🛑 برای ثبت شرکت در تهران بدون داشتن این شرایط  اقدام نکنید!
امتیاز شما به این مطلب ؟

در صورتی که صاحب یک شرکت هستید و قصد دارید که به صورت رسمی و قانونی به فعالیت‌های تجاری حوزه کاری خود بپردازید، باید ابتدا شرکت خود را به ثبت برسانید. به طور کلی قبل از اقدام به ثبت شرکت، شما باید از مراحل، شرایط و مدارک مورد نیاز این فرایند مطلع شوید و سپس اقدامات لازم را برای ثبت شرکت به عمل‌آورید.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل شرایط، مدارک مراحل ثبت شرکت در تهران را مورد بررسی قرار دهیم.

مدارک ثبت شرکت در تهران

در ابتدا باید بدانید شرکت‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت شرکت‌ سهامی و خاص، ثبت شرکت مسئولیت محدود، ثبت شرکت مختلط سهامی، ثبت شرکت مختلط غیرسهامی و مواردی از این قبیل اشاره کرد که برای ثبت هر یک از آن‌ها به مدارک خاصی نیازمند هستید. ولی به طور کلی مدارک اصلی و مورد نیاز برای ثبت شرکت در تهران به شرح زیر است:

  • دو نسخه اساسنامه شرکت
  • دو برگ اظهارنامه شرکت
  • دو نسخه از صورتجلسه شرکت مربوط به هیئت مدیره و موسسین
  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمام اعضای هیئت مدیره، بازرس‌ها و شرکا
  • گواهی پرداخت بانکی به منظور اثبات ‌واریز ۳۵ درصد از سرمایه اصلی کل شرکت به حساب افتتاح شده باشد.
  • نسخه اصلی سند مالکیت شرکت
  • تقویم‌نامه کارشناس دادگستری
  • گواهی عدم سوءپیشینه تمام اعضای شرکت از قبیل هیئت مدیره، بازرس‌ها و شرکا
  • وکالت‌نامه امضاشده شرکت
  • قیم‌نامه تمام اعضای شرکت
  • کپی آگهی تاسیس شرکت، کارت ملی و شناسنامه‌ی هر یک از اعضای حقوقی
  • گواهی اصل و کپی ثبت شرکت به صورت ترجمه شده برای سهامداران خارجی حقوقی
  • کپی پاسپورت به صورت ترجمه شده برای هر یک از اعضای خارجی حقیقی شرکت
  • مجوز حوزه فعالیتی شرکت که در آن حدود اختیارات و وظایف شرکا و دیگر اعضا از قبیل بازرسین و هیئت مدیره مشخص شده باشد.

باید بدانید که می‌بایست تمام مدارک ثبت شرکت که ذکر شده ارائه شوند. اما ممکن است مدارک خاص مورد نیاز جهت ثبت انواع شرکت‌ها در تهران از لحاظ جزئیات با یکدیگر متفاوت باشند.

شرایط ثبت شرکت در تهران

ثبت انواع شرکت مستلزم شرایط زیر است:

  • افراد منتخب برای وظایف مدیرعاملی و همچنین هیئت مدیره نباید دارای هیچ‌گونه سوءپیشینه‌ای باشند.
  •  باید بدانید که هر مدیرعامل فقط قادر است در یک شرکت به خصوص این وظیفه را برعهده داشته باشد.
  • برای ثبت شرکت مسئولیت محدود می‌بایست تعداد اعضای هیئت مدیره شرکت بیش از یک نفر باشد.
  • برای ثبت شرکت در تهران حتماً باید تأییدیه اداره پست را به منظور تأیید کدپستی شرکت در اختیار داشته باشید.
  • جهت ثبت شرکت‌ سهامی خاص می‌بایست حسابی به نام شرکت در یک بانک به خصوص افتتاح شده و ۳۵ درصد از سرمایه کل شرکت به آن‌ واریز شود.
  • تعداد سهامداران شرکت‌های سهامی خاص حداقل سه نفر و تعداد سهامداران شرکت‌های مسئولیت محدود حداقل دو نفر تعیین شده است.
شرایط ثبت شرکت تهران

شرایط ثبت شرکت تهران

مراحل ثبت شرکت در تهران

در صورتی که دارای شرایط ذکر شده هستید و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در تهران را در اختیار دارید، حالا باید مراحل ثبت شرکت را در سامانه مربوطه طی کنید.

