{ ثبت برند در تهران✅} + آدرس، نقشه، قیمت
امتیاز شما به این مطلب ؟
1/5 - (1 امتیاز)

همانطور که ثبت شرکت حائز اهمیت است ثبت برند نیز مهم تلقی می‌شود. از آن‌جایی که ارزش معنوی یک برند بسیار مهم است ما در این مقاله جنبه های مختلف ثبت برند در تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم که چگونه تا حد امکان در برابر استفاده های غیرقانونی محافظت شود. اگر کالاها یا خدمات شما به صورت تقلبی در بازار ارائه شود، شهرت برند شما به راحتی از بین می‌رود.

از آن‌جایی که حقوق و قوانینی برای برندهای نامعتبر در ایران وجود ندارد، صاحبان شرکت باید لوگوی خود را در مراحل اولیه در بازار تهران و دیگر استان‌ها ثبت کنند.

 

برای ثبت برند در تهران از کجا شروع کنم؟

برای ثبت برند در تهران و استان‌های دیگر می‌توانید مستقیماً به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید. اما به یاد داشته باشید که این روند کمی طولانی و زمان‌بر است. علاوه براین، اگر از مشاوران و متخصصان ماهر استفاده نکنید، ممکن است مجبور شوید چندین بار برند خود را تغییر بدهید. بنابراین، بهتر است از کمک افراد واجد شرایط و با تجربه برای ثبت برند بهره‌مند شوید.

همچنین اگر شما در دیگر استان‌های کشور فعایت می‌کنید، می‌توانید با ثبت برند در تهران و معرفی آن به مصرف‌کنندگان، فعالیت خود را در سرتاسر کشور گسترش بدهید. در فضای تجاری بسیار رقابتی کنونی، ایران بدون شک یکی از بالقوه ترین بازارها در خاورمیانه برای بسیاری از تجار بین‌المللی و داخلی است. بنابراین با پرداخت هزینه ثبت برندمی‌توانید از مزایای زیادی برخوردار شوید.

برای ثبت برند در تهران چه مدارکی لازم است؟

مدیر یک کسب‌وکار باید مراحل ثبت‌ برند را از طریق یک وکیل باتجربه انجام دهد. شما برای ثبت برند در تهران و یا کل کشور باید اطلاعات و مدارک زیر را تکمیل کرده و سپس ارائه دهید.

مدارک ثبت برند به شرح زیر است:

  • نام کامل، آدرس محل سکونت، اطلاعات کامل تماس و ماهیت کسب‌وکار متقاضی.
  • نمایندگی الکترونیکی یک برند.
  • فهرست کالاها و خدماتی که شرکت شما به مشتریان‌تان ارائه می‌دهید.
  • وکالت‌نامه‌ای برای نماینده و مدیر آن کسب‌وکار که توسط کنسول‌گری ایران مورد تأیید باشد.
  • یک کپی از گواهی تأسیس (در صورتی که متقاضی شرکت سهامی باشد) که توسط کنسول‌گری ایران تأیید شده باشد.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابزاری آنلاین برای جستجوی لوگوهای تجاری و برند های ثبت شده در تهران و تمامی استان های داخل کشور فراهم کرده است. جستجو برای علائم تجاری و برند های ثبت شده در تهران و دیگر استان ها به کمک کلمات، شماره ثبت، طبقه‌بندی و… انجام می‌شود. موتور جستجوی این سایت فقط با زبان فارسی کار می‌کند و شرکت های در حال ثبت را پوشش نمی‌دهد.

ثبت برند

ثبت برند

قوانین ثبت برند

قانون اساسی کشور، لوگوی تجاری را به عنوان هر کلمه، طرح، تصویر یا عبارتی که بتواند محصولات تجاری، صنعتی یا کشاورزی را متمایز کند، تعریف کرده است. با ثبت برند در تهران علائم تجاری غیرسنتی، از جمله لوگو های رنگی و لوگوهای سه‌بعدی، می‌توانند از حمایت قانونی و قضایی در کشور برخوردار باشند.
بر اساس قوانین علامت های تجاری در ایران، محدودیت ‌های استانداردی برای به ثبت رسیدن دارند. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید پرچم ملی، نشان‌های رسمی ادارات، نماد ارگان های نظامی و…‌ به عنوان یک علامت تجاری به ثبت برسانید. همچنین اگر لوگوی تجاری شما پوشش‌دهنده‌ی “نوشیدنی‌های الکلی” و کلیه علائم تجاری که شامل پرتره های یک زن بی‌حجاب باشد؛ مجاز به ثبت شدن نیست.
ایران از روش طبقه‌‌بندی بین‌‌المللی کالاها و خدمات برای ثبت علائم تجاری استفاده می‌کند. به همین دلیل شما باید برای ثبت برند در تهران و یا کل کشور، لیستی از کالاها و خدمات را در لیست‌های طبقه‌بندی شده و از پیش تعریف‌شده مشخص کنید.

