ثبت برند روغن+ راهنما ثبت انواع روغن خوراکی
امتیاز شما به این مطلب ؟

امروزه روغن محصولی است که از آن استفاده زیادی می‌شود. معمولاً هیچ روغنی از لحاظ کارایی و شکل شمایل مشابه دیگری نیست، در واقع هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. برند روغن باعث می‌شود که خریداران محصولات کارخانه‌های دیگر را نیز از هم تشخیص دهند. مشتری با مشاهده علامت و برند محصول تشخیص می‌دهد که این روغن را کدام کارخانه تولید می‌کند.

ثبت برند روغن باعث جلوگیری از متقلبان می‌شود و تولید هر نوع کالایی که علامت تجاری آن با دیگر کارخانه‌ها مشابه تخلف محسوب می‌شود. برای ثبت برند باید یک سری مدارک را ارائه دهید تا علامت تجاری را بر روی محصولات خود درج کنید.

برند به چه معناست؟

برند نمادی است که خدمات و فروش محصولات شما را خاص می‌کند. برند باعث می‌شود که محصولات مشابه را از هم متمایز کند و به نام قانونی آن، علائم تجاری می‌گویند. برای جذب مشتری و به  فروش رسیدن راحت محصولات باید از برند استفاده کنید. عبارت برند ترکیبی از کلمات نشانه، اصلاح و اسم است و به‌منظور شناخت محصول شما بین بقیه رقبا برای فروشنده‌ها استفاده می‌شود.

در تعریفی جامع‌تر می‌توان گفت مخاطب با مشاهده، شنیدن و حس کردن یا هرگونه ارتباطی به ‌صورت‌های مختلف از جمله دیداری و لفظی تأثیرات خود را بر مخاطب بگذارد را برند می‌گویند.

مزایا ثبت برند

ثبت برند روغن باعث می‌شود که دیگر رقبای شما نتوانند تقلب کنند و در صورت تخلف می‌توانید با شکایت از شرکت مربوطه از طریق قانون شرکت، متقلب را به تعویض نام و برند مجبور کنید و همچنین متقلب باید به شما غرامت پرداخت کند. از دلایل ثبت برند می‌توان به این مورد اشاره کرد که دیگر هیچ شرکتی نمی‌تواند از برند شما سوءاستفاده و تقلید کند.

ثبت برند برای تبلیغات محصولات شرکت شما بسیار مؤثر است. این کار برای حفظ منافع مادی و معنوی شما در کسب کار از ضرورت بسیاری برخوردار خواهد بود. ثبت برند باعث پیشرفت چشمگیر در مرحله بازاریابی محصولات می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا وفاداری خودتان را نسبت به خریداران محصولات خود ثابت کنید.

ثبت برند روغن خوراکی

ثبت برند روغن خوراکی

در سرمایه‌ گذاری تولید روغن‌های خوراکی برای شروع کسب کار بهتر باید به طور کاملاً قانونی برند و نماد تجاری محصول خود را ثبت کنید. برای ثبت برند به طبقه بندی علائم تجاری باید توجه کنید و طبقه مربوط به برندتان که می‌خواهید ثبت کنید را باید انتخاب کنید.  برندها در ۴۵ طبقه قرار دارند که هر طبقه مربوط به صنف خاصی است.

از طبقات ۱ تا ۳۱ به کالاها و محصولات مربوط می‌شود و از طبقات ۳۵ الی ۴۵ برای خدمات است. طبقه 29 برای ثبت برندهای روغن خوراکی هستند. این طبقه شامل گوشت، ماهی، گوشت شکار، عصاره گوشت، سبزی به‌صورت کنسرو، انواع ژله، مربا و کمپوت، محصولات لبنی، تخم‌مرغ و در آخر روغن‌ها و چربی‌ها است.

