شیوه ثبت شرکت در چابهار+ مزایا و نکات مهم
امتیاز شما به این مطلب ؟

چابهار یکی از مناطق آزاد در کشور ایران است. در واقع این منطقه محدوده معینی است که در آن برخی قوانین قوانین تجاری و مالیاتی بی اثر شده و یا تسهیل پیدا می­کنند. ثبت شرکت در چابهار علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب نموده است. زیرا مناطق آزاد ویژگی­‌های خوب دیگری هم نسبت به سایر نقاط کشور در بر دارند که آن‌ها را تبدیل به یک گزینه خوب برای ثبت شرکت می‌­کند.

ماده‌­ای به نام ماده 4 در قانون به وجود آمده که بر اساس آن مرکز اصلی هر شرکت ثبتی همان منطقه است که شرکتی ایرانی و ثبت شده در منطقه به حساب می‌­آید. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد ثبت شرکت در چابهار بیشتر آشنا شوید.

اهمیت ثبت شرکت در چابهار

بندر چابهار در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی قرار دارد. این بندر در کنار آب راه‌های بین‌المللی است و با آب‌های اقیانوسی هم هم‌جواری دارد. از آنجا که این شهر به کشور افغانستان نزدیک است و علاوه بر این ظرفیت و توانمندی‌های خیلی خوب دارد، مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
از جمله ظرفيت‌ها و توانمندی‌های چابهار می‌توان به دسترسی به سردخانه پنج هزار تنی و انبارهای بزرگ، امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تا صد هزار تن در اسکله‌هایی که موجود هستند و سوخت ارزانی که دارد اشاره کرد. چابهار از اهمیت ویژها‌ی برخوردار است چرا که موقعیت راهبردی خوبی دارد.

اهمیت ثبت کردن شرکت در چابهار

اهمیت ثبت شرکت در چابهار

مزایای ثبت شرکت در چابهار

اگر بخواهید اقدام به ثبت شرکت در منطقه چابهار کنید، به دلیل منطقه آزادی که دارد تا 25 سال معافیت مالیاتی خواهید داشت. یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در چابهار معافیت در پرداخت حق گمرک است. همچنین امکان ارائه امکانات مفید و مناسب برای وارد کردن محصولات و کالاهای تجاری خواهید داشت.
آزاد بودن در ورود یا خروج سرمایه شرکت، آزاد بودن در سرمایه‌گذاری خارجی به شکل صد در صد، سهولت داشتن در قوانین مربوط به کار، ارائه امکانات در رابطه با مابه‌التفاوت هزینه حمل کالا و تشریفات آسان به جهت ثبت شرکت از جمله دیگر مزایای ثبت شرکت در چابهار است.

ثبت شرکت در مناطق آزاد

منطقه آزاد چابهار

مزیت ثبت شرکت در چابهار

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در چابهار

اگر قصد ثبت شرکت در چابهار را دارید، باید بدانید که به چه مدارکی نیاز است. به واسطه این مدارک شما می‌توانید شرکتی بازرگانی یا صادرات و واردات راه‌اندازی کنید. در ادامه مدارک ثبت شرکت را ذکر می‌کنیم.

  • اصل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت اعضای هیئت مدیره یا سهامداران. (اگر می‌خواهید ثبت شرکت در چابهار وجاهت قانونی داشته باشد پس برای شرکت‌های مسئولیت محدود با حداقل دو نفر و برای شرکت‌های سهامی خاص با حداقل سه نفر و دو نفر بازرس اقدام به ثبت نمایید.)
  • به همراه داشتن گواهی امضای تمام کسانی که در شرکت حضور دارند.
  • معرفی محل که همان غرفه های تجاری و ساختمان‌های اداری برای ثبت شرکت است.
  • ارائه جواز فعالیت.

مراحل ثبت شرکت در چابهار

برای ثبت شرکت در چابهار در وهله اول باید به سراغ معاونت اقتصادی سازمان بروید و در آنجا برای مجوز ثبت شرکت درخواست بدهید. پس از این باید به واحد ثبت مراجعه کنید و فرم مربوط به انتخاب نام را پر نمایید. اکنون باید اقدام به تأیید کردن نام شرکت کنید. حالا که این کارها را انجام دادید نوبت ارائه مدارک ثبتی به سرمایه‌گذار میر‌سد که این کار توسط مجموعه ثبت شرکت‌ها صورت می‌پذیرد.
در این مرحله فرم‌های ثبتی را را پر کنید. حالا نوبت ارائه کردن مدارک به واحد ثبت شرکت‌ها می‌رسد تا اقدام به بررسی و ثبت شرکت نمایند. بعد از این مدارک به واسطه مجموعه ثبت شرکت‌ها بررسی می‌شود و اگر نقصی در مدارک وجود داشت نسبت به تکمیل آن‌ها باید اقدام نمایید. شرکت‌ها حق‌الثبت دارند به همین جهت باید هزینه‌های آن‌ را پرداخت کنید.
بعد از این مراحل نوبت به ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت‌ها و تحویل دادن مدارک ثبتی به متقاضی می‌رسد. پلمپ دفاتر تجاری و تحویل گرفتن مدارک ثبتی از مجموعه ثبت شرکت‌های مربوطه جزو مراحل بعدی است که باید طی شود. در آخر نیز باید اقدام به گرفتن یک نسخه آگهی به واحد صدور مجوز برای کارها و اقدامات آتی کرد.

مراحل ثبت شرکت

گرفتن کد اقتصادی در منطقه آزاد چابهار

بر اساس قوانین جدید، کد اقتصادی در افرادی که حقوقی هستند همان شناسه ملی شرکت‌ها است و در افرادی که حقیقی هستند، این کد همان کد ملی است. لازم به ذکر است که بدانید برای افراد حقیقی و حقوقی در منطقه آزاد چابهار شماره جدیدی که کد اقتصادی شناخته می‌شود صادر نمی‌گردد.
اما به خاطر تشکیل پرونده مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی در این منطقه، نیاز است تا ثبت نام اینترنتی صورت گرفته و اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی در اداره مالیات مربوط به منطقه آزاد چابهار نمایید.

دریافت کد اقتصادی

منطقه چابهار

منطقه آزاد چابهار

اخذ کارت بازرگانی از منطقه آزاد چابهار

کارت بازرگانی باید به جهت تسهیل در گمرکات اخذ شود. اگر قصد ثبت شرکت در چابهار و صادرات یا واردات کالاهای موجود در انبار را دارید پس حتماً باید دارای کارت حقا‌لعمل کاری یا کارت بازرگانی باشید. این کارت برای شرکت‌ها یا برای فردی خاص صادر می‌شود. برای اخذ کارت بازرگانی نیاز است تا امور مربوط به کد اقتصادی را انجام داده باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب به نکات و مسائل مهم در مورد ثبت شرکت در چابهار پرداختیم. برای اطلاعات و آگاهی بیشتر در مورد ثبت شرکت در منطقه آزاد این شهر می‌توانید با ما در تماس باشید. هر چند خواندن نکات و محتوای این مقاله به شما در ثبت شرکت در منطقه چابهار کمک خواهد کرد، اما همچنان می‌توانید از کارشناسان زبده و حرفه ای ما کمک بگیرید.
مشاوران ما اطلاعات تکمیلی‌تری در اختیار شما خواهند گذاشت که مراحل را برای شما ساده‌تر کرده و در نهایت منجر به تسریع روند ثبت شرکت در چابهار خواهد شد.