست و همچنین تلاش نابه‌جای رقبا و سود‌جویان جلوگیری می‌کند.نام تجاری یا برند به یک نشانه یا طرح گفته می‌شود که موجب شناسایی محصول، تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم به مخاطب می‌شود. هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند برای ثبت برند محصول مورد‌ نظر خود اقدام کند به شرطی که مدارک لازم جهت تایید تجارت خود را ارائه دهد.

یعنی یا پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت داشته باشد، یا پروانه کسب از اتحادیه مربوطه یا پروانه ساخت صادره از سوی سازمان غذا و دارو یا گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد‌ نظر و سایر مجوزها از مراجع ذی‌ربط بسته به نوع محصول و کالا یا خدمات مورد‌ نظر را باید ارائه دهد.

ثبت برند تخم مرغ

بازار خود را بشناسید!

تخم مرغ یک ماده غذایی مهم و اساسی برای کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود. هر چه فاصله بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده بیشتر باشد، انجام بازاریابی برای اطمینان از اینکه تخم مرغ در شکل، مکان و زمان مورد‌نظر به دست مصرف‌کنندگان  برسد، پیچیده‌تر می‌شود.

باید مطمئن شوید که بازاری برای فروش تخم مرغ در منطقه شما وجود دارد و شما می‌خواهید ببینید که دیگران با چه قیمت‌هایی تخم مرغ را به فروش می‌رسانند. همچنین می‌خواهید تعیین کنید که تخم مرغ‌های خود را کجا  بفروشید. در بسیاری از استان‌ها کشاورزانی هستند که تخم مرغ را در مقیاس کوچک می‌فروشند. همچنین بررسی کنید که تعاونی مواد غذایی یا خواربارفروشی محلی شما چقدر برای تخم مرغ گردش مالی دارد و اینکه آیا ثبت برند تخم مرغ در منطقه‌ای که شما در آن ساکن هستید ارزشی برای شما دارد؟

همچنین تولیدکنندگان ممکن است تصمیم بگیرند که محصولات خود را مستقیماً برای مصرف‌کنندگان بازاریابی کنند یا از بین سازمان‌های بازاریابی مختلف یکی را انتخاب کنند؛ بنابراین در اینجا روش‌های اصلی بازاریابی تخم مرغ وجود دارد:

1. بازاریابی مستقیم

تولیدکنندگان تخم مرغ که در فاصله کوتاهی از مصرف‌کنندگان قرار دارند ممکن است بتوانند بازاریابی مستقیم را انجام دهند مانند فروش در مزرعه، فروش خیابانی و فروش به مغازه های خرده فروشی محلی.

2. واسطه های بازاریابی

دو نوع واسطه بازاریابی وجود دارد. یکی عمده‌فروشان و بازارهای عمده‌فروشی مرکزی که معمولاً دانش خوبی از بازار، دسترسی به بهترین اطلاعات در مورد روندها و چشم اندازها و سرمایه در گردش برای حمل ریسک‌های تجاری در صورت لزوم را دارند. دوم اینکه در مناطق شهری نیز، فروش تخم مرغ از طریق خرده‌فروشان انجام می‌شود.

3. بازاریابی دیجیتال

پر‌اهمیت‌ترین نوع بازاریابی، بازاریابی دیجیتال است. پلتفرم دیجیتال می‌تواند بستر مناسبی برای تولیدکنندگان باشد تا بتوانند مستقیماً تخم مرغ‌های خود را به صورت آنلاین از مزارع خود یا با ایجاد شرکای جدید آنلاین بفروشند.

یک طرح تجاری بنویسید.

گام دوم پس از شناخت بازارتان این است که برنامه بازاریابی خود را با نوشتن یک طرح و ثبت برند تخم مرغ رسمی کنید. یک طرح کسب‌و‌کار مزرعه کوچک نه تنها بازار هدف شما را مشخص می‌کند، بلکه به چگونگی رشد کسب‌وکارتان در این مسیر، و به قیمت‌‌گذاری، هزینه‌هایی که در تولید تخم‌مرغ صرف می‌کنید و سودی که می‌توانید کسب کنید نیز کمک می‌کند.

