امتیاز شما به این مطلب ؟

بعد از استان‌های مشهد و تهران، اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور ایران است و همچنین شهر اصفهان رتبه دوم را در ایران از لحاظ گردشگری، بوم‌گردی و صنعتی دارد. با هزینه کم‌تری می‌توانید ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان را انجام دهید و چون اصفهان از لحاظ رشد در صنعت و تجارت بسیار عالی بوده، ثبت شرکت در این شهر بسیار مهم است.

شرکت به قراردادی گفته می‌شود که میان افراد حقیقی و حقوقی منعقد می‌گردد که اشخاص از قوانین آن تبعیت کنند. شرکت‌ها هنگامی که ثبت می‌شوند دولت و قانون آن‌ها را حمایت می‌کنند و شرکت‌ها دارای یک شخصیت حقوقی هستند.

مزایای ثبت شرکت

ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان دارای مزایایی بسیار است و شما با ثبت شرکت می‌توانید برای خود و شرکتتان اعتبار بسیاری  کسب کنید و این اعتبار باعث می‌شود افراد زیادی با شما همکاری کنند. زمانی که شرکت خود را ثبت می‌کنید هر نوع فعالیتی که می‌خواهید در زمینه کسب کار خود انجام دهید به‌صورت قانونی می‌شود و ارزش آن افزایش میابد.

همه سود و زیان‌ها بر عهده شما نیستند، بلکه همه شرکای شرکت در برابر سود و زیان‌ها مسئولیت دارند و همچنین زمانی که بین شرکای شما مشکلی پیش آید می‌توانید آن را به‌صورت قانونی حل کنید. با ثبت شرکت این قابلیت را دارید که در مزایده‌ها و مناقصه‌ها حضور پیدا کنید ولی اگر ثبت شرکت نکرده‌اید نمی‌توانید از این مزیت بهره‌مند شوید. این قدرت را هم دارید که بتوانید با کشورهای دیگر مبادله کنید و تجارت شما وارد عرصه بین‌المللی می‌شود. با ثبت شرکت قابلیت این را دارید که برای شرکت خود درخواست وام کرده و وام خود را دریافت کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان

راهنمای ثبت شرکت سهامی

طبق ماده 2 قانون تجارت شرکت‌های سهامی اعم از خاص و عام، جزئی از شرکت بازرگانی به شمار می‌آیند. طبق ماده 3 قانون تجارت حداقل تعداد شرکا 3 نفر هستند. یک نکته در اسم شرکت‌های سهامی این است که در شرکت‌های سهامی خاص باید عبارت‌های شرکت سهامی خاص قبل نام شرکت قید شود. با ثبت شرکت می‌توانید در حیطه قوانین تجاری قدم بردارید و فعالیت شما نسبت به قبل بیشتر می‌شود. برای انجام کلیه امور حقوقی نیاز به یک مشاور حقوقی با تجربه دارید. توجه کنید که برای هرگونه ثبت شرکت باید با مشاورین متخصص مشورت کنید. 

مراحل تاسیس شرکت

فعالان اقتصادی برای خدمات‌رسانی بهتر باید یک سری فعالیت‌هایی را انجام بدهند تا توانایی خود را افزایش دهند. ثبت شرکت در اصفهان دارای پیچیدگی‌هایی است که نباید به آن بی‌توجهی کرد چون ممکن است طی‌کردن مراحل ثبت شرکت بسیار طولانی و مشکل‌ساز شود. باید مرحله‌به‌مرحله راه‌اندازی شرکت را پیش ببرید.

مراحل آن شامل: تعیین نام برای شرکت، انتخاب موضوع و فعالیت شرکت، تکمیل مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان، تنظیم اساس‌نامه و داشتن شرکت نامه، تهیه تمامی صورت‌جلسات مجمع‌عمومی و هیئت‌مدیره که معمولاً پرزحمت‌ترین مرحله تاسیس شرکت هستند. حال باید شرکت سهامی خود را در اصفهان ثبت کنید و باید با آگهی کردن در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار مراحل را به اتمام برسانید.

مراحل تاسیس شرکت در اصفهان

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص

  • تکمیل دو نسخه از امضاها و داشتن اساسنامه توسط سهام‌داران
  • ارائه دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص به‌توسط همه سهام‌داران
  • دو نسخه از صورت‌جلسه از مجمع‌عمومی موسسان که توسط سهام‌داران و نیز بازرسان به امضا رسیده است.
  • مشخص‌کردن مدیران و بازرسان و قابل بودن آن‌ها از سمت مدیریت و بازرسی
  • به‌همراه‌ داشتن کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی سهام‌داران، بازرسان و اعضای هیئت‌مدیره
  • ارائه گواهی بانکی و پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت
  • مجوز فعالیت از مراجع قانونی

مدت زمان ثبت شرکت

ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان به طور تقریبی دو هفته کاری طول می‌کشد و باید یکسری مراحل قانونی برای راه‌اندازی شرکت انجام شوند. پس از تکمیل و بازبینی تمامی مدارک باید تمامی آنها به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شوند تا کارشناسان این اداره به بررسی دقیق آنها بپردازند. در صورت اشکال در مدارک ارسال شده آن را برای اصلاح باز می‌گردانند. پس از پایان راه‌اندازی شرکت خود در اصفهان و تایید بازرسان این اداره و صدور گواهی آگهی کار شما، ثبت و تاسیس شرکت شما به‌سادگی پایان می‌رسد.

این نکته را در نظر داشته باشید که با خرج مبلغ اضافی نمی‌توانید در روند ثبت و تاسیس شرکت دست ببرید، چون باید به‌صورت قانونی طی شود. شما می‌توانید از سامانه‌های ثبت شرکت‌ها به سریع‌ترین شکل ممکن و قانونی به‌صورت آنلاین به ارائه مدارک خود شرکت مورد نظر خودتان را ثبت کنید و این زمان به نوع شرکت شما هم‌بستگی دارد که حدوداً 10 الی 30 روز کاری طول می‌کشد. 

مدت زمان ثبت شرکت در اصفهان

بهره مند بودن از شرکت سهامی خاص خود

اصفهان جز کلان‌شهرهای کشور ایران محسوب می‌شود و از لحاظ اقتصادی و تجاری دارای پیشرفت بسیاری است. با ثبت شرکت سهامی خاص در اصفهان می‌توانید اعتبار بسیاری کسب کنید و این اعتبار باعث می‌شود که همکاری‌های بسیاری انجام دهید.

شما می‌توانید با ثبت شرکت سهامی خود در زمینه بین‌المللی هم اعتبار بسیاری برای خودتان جذب کنید و توانایی این را دارید که همراه شرکای خود به کشورهای خارجی، خدمت‌رسانی کنید. طبق قانون می‌توانید در برابر تمامی مشکلاتی که در شرکت شما ایجاد می‌شود رفع مشکل کنید و با کم‌ترین دشواری به فعالیت خود ادامه دهید.

 برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با ثبت شرکت تعاونی، ثبت شرکت سهامی عام و ثبت شرکت نسبی به صفحات لینک شده مراجعه  کنید.