۴ گام مهم ثبت شرکت در یزد☀️
امتیاز شما به این مطلب ؟
5/5 - (1 امتیاز)

یزد یکی از شهرهای بزرگ و زیبای ایران است که مرکز استان یزد نیز به حساب می­‌آید. انواع ثبت شرکت در یزد شامل شرکت‌­های با مسئولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص، شرکت­‌های تولیدی، تضامنی، تعاونی و… می‌شوند. مسئولیت ثبت شرکت به عهده اداره ثبت شرکت‌­ها است. اعضای مؤسس یک شرکت با دیدگاه مشخصی برای رسیدن به نتیجه­‌ای مطلوب، شروع به فعالیت در شرکت خود می­‌کنند.

اگر بخواهیم در مورد یکی از راه‌­های اصلی سرمایه­‌گذاری در این شهر مثالی بزنیم، می‌­توانیم به ثبت شرکت اشاره کنیم.

اداره ثبت شرکت در یزد

اداره ثبت شرکت در تمامی مراکز استان‌­ها وجود دارد. مراحل اداری ثبت شرکت در یزد در اداره ثبت شرکت این شهر انجام می­‌شود. یکی از وظایف دیگر این اداره، نظارت بر مجموعه اداراتی است که دولت در سایر شهرستان‌­های این استان برای تسهیل در کار شما راه‌اندازی کرده، است. شما برای ثبت شرکت خود می­‌توانید به اداره مربوطه در منطقه خود مراجعه کنید.

تنها چیزی که باید بدانید این است که این اداره زیر مجموعه اداره کل ثبت شرکت­‌های استان محسوب می‌­شود.

ثبت شرکت در یزد چه مراحلی دارد؟

چهار گام کلی برای تأسیس شرکت در یزد وجود دارد که در ادامه به مراحل ثبت شرکت  اشاره کرده‌ایم:

  • اولین گام: ثبت اطلاعات مربوط به شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها
  • دومین گام: تأیید شدن نام شرکت
  • سومین گام: ارسال کردن و تأیید شدن اسناد ثبتی شرکت
  • چهارمین گام: تحویل دادن اسناد و مدارک شرکت

برای ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها پس از مراجعه به سایت irsherkat.ssaa.ir باید در 14 مرحله اطلاعات شرکت خود را به صورت قدم به قدم وارد کنید. سپس باید منتظر تأیید ثبت نام باشید و نامی را برای شرکت خود انتخاب کنید. تأیید نام انتخاب شده شما طی یک ابلاغیه اطلاع داده می‌شود.
در مرحله بعد مدارک مورد استفاده هنگام ثبت نام در سامانه ثبت شرکت در یزد را پرینت کرده و با امضای اعضای شرکت به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید. چنانچه در روند کار شما مشکلی پیش نیاید و با اخطار رفع نقص مواجه نشوید، باید برای تحویل دادن اسناد و مدارک ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت استان یزد مراجعه کنید.

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در یزد

برای انجام هر فعالیتی ابتدا باید اهدافی را تعیین کنید. برای ثبت شرکت باید اهداف، راه‌ها و روش‌های تأسیس و راه‌اندازی شرکت خود را مشخص و فرمت شرکت ثبتی را متناسب با نوع فعالیت خود معین کنید. علاوه بر این، انتخاب شرکای غیردولتی که سوءپیشینه نداشته و از توانایی بالا و ویژگی‌های اخلاقی ارزشمند برخوردار باشند، مهم است.
از دیگر شرایط ثبت شرکت در یزد، انتخاب چند نام برای شرکت براساس قوانین انتخاب اسم شرکت و مشخص کردن مقدار سرمایه است. از دیگر شروط لازم تعیین محل شرکت، سهم اعضا، موقعیت آن‌ها در شرکت و مشخص کردن افرادی که در شرکت حق امضا دارند، است. توجه داشته باشید که تعداد شرکا می‌تواند حداقل دو نفر باشد. این اشخاص می‌توانند حقیقی یا حقوقی باشند.
شرکا باید بالای 18 سال سن داشته باشند، در غیر این صورت باید مدرکی به منظور تأیید هویت قیم و سرپرست وجود داشته باشد. قیم افراد زیر 18 سال باید مدارک مربوطه را امضا کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در یزد

در این بخش به مدارک ثبت شرکت در یزد پرداخته‌ایم:

  • ارائه نسخه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس و کد پستی محل شرکت. لازم به ذکر است که محل اقامت شرکت در زمان ثبت بررسی می‌شود.
  • ارائه پذیره‌نویسی سهام برای شرکت‌های سهامی عام
  • ارائه گواهی واریز 35 درصد از سرمایه اولیه برای شرکت‌های سهامی خاص.
  • ارائه مدارک تحصیلی مورد نیاز، برای موضوعاتی که نیاز به گواهی تحصیلی دارند.
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه برای همه افراد. متقاضیان ثبت شرکت تعاونی و مؤسسات غیرتجاری از این امر مستثنی هستند.
  • ارائه مجوز فعالیت برای موضوعاتی که به مجوز نیاز دارند.
  • ارائه دو نسخه از اوراق شرکت (اساسنامه، اظهارنامه، صورتجلسه هیئت موسس و مجمع عمومی) به همراه گواهی تأیید.