روند ثبت برند در تهران

پس از ارائه درخواست علامت تجاری به اداره اسناد کل کشور، درخواست متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس در صورت عدم وجود اعتراض یا مخالفت، برند تجاری شما به ثبت می‌رسد و پس از آن 30 روز مهلت مخالفت در نظر گرفته می‌شود. درصورتی که در این مدت هیچ اعتراضی از طرف شخص ثالث مطرح نشود، برند شرکت شما به ثبت می‌رسد و شماره رسمی به آن اختصاص می‌یابد.
با طی کردن روند ثبت برند در تهران، علامت ثبت شده یک بار دیگر به منظور آگاهی عمومی منتشر می‌شود و در نهایت گواهی ثبت برای شما صادر می‌شود.

فرآیند کلی درخواست ثبت برند شامل:

  1. یک بررسی رسمی
  2. بررسی متمایز و جستجو برای علائم تجاری قبلی
  3. بررسی پس از ثبت درخواست برند
  4. سپس ثبت نهایی علامت تجاری، است.

بعد از اینکه برند خود را در  اداره ی اسناد کشور به ثبت رساندید؛ لوگوی شرکت شما در کل کشور به مدت 10 سال اعتبار قانونی دارد و از تاریخ ثبت قرارداد، این روزشماری شروع می‌شود.

روند ثبت برند در تهران

روند ثبت برند

باطل شدن برند ثبت شده درصورت عدم فعالیت❗️

اگر مدیر آن کسب‌وکار و نماینده قانونی یا جانشین او بدون هیچ دلیل موجهی از لوگوی به ثبت رسیده، به مدت سه سال بعد از تاریخ ثبت استفاده نکنند، در معرض اقدام ابطال برند توسط شخص ثالث قرار خواهند گرفت. صاحبان برندهای تجاری ملزم به ارائه هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از لوگوی تجاری و فعالیت شرکت خود نیستند. مگر آن‌که شخص ثالثی درخواست لغو برند را به دلیل عدم استفاده در طول مدت ذکر شده، ارائه دهد.

توصیه مهم برای ثبت برند در تهران

قبل از ثبت برند در تهران و یا در کل کشور  همیشه به صاحبان برند یک توصیه مهم می‌شود. اگرچه ارائه مدرک برای اثبات فعالیت در ایران  لازم نیست، صاحبان برند باید برای احتیاط مدارک وشواهدی که نشان‌دهنده‌ی فعالیت آن‌ها در بازار است، بعد از ثبت برند، جمع‌آوری کنند. این مدارک را می‌توان در یک دوره متوسط ​​​​پنج روز کاری آغاز و به راحتی تکمیل کرد.

ماده ی 576 تا 582 قانون تجارت ایران مربوط به ثبت برند و لوگوی شرکت‌ها است. این فصل از قانون «نام تجاری» نامیده می‌شود که در آن ثبت نام یک فعالیت تجاری خطاب به عموم مردم است. همچنین قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی‌ و علائم تجاری در سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که در فصل سوم این قانون به طور کامل درباره ثبت برند صحبت شده است.
درخواست ثبت برند در تهران یا شهرهای دیگر باید توسط یک نماینده یا مدیر ارشد یک سازمان ثبت شود. همچنین وکالت‌نامه‌ای که توسط کنسول‌گری ایران تأیید شده است، امری ضروری در روند اداری ثبت برند است.

{با ثبت برند در تهران از حمایت‌های قانونی برخوردار می‌شوید❗️}

قوانین ایران هیچ حمایتی از برندهای ثبت نشده نمی‌کند. یک لوگوی تجاری باید به صورت رسمی ثبت شود تا مورد حمایت قرار بگیرد. علائم تجاری ممکن است بدون ثبت در تهران و یا کل کشور مورد استفاده قرار بگیرند، اما صاحب آن شرکت قادر به استفاده از قانون برای محافظت در برابر تخلفات نخواهد بود. حق انحصاری استفاده از لوگوی تجاری متعلق به شرکتی است که اقدام به ثبت برند در تهران یا کل کشور نموده است.

گواهی ثبت برند در تهران و یا در کل کشور مانند شاهدی بالغ بر مالکیت کل شرکت توسط شما است. صاحبان کسب‌وکارها با ثبت برند می‌توانند اقدامات ضدجعل را علیه کلاه‌بردارن از طریق دادگاه پیگیری کنند. در جدول زیر انواع حمایت‌های قانونی که با ثبت برند از آن برخوردار خواهید شد آمده است.

برخورداری از حمایت قانون با ثبت برند

برخورداری از حمایت قانون با ثبت برند

جمع‌بندی

در این مقاله متوجه اهمیت ثبت برند در تهران و به‌طورکلی در کشور شدیم. بنابراین اگر تا به حال در ثبت لوگوی خود تردید داشتید دیگر می‌توانید با خیال راحت اقدام کنید و از مزایای آن برخوردار شوید. مشاوران ما پاسخ‌گوی هرگونه سؤال شما در این زمینه خواهند بود.

 

سوالات متداول

01 بعد از ثبت برند برند شما چند سال اعتبار قانونی دارد؟
ده سال از تاریخ ثبت قرارداد