مزایای ثبت برند تخم مرغ

  • با ثبت علامت تجاری، تجارت مورد‌نظر توسط مراجع قانونی محافظت می‌شود.
  • به صاحب آن تجارت رسمیت داده می‌شود.
  • بین محصولات و تولیدات مشابه در آن حوزه تفاوت و تمایز ایجاد می‌شود.
  • با داشتن علامت تجاری می‌توان از گرفتن تسهیلات برای کسب‌و‌کار خود بهره‌مند شد.
  • علامت تجاری یکی از مهم‌ترین موارد در ثبت قرارداد اعطای نمایندگی محسوب می‌شود.
  • علامت تجاری وجه خاصی به شهرت شرکت و کسب‌و‌کار شما می‌بخشد و بازاریابی را اثربخش می‌کند.
  • با ثبت علامت تجاری، از سرقت طرح‌ها و ایده‌ها برای شرکت شما جلوگیری می‌شود.

  مدارک ثبت برند تخم مرغ

برای ثبت برند تخم مرغ، اشخاص حقیقی و حقوقی به تفکیک باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند.

شخص حقیقی :

  • در برگه‌ای طرح، لوگو و برند مورد‌نظر خود و معنی آن در فرهنگ ‌لغت دهخدا را توضیح دهد.
  • اگر برند شما لاتین باشد باید کارت بازرگانی به همراه داشته باشید.
  • همراه داشتن جواز یا پروانه کسب الزامی است.
  • ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی.
  • ارائه 12 عدد از تصویر برند در ابعاد 6*6.

شخص حقوقی:

  • جواز کسب
  • مدارک شرکت و روزنامه آگهی تاسیس آن
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه 12 عدد از تصویر برند در ابعاد 6*6.
  • در برگه ای طرح، لوگو و برند مورد‌نظر خود و معنی آن در فرهنگ ‌لغت دهخدا را توضیح دهد.

اقدامات لازم جهت ثبت برند تخم مرغ

اقدامات لازم جهت ثبت برند تخم مرغ

برای ثبت برند تخم مرغ شرکت خود، ابتدا اظهارنامه خود را در سامانه مالکیت صنعتی (قسمت ثبت برند تجاری) به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی را تکمیل و مشخص کنید علامت تجاری مربوط به کدام فصل و طبقه است. پس از طی این مراحل، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری و اطلاعات وارد‌شده را تایید و هزینه اولیه ثبت‌نام را واریز کنید. پس از این مرحله شماره اظهارنامه برای شما ارسال می‌شود.

سپس اداره‌ی مالکیت صنعتی، اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی می‌کند و چنانچه نواقصی در آن‌ها مشاهده نماید مراتب را جهت رفع نقص به متقاضی ابلاغ می‌کند. در صورت کامل بودن اظهارنامه و چنانچه سازمان مربوطه علامت تجاری را قابل ثبت بداند، متقاضی باید مبلغ نهایی را پرداخت کند و اجازه‌ی انتشار آگهی مربوطه برای او صادر می‌شود.

با ثبت برند شرکت کسب و کارتان را رونق ببخشید!

تخم مرغ از جمله مواد غذایی مهم در تمامی دستورالعمل‌های غذایی است. تخم مرغ شامل مقدار زیادی پروتئین، املاح و ویتامین‌ها است. برای جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مصرف تخم مرغ بسیار مفید است. اگر در حوزه مرغداری و تولید تخم مرغ فعالیت دارید، ثبت برند تخم مرغ به شما کمک می‌کند که فعالیت خود را در سطح وسیع توسعه دهید. ثبت برند در کسب‌و‌کارها گامی مهم برای شما محسوب می‌شود.

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با ثبت برند مواد غذایی، ثبت برند خشکبار و ثبت برند مواد دارویی به صفحات لینک شده مراجعه کنید.

سوالات متداول

01 روش‌های اصلی بازاریابی تخم مرغ چیست؟
1.بازاریابی مستقیم 2. واسطه های بازاریابی 3. بازاریابی دیجیتال