ثبت برند طلا فروشی
امتیاز شما به این مطلب ؟
5/5 - (4 امتیاز)

ثبت برند طلا فروشی با افزایش قیمت طلا و سخت شدن شرایط برای مشتریان، مجموعه و کسب و کارها و طراحان خوش ذوق وارد کار شدند و طلاهایی ظریف و سبک را طراحی و به فروش می رسانند و باعث شدند که افراد حتی با سرمایه‌ای نه چندان زیاد بتوانند زیورآلات خود را خریداری کنند و با مبلغی مناسب برای آینده هم سرمایه گذاری کنند.

بعد از استقبال مشتریان از طلاهای ظریف و مینیمال افراد زیادی سعی کردند وارد این حوزه ی کسب و کاری شوند. افزایش تقاضا برای ثبت برند زیورآلات ، آن چیزی است که در سالهای اخیر به وفور شاهد آن بوده ایم. حمایت سازمان صنایع دستی از این جریان، یکی از مهمترین دلایلی بوده که باعث شده افراد زیادی جذب این صنعت شوند.

همچنین ایجاد شدن پلتفرم‌های خصوصی و عمومی و بازاریابی گسترده نیز از جمله عوامل دیگری بوده اند که در نهایت افراد زیادی را جذب این رشته کرده اند. عده ی زیادی هم در کنار استفاده از فلزات، از جمله طلا، از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بهره برده و خلاقیت در این عرصه را به حد اعلا رسانده اند. آن ها از این راه توانسته اند مشتریان پروپاقرص را نیز پیدا کنند.

به طور کلی یکی از مهمترین کارها به منظور حفظ و افزایش اعتبار در این عرصه ثبت برند طلا فروشی می‌باشد. این مهم را می‌توان هم برای زیورآلات دست ساز و هم برای زیورآلات ریخته گری شده انجام داد و در هر دو صورت اعتبار برند را به نحو قابل توجهی افزایش داد. در این مقاله از ثبت برند طلافروشی بیشتر خواهیم گفت. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید روی لینک ثبت برند کلیک کنید.

برند طلا فروشی چیست ؟

در حال حاضر دیگر جواهرات را مثل گذشته نمی سازند. در حقیقت ساخت جواهرات پیچیده‌تر از گذشته شده است. جواهر سازان نیز تمایل دارند تا برای محصول خودشان ثبت برند انجام دهند و آثار تولیدی خودشان را با برند خودشان به فروش برسانند.

گفتنی است که امروزه تمامی زیورآلات چه آن هایی که از جنس طلا هستند و چه آن هایی که با استفاده از پرینت سه بعدی ساخته می شوند از قابلیت ثبت برخوردارند. لذا ثبت برند جواهر فروشی دیگر یک قضیه رایج است.

گفتنی است که کشور ما در ساخت منسوجات طلا و جواهر پیشتاز است چراکه قدیمی‌ترین جواهر کشف شده در ایران مربوط به 2000 سال پیش از میلاد بوده که در گنجینه‌های تاریخی ثبت و ضبط شده است و در حال حاضر در موزه‌ها نگهداری می‌شود. این تاریخ غنی را می‌توان گواهی، برای استعداد مردم ایران زمین، در این قضیه دانست. در حال حاضر نیز رویه صعودی ثبت برند طلا فروشی و استقبال از این موضوع مصداق همین امر می‌باشد.

ثبت برند چه اهمیتی دارد

همانگونه که پیشتر گفتیم امروزه افراد زیادی به تولید جواهرات از جمله منسوجات دست ساز طلا، رغبت نشان می‌دهند. با وجود چنین رغبتی بنظر می رسد که رقابت در این حوزه زیاد شود. بنابراین اگر شما به کار ساخت جواهر مشغول هستید حتما برای محصول تولیدی خودتان برندی را ثبت نمایید. این کار چند مزیت عمده دارد:

  • با ثبت برند طلا فروشی شما می‌توانید تبلیغات را به شیوه‌ای موثرتر به انجام برسانید.
  • با ثبت برند جواهر و زیور آلات می‌توانید از خطر سواستفاده‌های احتمالی در امان بمانید.
  • با ثبت برند طلا فروشی شما می‌توانید منافع مالی و معنوی خودتان را حفظ کنید.

از دیگر فواید ثبت برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از آنجا که علامت‌های تجاری قابل نقل و انتقال هستند شما می‌توانید برندی که ثبت کرده اید را انتقال دهید.
  • ثبت برند باعث می‌شود تا کسب و کار شما بیشتر به چشم آمده و مقبولیت بیشتری پیدا کند.
  • ثبت برند باعث می‌شود تا شما بتوانید راحت‌تر تقاضای وام نمایید.
  • به منظور اعطای نمایندگی، این مهم جزو ضروری یک موافقت نامه محسوب می‌گردد.

پس دیگر تفاوتی نمی‌کند که شما یک تولید کننده بزرگ باشید یا کسی که محصولات محدودی را تولید می‌کند، با ثبت برند طلا فروشی می‌توانید به محصول تولید شده رسمیت بیشتری دهید.

ثبت برند طلافروشی
ثبت برند طلا فروشی

طبقات مربوط به ثبت برند طلا فروشی

جدول طبقه بندی کالا که به طبقاتِ ثبت برند معروف است نوعی گروه بندی است که در 45 گروه یا طبقه موجود می‌باشد. بر اساس آن کالا و خدمات مربوطه را در گروه های مشابه قرار می‌دهند.

