نکات طلایی ثبت برند لبنیات 🧀🥛
امتیاز شما به این مطلب ؟

محصولات لبنی یا لبنیات در دسته مواد غذایی قرار می­گیرند. این محصولات به طور عمده از شیر گاو تهیه می شوند، ولی محصولاتی که از شیر سایر پستانداران نیز تهیه می شوند، لبنیات نامیده می­شوند. در حال حاضر اکثر کارگاه­ های تولیدی مجاز در ایران محصولات خود را بر پایه شیر گاو تولید می­کنند، اما برای انواع دیگر محدودیتی وجود ندارد.

لازم به ذکر است ثبت برند لبنیات برای هر نوع از تولیدات به صورت جداگانه قابل انجام است؛ بنابراین برندهای شیر، ماست، پنیر، کره، خامه، بستنی، دوغ، کشک و… را می­توان به صورت جداگانه ثبت کرد حتی اگر محصول یک کارخانه باشند. در این مقاله به طور کامل به چگونگی ثبت برند برای محصولات لبنیات اشاره کرده ایم.

ثبت برند لبنیات

مزایای ثبت برند لبنیات چیست؟

ثبت برند از بهره برداری سودجویان و کلاهبرداران جلوگیری می­کند و از عرضه کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث با علائم تجاری مشابه یا گمراه کننده با برند دیگر جلوگیری می­کند. تبصره 1 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310 ثبت علامت تجاری در ایران اختیاری است مگر در مواردی که دولت اقتضا کند. در ماده ۲ همین قانون آمده است: «حق انحصاری استفاده از علامت تجاری فقط برای شخصی شناخته می­شود که علامت تجاری خود را به ثبت رسانده باشد».

ثبت برند لبنیات نیز امکان انتخاب را به مصرف کنندگان می­دهد. به این ترتیب، ثبت برند تضمین می­کند که مشتریان می­توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. مشتری با دیدن نشان همان کارخانه یا متعلق به واحد تولیدی مورد اعتماد خود متوجه می­شود و بدین ترتیب با ثبت برند تولیدات لبنیاتی شرایط سالم برای مصرف کنندگان ایجاد می­شود.

مزایای دیگر ثبت برند بدین شرح است:

شرایط را برای حضور در بازار با هدف پیشرفت و رقابت فراهم می­کند و موجب بالا رفتن کیفیت محصولات می­شود. منحصر به فرد شدن نام و برند تولیدات شما یکی از مزایای ثبت برند است و باعث تمایز تبلیغات محصولات شما می­شود. فروش و سهم شرکت­ها را در بازارهای بین المللی بالا می­برد. داشتن برندهای قوی علتی برای افزایش ارزش سهام شرکت محسوب می­شود. ایجاد شهرت برای محصولات، شرکت­ها و خدمات را در پی خواهد داشت. شرکت­ها را به سرمایه گذاری در حفظ کیفیت محصولات بهبود یافته تشویق می­کند و ابزاری برای دریافت وام به شمار می­رود.

مدارک لازم برای ثبت برند لبنیات توسط افراد حقیقی

شما برای ثبت برند لبنیات به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  1. کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در ثبت برند
  2. کپی کارت ملی و شناسنامه
  3. کپی پروانه فعالیت از قبیل پروانه بهره برداری یا پروانه ساخت یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صادره از موسسات دولتی.

مدارک ثبت برند لبنیات توسط اشخاص حقوقی

اشخاص حقوقی برای ثبت برند به مدارک زیر نیاز خواهند داشت:

  1. کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در ثبت برند
  2. کپی کارت ملی و شناسنامه
  3. کپی پروانه فعالیت از قبیل پروانه بهره برداری یا پروانه ساخت یا جواز تاسیس یا گواهی فعالیت صادره از موسسات دولتی.
  4. کپی آخرین تغییرات شرکت و روزنامه تاسیس

اگر برای راه اندازی کسب و کار خود عجله دارید، می توانید مشاوران شرکت ثبت اریکه مشورت بگیرید و مراحل ثبت برند لبنیات را در مدت زمان کوتاهی پشت سر بگذارید؛ بنابراین کمتر با مشکلات و سختی­های مراحل ثبت نام اداری مواجه خواهید شد. بدون شک امروزه نقش بسیار مهم لبنیات در تامین سلامت بدن بر همگان پوشیده نیست و افراد باید این ماده را در مصرف روزانه مواد غذایی خود قرار بدهند.