بارگذاری مدارک:

  1. ابتدا وارد وبسایت https://irsherkat.ssaa.ir شوید و در آن ثبت نام کنید.
  2.  در این مرحله از شما درخواست می‌شود که آدرس دقیق شرکت را وارد نمایید. توجه داشته باشید که آدرس وارد شده با کد پستی شرکت مغایرتی نداشته باشد.
  3. در مرحله بعد باید نام مناسبی را برای شرکت خود انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این نام حتماً باید دربرگیرنده پسوند شرکت مورد نظر شما باشد. به عنوان مثال اگر قصد ثبت یک شرکت سهامی خاص را دارید، حتماً باید عبارت سهامی خاص در ابتدا یا انتهای نام شرکت ذکر شود. همچنین نام منتخب شما نباید برخلاف مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد. در این مرحله سعی کنید نامی کوتاه، مفهومی و مرتبط با حوزه کاری خود را انتخاب نمایید.
  4. بعد از نام شرکت نوبت وارد کردن اطلاعات هویتی و مشخصات کامل هر یک از شرکای اصلی است. در این بخش شما باید اطلاعات هویتی هر شخص را به همراه میزان سرمایه و درآمد ابتدایی مورد نظر خود برای شروع کار ذکر نمایید.
  5. در مرحله بعدی ثبت شرکت می‌بایست حدود اختیار و وظایف هر یک از اعضای شرکت در بخش مورد نظر ثبت شود. همچنین در این بخش می‌بایست تعداد سهام هر یک از شرکا را نیز وارد نمایید.
  6. در مرحله بعدی از فرآیند ثبت شرکت در تهران از شما خواسته می‌شود تا روزنامه مالی – سالی مورد نظر خود را جهت انتشار آگهی پس از تاسیس شرکت انتخاب نمایید.
  7. در مرحله بعدی می‌بایست صورتجلسه شرکت را در وب‌سایت ثبت کنید.
  8. بعد از اینکه اطلاعات وارد شده تصویری سامانه تأیید شد حالا باید تقاضانامه و اساسنامه شرکت را تکمیل کرده و آن را در وب‌سایت ثبت کنید. همچنین در این مرحله باید خلاصه‌ای از تقاضانامه شرکت را در اختیار سامانه قرار دهید.
مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در تهران

مراحل پس از تأیید مدارک

بعد از اینکه تمام مراحل ذکر شده را با موفقیت پشت سر گذاشته و مدارک درخواستی را به سامانه مربوطه ارائه دادید، باید چند روز صبر کنید تا اطلاعات وارد شده تأیید شود. در صورتی که مدارک و اطلاعات درخواستی شما از سوی سامانه تأیید شود، پیامی را مبنی بر ارسال دیگر مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در تهران دریافت خواهید کرد.
بر طبق قانون باید نسخه اصلی صورتجلسه تنظیم شده شرکت خود را با پست به سازمان ثبت شرکت‌ها ارسال نمایید. در صورتی که مدارک ارسال شده به سازمان ثبت شرکت‌ها تأیید شود می‌بایست در اولین فرصت به این سازمان مراجعه کرده و تأییدیه نهایی ثبت شرکت را دریافت نمایید.
در نهایت بعد از دریافت تأییدیه نهایی سازمان ثبت شرکت‌ها می‌بایست آگهی ثبت شرکت خود را در یک روزنامه معتبر منتشر کنید. بعد از انتشار آگهی، شرکت شما ثبت شده و از این پس می‌توانید به صورت قانونی و رسمی تحت اعتبار شرکت به فعالیت‌های تجاری مورد نظر خود بپردازید.

ارسال مدارک و حضور در اداره ثبت شرکت‌ ها

در آخر اگر موارد ارسال شده تأیید شود، کد تأییدی برای شما ارسال خواهد شد که بر طبق آن باید برخی مدارک مورد نیاز از قبیل نسخه‌های اصلی صورتجلسه تنظیمی را به سازمان ثبت شرکت‌ها ارائه دهید. بعد از اینکه مدارک را تکمیل کردید، باید آن‌ها را در پاکت مخصوصی قرار داده و از طریق پست به سازمان ثبت شرکت‌ها ارسال نمایید.
بعد از اتمام مراحل و پست کردن مدارک مورد نیاز سازمان ثبت شرکت‌ها، در صورتی که مدارک ارسالی تأیید شوند، باید در این سازمان حضور پیدا کرده و با ارائه مدارک هویتی شرکت و تأییدیه نهایی را دریافت کنید. در آخرین مرحله باید آگهی را تحت عنوان شرکت به ثبت رسیده خود در روزنامه رسمی منتشر کنید.

ثبت شرکت تهران

ثبت شرکت تهران

جمع‌بندی

در این مطلب تمام شرایط و مدارک مورد نیاز و همچنین مراحل ثبت شرکت در تهران را ذکر کردیم. در صورتی که قصد دارید شرکت خود را به ثبت برسانید، ابتدا باید زمینه فعالیتی و نوع شرکت را مشخص کنید و سپس با توجه به آن مدارک مورد نیاز را طبق مراحل ذکر شده به سامانه ثبت شرکت‌ها ارائه دهید.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در زمینه ثبت انواع شرکت‌ها در تهران، می‌توانید با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما به طور کامل شما را راهنمایی کنند.