برای انواع ثبت برند چون بحث حمل و نقل و توزیع وجود دارد بایستی طبقات 35 و 39 که مربوط به بسته بندی ، تبلیغات، حمل و نقل، توزیع و… هستند، لحاظ گردند. و اما طلا و جواهر طبقه 14 محسوب می‌گردد. گفتنی است که این طبقه فلزات گرانبها، جواهرات و … را شامل می شود.

مدارک لازم برای ثبت برند طلا فروشی – بصورت حقیقی

  • اصل شناسنامه، کارت ملی و کپی از آن ها
  • مجوز فعالیت و کپی از آن (گفتنی است که مجوز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، مجوز کسب و… زیر عنوان مجوز فعالیت قرار می گیرند.)
  • برای ثبت برند‌های لاتین، ارائه کارت بازرگانی لازم می‌باشد.

مدارک لازم برای ثبت برند طلا فروشی – بصورت حقوقی

  • اصل شناسنامه و کارت ملی فرد یا افراد حقوقی و کپی از آن ها
  • متن آگهی در روزنامه رسمی
  • به منظور ثبت برند لاتین، ارائه کارت بازرگانی یا عضویت در اتاق بازرگانی الزامی است
  • مجوز فعالیت و کپی از آن (گفتنی است که مجوز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، مجوز کسب و… زیر عنوان مجوز فعالیت قرار می گیرند)

مراحل ثبت برند طلا فروشی

در واقع دو روش برای ثبت برند طلا فروشی وجود دارد. روش سر راست‌تر و ساده‌تر این است که از سامانه‌های هوشمند ثبت برند استفاده نمایید. استفاده کردن از چنین سامانه هایی سبب می‌شود تا شما بدون کمترین زحمت، صفر تا صد این کار را  (به شیوه برون سپاری) به انجام برسانید.

و اما در روش دوم شما ابتدا بایستی به وب ‌سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه مراجعه کرده و مراحل زیر را طی نمایید. گفتنی است انجام روش دوم، در مقایسه با انجام روش اول، هم پر دردسر‌تر است و هم بیشتر زمان بر می‌باشد.

  • ابتدا فرم درخواست را تکمیل نمایید، این فرم شامل مشخصات مالک برند می‌باشد.
  • مدارکی که مورد نیاز است را بارگذاری نمایید.
  • اطلاعات وارد شده و مدارکی که آپلود نموده اید را تایید بفرمایید.
  • هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید.
  • شماره اظهارنامه برند و یک کد مخصوص به تلفن شما ارسال می‌شود، آن را تایید کنید.

بعد از انجام دادن تمام این مراحل، در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد یک نسخه تحت عنوان نسخه نهایی برای شما ارسال خواهد شد، لازم است تا آن نسخه را امضا نموده و یک نسخه برابر با اصل را برای اداره مربوطه بفرستید.

ثبت برند طلا فروشی چقدر هزینه دارد؟

گفتنی است که هزینه ثبت برند متغیر است. و این با توجه به تعداد طبقات انتخابی برند و ریز کالاهای آن و همچنین تعداد خطوط متن آگهی در روزنامه رسمی تعیین می‌گردد. اما به طور کلی این فرایند از حدود 1.800.000 تومان شروع شده و تا 3.200.000 تومان ممکن است هزینه بر باشد. گفتنی است که برای اطمینان بیشتر در ارتباط با هزینه ها، لازم است تا از سامانه‌های هوشمند ثبت برند اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

ثبت برند طلا فروشی چقدر زمان می برد ؟

زمان تخمینی برای انجام ثبت برند طلافروشی در حدود 45 روز کاری برآورد شده. که این 45 روز از زمان ارسال اظهارنامه تا زمان دریافت گواهینامه ثبت برند ارزیابی شده است.

سخن آخر

جلوگیری از هر گونه سوء استفاده باعث می‌شود تا افراد بیش از گذشته برای ثبت برند طلافروشی ترغیب گردند. همچنین ثبت برند سبب می گردد هرگونه حقوق مادی و معنوی برای تولیدکننده به رسمیت شناخته شود.

  • هزینه ثبت برند طلافروشی از 1,800,000 تومان آغاز شده و تا 3,200,000 تومان ادامه دارد و این رقم به تعداد طبقات انتخابی و… بستگی دارد.
  • شما می‌توانید تمامی مراحل ثبت را به شیوه اینترنتی انجام دهید. کافی است به سامانه مربوطه مراجعه کرده و دستورالعمل‌های لازم را اجرا نمایید.
  • پروسه ثبت برند طلافروشی نهایتا 4 ماه به طول می انجامد.
  • به منظور انجام این کار افراد حقیقی بایستی، اصل شناسنامه، کارت ملی و کپی از آن ها و مجوز فعالیت و کپی موارد مربوط به مجوز‌های فعالیت را ارائه نمایند.

در این مقاله سعی بر این شد تا از اهمیت و مراحل ثبت برند طلافروشی گفته شود. ما سعی کردیم تا اطلاعات کاملی را بصورت مختصر و مفید در اختیار شما بگذاریم . امید است که این مقاله برای شما جالب و کاربردی بوده باشد و شما بهره کافی را از آن برده باشید. ممنون که با ما همراه بودید.

سوالات متداول

01 مدت زمان ثبت برند طلا فروشی چقدر است ؟
به طور تقریبی بین 35 الی 45 روز کاری زمان می برد .