شرایط نام تجاری مناسب برای لبنیات

نام تجاری شما برای ثبت برند لبنیات باید ساده، کوتاه و آسان برای تلفظ و به خاطر سپردن باشد. برند شما باید اطلاعاتی در مورد هدف محصول، کیفیت، مزایا، کاربردها و عملکردها و غیره ارائه دهد. نام تجاری نباید پرخاشگرایانه یا توهین آمیز باشد. مهم است که این نام اقتصادی باشد و قابل تکرار باشد. برند باید در ذهن مخاطب نقش ببندد و افراد را به آشنایی بیشتر با محصول شما ترغیب کند.

مراحل ثبت برند لبنیات

مراحل ثبت برند لبنیات

برای ثبت برند لبنیات متقاضیان صرف نظر از حقیقی یا حقوقی بودن باید از طریق سامانه مالکیت معنوی مرجع اصلی ثبت علائم و علائم تجاری اقدام کنند. مرکز مالکیت فکری زیر نظر قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می­کند و دارای سامانه های اینترنتی برای انجام خدمات مربوط به ثبت علائم و برندهای تجاری است. در ادامه به بررسی مهم­ترین نکات و مراحل ثبت برند لبنیات از طریق این سامانه می­پردازیم.

وارد سایت کانون مالکیت معنوی شوی، سپس گزینه میز خدمات الکترونیکی را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه ثبت اظهارنامه و انواع درخواست­ها را در قسمت ثبت علامت انتخاب کنید. در اقدام بعدی ثبت نام کنید و وارد پنل کاربری خود شوید. انتخاب نوع متقاضی ثبت برند لبنیات (حقیقی، حقوقی، ایرانی، غیر ایرانی) الزامی است. در گام بعدی باید اطلاعات متقاضی ثبت برند که شامل نام و آدرس، شغل، زمینه فعالیت، محل سکونت، شماره ملی و… است را وارد کنید.

پس از انجام اقدامات گفته شده، در این مرحله باید مدارک لازم مانند کارت ملی و شناسنامه و… را بارگذاری کنید.

ثبت ایمیل و رمز عبور هم در این مرحله بوده و در ادامه اطلاعات شما ثبت و ذخیره خواهند شد. کد شناسایی را دریافت کنید و فایل اقرارنامه را اخذ کنید. در نهایت برای تایید حساب خود با گواهی امضا، به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. لازم به ذکر است که شرکت ثبت اریکه قادر است شما را در مسیر ثبت برند لبنیات برای افزایش سرعت پیشبرد فعالیت ها، با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت همراهی کند.

ثبت برند لبنیات در کوتاه­ترین زمان

مصرف لبنیات برای بدن انسان بسیار مهم و ضروری به شمار می­رود. لبنیات در راس هرم غذایی قرار دارد و این نشان می­دهد که یکی از مهم­ترین دسته های غذایی بوده و باید در وعده­های غذایی ما قرار بگیرد. با توجه به اهمیت لبنیات، این روزها تجارت در این زمینه رشد زیادی پیدا کرده است، علاقه مندان می توانند با ثبت برند تولیدات لبنیاتی خود، وارد عرصه تجارت و بازرگانی شوند.

ثبت برند لبنیات از سوء استفاده اشخاص ثالث جلوگیری می­کند و مصرف کنندگان با اطمینان می توانند لبنیاتی را که متعلق به شرکت یا برند خاصی است را با کیفیت تهیه کنند و از تقلبی نبودن آن مطمئن باشند. در صورت بروز مشکل در مراحل ثبت نام می­توانید از طریق راه­های ارتباطی درج شده با متخصصین و مشاوران اریکه تماس گرفته و راهنمایی­ های لازم را دریافت کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با ثبت برند مواد غذایی، ثبت برند خشکبار و ثبت برند مواد دارویی به صفحات لینک شده مراجعه کنید.