مدارک لازم برای ثبت برند روغن

برای ثبت برند در هر طبقه نیاز به ارائه مدارک لازمه را دارید. ثبت برند روغن به دو صورت حقیقی و حقوقی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ثبت برند روغن برای اشخاص حقیقی

  • عکس از کارت ملی و شناسنامه
  • فتوکپی از جواز فعالیت کار که می‌تواند جواز تأسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت یا هر گواهی که فعالیت شما از نهادهای قانونی صادر شده است.
  • ارائه کارت بازرگانی برای برندهای لاتین

ثبت برند روغن برای اشخاص حقوقی

  •  داشتن یک کپی از شناسنامه و کارت ملی
  •  ارائه یک کپی از آخرین وضعیت شرکت
  •  ارائه کپی از روزنامه رسمی
  •  ارائه اصل کارت بازرگانی و کپی آن برای ثبت برند لاتین محصول
  • فتوکپی از جواز فعالیت کار

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک ثبت برند به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید.

 مراحل ثبت برند روغن

 مراحل ثبت برند روغن

برای ثبت برند روغن می‌توانید به دو روش اقدام کنید. از طریق سامانه‌های هوشمند ثبت برند استفاده کنید یا به سایت مالکیت معنوی مراجعه کرده و به ترتیب مراحلی که گفته می‌شود را انجام می‌دهید.

  •  مشخصات صاحب برند روغن را وارد کنید.
  •  مدارک لازمه را در سایت آپلود فرمایید و مدارک را تایید کنید.
  • هزینه ثبت برند را بپردازید.
  • در آخر شماره اظهارنامه و رمز ارسال شده به گوشی همراه خود را دریافت کنید.

بعد از انجام پروسه اگر مشکلی در روند ثبت برند ایجاد نشود. نسخه نهایی تاییدیه برند برای شما ارسال خواهد شد و شما باید آن را امضا کنید. همچنین باید یک نسخه برابر اصل از تاییدیه را به اداره ارسال کنید.

مدت زمان ثبت برند روغن

استعلام برند اولین قدم برای ثبت قانونی برند محصولات است. با این کار از برندهای مشابه ای که ثبت نشده‌اند اطمینان بسیاری دارید. این کار پروسه ثبت برند را جلوتر می‌اندازد. اگر اداره مالکیت معنوی نام پیشنهادی برند شما را تکراری تشخیص دهد باید یک نام دیگر برای برند خود پیشنهاد دهید. از زمان ارسال اظهارنامه به اداره مالکیت معنوی، 30 تا 45 روز برای ارسال تقاضای آگهی نیاز است. آگهی اول شما در روزنامه‌های رسمی کشور انتشار می‌شود و افرادی که در بازه یک ماه زمانی اعتراض دارند باید آن را اعلام کنند.

پس از گذراندن این بازه زمانی، حدود 4 هفته دیگر نیز زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند ارسال شود. با آگهی دوم در روزنامه‌های رسمی ایران این روند به پایان می‌رسد. به‌طورکلی مدت زمان برای ثبت برند محصول حدود 3 ماه طول خواهد کشید.

  ثبت بین‌المللی برند روغن

ثبت بین‌المللی برند روغن

تعداد برندهای ثبت شده روغن در کشور ایران بسیار زیاد است که کارخانه‌ها تولیدات خود را به کشورهای خارجی به‌خصوص همسایگان ایران صادر می‌کنند. باید در نظر گرفت که قوانین صادرات ممکن است با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تغییر کند. شما با ثبت برند روغن به‌صورت قانونی می‌توانید فروش محصولات خود را در دور دست‌ها انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت برند مواد غذایی به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید.

هدف ثبت برند روغن

با ثبت برند روغن دیگر کسی نمی‌تواند از حقوق شما سوء استفاده کند و در صورت مشکل، قانون از حقوق شما حمایت می‌کند. برند باعث افزایش اعتبار شما بین رقبا می‌شود و برای صادرات محصولات خود می‌توانید به‌ راحتی اقدامات لازم را انجام دهید. برای تاسیس یک نمایندگی باید برندی منحصربه‌فرد را برای خود ثبت کنید. با ارائه مدارک لازمه از طریق سامانه‌های موجود به‌صورت آنلاین، در کمترین زمان برند محصول خود را به ثبت برسانید. می‌توانید تبلیغات بسیاری را با ثبت برند انجام دهید که باعث موفقیت بسیاری در کسب و کار می‌شود.