برای ثبت بعضی از انواع شرکت‌ها، ارائه مدارک بیشتر از آنچه گفته شد ضروری است.

مزایای ثبت شرکت در یزد

یکی از مزایای ثبت شرکت در یزد آن است که می‌توانید به طور رسمی شناخته شوید و با این رسمی شدن قانون و کشور از شما حمایت می‌کند. با ثبت شرکت می‌توانید نمایندگی رسمی بگیرید. مزیت دیگر آن اعتماد بیشتری است که از سوی مشتریان کسب می‌کنید و این اعتماد باعث می‌شود شرکت‌ها تمایل بیشتری برای همکاری با شما داشته باشند.
با ثبت شرکت، فعالیت‌ها به صورت گروهی و مشارکتی انجام می‌شود که باعث می‌شود کارها زودتر و با کیفیت بالاتری به نتیجه برسند. از جمله مزایای دیگر می‌توان به بازدهی بالاتر و خدمات مناسبت‌تر اشاره کرد. با ثبت شرکت می‌توانید از تسهیلات بانکی و مالی نیز بیشتر بهره ببرید و در مناقصات و مزایده‌ها شرکت کنید.
داشتن فرصت تبلیغات موثرتر و قدرتمندتر می‌تواند برای برخی افراد یک مزیت محسوب شود. با ثبت شرکت این زمینه برای شما فراهم می‌شود که جهانی شوید و با اشخاص حقیقی و حقوقی سایر کشورها قرارداد ببندید.

مزایای ثبت شرکت در شهر یزد

مزایای ثبت شرکت در یزد

سامانه ثبت شرکت در یزد

سامانه ثبت شرکت در یزد سامانه‌ای جدا از سایت سازمان ثبت شرکت‌های کشور نیست. در سامانه ملی و سراسری پرونده اولیه برای درخواست ثبت شرکت تهیه و به اداره کل مربوطه فرستاده می‌شود. در حقیقت یک سیستم ثبت شرکت در سراسر کشور وجود دارد. برخلاف ادارات که هر استان و شهر، دارای مرکز ثبت مجزا است، سامانه ثبت شرکت در یزد نیز مانند سایر استان‌ها در نشانی www.irsherkat.ssaa.ir انجام می‌شود.
شما باید با توجه به موقعیت مکانی و مرکز اصلی شرکت، نسبت به انتخاب حوزه و اداره کل ثبتی خود که یزد است، اقدام کنید.

مدت زمان ثبت شرکت در یزد

به طور کلی ثبت شرکت در یزد تقریباً بین 25 تا 35 روز کاری به طول می­‌انجامد. مراحل قانونی تاسیس شرکت در این شهر باید به ترتیب گفته شده طی شود. کلیه مدارک پس از تکمیل و بررسی، به اداره ثبت شرکت­ها ارسال می­شوند. کارشناسان اداره به دقت تمامی آن­ها را مشاهده و بررسی می­کنند. در صورتی که کارشناسان ایرادی در مدارک شما مشاهده کنند، آن را برای اصلاح برگشت می­زنند.

پس از تأیید بازرسان اداره مربوطه و صدور ابلاغیه و گواهی آگهی شرکت، تأسیس شرکت شما نهایی می­شود.

ثبت شرکت اریکه

 ثبت شرکت اریکه

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار تجاری یا غیرتجاری راه‌اندازی کنید، بهتر است با ثبت شرکت شروع کنید تا از مزایایی که در مقاله به آن‌ها اشاره شد، بهره‌مند شوید. برای ثبت شرکت در یزد باید سلسله مراتبی را رعایت و طبق مراحل تاسیس شرکت که به صورت مختصر به آن اشاره شد پیش بروید.

سوالات متداول

01 سامانه ثبت شرکت در یزد چه سایتی است؟
سامانه ثبت شرکت در یزد نیز مانند سایر استان‌ها در نشانی www.irsherkat.ssaa.ir انجام می‌شود.
02 مدت زمان ثبت شرکت در یزد چقدر است؟
به طور کلی ثبت شرکت در یزد تقریباً بین 25 تا 35 روز کاری به طول می‌انجامد.