ثبت برند فروشگاه اینترنتی بدون این 2 شرط امکان پذیر نیست!
امتیاز شما به این مطلب ؟

اگر بتوانید ثبت برند فروشگاه اینترنتی را انجام دهید اعتبار بیشتری را برای فروشگاه رقم خواهید زد. از این ‌رو افراد زیادی خواهان خرید از فروشگاه اینترنتی شما می‌شوند و سوددهی فروشگاه افزایش می‌یابد.

این روزها فروشگاه‌های اینترنتی در مقایسه با چند سال گذشته رونق بسیاری پیدا کرده‌اند. متأسفانه با رواج استفاده از فروشگاه اینترنتی، برخی افراد سودجو شروع به کلاهبرداری کرده و از اعتماد مردم نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی سو استفاده می‌کنند. مردم با مشاهده چنین کلاهبرداری‌هایی دیگر به تمام فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد ندارند و تنها فروشگاهی را برای خرید آنلاین انتخاب می‌کنند که ثبت شده و تحت نظارت باشد.

اگر به‌عنوان یک مدیر فروشگاه می‌خواهید به ثبت برند بپردازید مراحل مختلفی را باید انجام دهید تا برند مدنظرمان با شرایط قانونی مشغول به کار شود. اگر بتوانید برندتان را به ثبت برسانید فواید زیادی برای رونق کسب‌وکارتان خواهد داشت. دلایل ثبت برند فروشگاه اینترنتی

دلایل ثبت برند فروشگاه اینترنتی

جهت ثبت برند می‌بایست به اداره ثبت‌اسناد مراجعه کنید. مهم‌ترین دستاورد ثبت برند پیشگیری از کپی شدن کسب‌وکار و محصولاتی است که منحصر به فرد بوده و تنها توسط شرکت شما تولید و به بازار عرضه می‌شود. به طور کلی اگر یک برند ثبت شود هیچ شخصی نمی‌تواند بدون اجازه شما در آن حوزه فعالیت داشته باشد.

ثبت برند تجاری می‌تواند در دو دسته حقیقی و حقوقی انجام شود. حقیقی به معنی این است که مالک برند یک شخص بوده و تحت مدیریت یک الی دو نفر می‌باشد. شرکت حقوقی یعنی مالک برند یک شرکت بزرگ‌تر است و این برند جدید تحت نظارت شرکت مادر می‌باشد.

فراموش نکنید که ثبت برند فروشگاه اینترنتی می‌تواند شما را از دست کلاهبرداری‌هایی همچون سوءاستفاده از تم کالاهای شما در بازار نجات دهد. زمانی که برندتان ثبت شده باشد اگر متوجه شوید که یک فرد مشغول به کلاهبرداری از نام تجاری شما است می‌توانید سریعاً به پلیس مراجعه کرده و از او شکایت کنید.

در صورتی که بدون هیچ مدرک و مجوز فروشگاه اینترنتی مشغول به فعالیت در بازار اینترنتی باشید، تحت نظارت هیچ قانونی نیستید و دولت نمی‌تواند از شما حمایت کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر دارای فروشگاه اینترنتی هستید سریعاً به ثبت برند بپردازید. زمانی که شخص دیگری آن فعالیت را ثبت کند دیگر نمی‌توانید دعای مالکیت داشته باشید.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره ثبت برند پوشاک و ثبت برند مشاغل خانگی به صفحه های  لینک شده مراجعه کنید.

شرایط ثبت برند فروشگاه اینترنتی

ثبت کردن هر برندی شرایط یکسانی دارد و می‌بایست این شروط پابرجا باشد تا بتوانید برند مدنظرتان را ثبت کنید. البته که هیچ کدام از این شرط‌ها سخت و غیر قابل اجر نیستند و به‌آسانی می‌توانید سند مربوطه را از اداره ثبت‌اسناد تحویل بگیرید.

  • ابتدا باید تحقیق کنید که نام و علامت تجاری که برای برند در نظر گرفته‌اید قبل از شما به ثبت نرسیده باشد. در صورتی که در حوزه مد نظرتان نام مشابه وجود داشته باشد دیگر قادر به ثبت کردن نام انتخابی نخواهید بود. در این شرایط می‌بایست نام تجاری دیگری که مشابه شرکت‌های دیگر نمی‌باشند، پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر جهت استعلام برند به صفحه پیوند شده مراجعه کنید.
  • برای ثبت فروشگاه اینترنتی می‌بایست یک مجوز فعالیت در آن حوزه در دست داشته باشید تا اداره ثبت‌اسناد به شما بابت فعالیت بدون مجوز گیر ندهد.

مدارک لازم جهت ثبت برند فروشگاه اینترنتی

مدارکی که برای ثبت شرکت نیاز است بنا بر اینکه توسط یک فرد حقیقی به ثبت می‌رسد یا تحت‌نظر افراد حقوقی ثبت می‌شود کمی متفاوت خواهد بود؛ اما به طور کلی به مدارک زیر برای به ثبت رساندن برند لازم دارید.

  • شناسنامه و کارت ملی مالک یا مدیرعامل شرکت
  • مجوز فعالیت
  • گواهی امضا مالک یا مدیرعامل شرکت
  • اساسنامه شرکت (در صورتی بخواهید برند را برای افراد حقوقی به ثبت برسانید)

نکته: برای افرادی که به‌صورت حقوقی می‌خواهند برند فروشگاه اینترنتی را به ثبت برساند اگر شرکت مادر در اساسنامه مجوز فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی را داشته باشد که دیگر نیازی به کسب مجوز مجدد نیست.

دلایل ثبت برند فروشگاه اینترنتی

مزایا ثبت برند فروشگاه اینترنتی

ثبت شدن شرکت مزایای زیادی را به دنبال دارد که برخی از معروف‌ترین آن‌ها را به‌صورت لیست خدمتتان معرفی کرده‌ایم.

  • کسب اعتبار
  • جذب مخاطب
  • بهبود فروش
  • افزایش کاربران سایت
  • توانایی انجام تبلیغات گسترده

چقدر طول می‌کشد تا کارهای ثبت برند فروشگاه اینترنتی انجام شود؟

اگر مدارک لازم را برای ثبت کردن برند به اداره مالکیت معنوی تحویل دهید ۱۵ روز زمان نیاز است تا تمامی اسناد بررسی شود. پس از اعلام نتیجه و مورد قبول بودن مدارک می‌بایست آگهی رسمی در یک روزنامه معتبر به مدت ۳۰ روز چاپ کنید تا تمام مردم مطلع گردند که شما می‌خواهید یک برند تجاری را با نام انتخابی به ثبت برسانید.

 در صورتی که در این مدت ۳۰ روزه اعلام کنند که نام مدنظر شما برای برند مشابه شرکت ثبت شده دیگری می‌باشد موظف هستید که یک علامت نام تجاری دیگر انتخاب کنید و دوباره روند مراجعه به سامانه مالکیت معنوی را انجام دهید.

اگر علامت تجاری مشابه با برند شما در این ۳۰ روز اعلام حضور نکند می‌توانید فروشگاه خود را به ثبت برسانید. پس از طی این مراحل ۱۰ روز باید برای تکمیل عملیات سند صبر کنید تا سند مربوطه به شما اعطا شود.

سوالات متداول

01 مدارک لازم جهت ثبت برند فروشگاه اینترنتی چه چیزهایی هستند؟
شناسنامه و کارت ملی مالک یا مدیرعامل شرکت، مجوز فعالیت، گواهی امضا مالک یا مدیرعامل شرکت، اساسنامه شرکت (در صورتی بخواهید برند را برای افراد حقوقی به ثبت برسانید)
02 مزایا ثبت برند فروشگاه اینترنتی چیست؟
مزایای ثبت برند فروشگاه اینترنتی شامل؛ کسب اعتبار، جذب مخاطب، بهبود فروش، افزایش کاربران سایت، توانایی انجام تبلیغات گسترده می‌شود.