✅ مراحل گرفتن سیب سلامت با جزئیات کامل
امتیاز شما به این مطلب ؟

توليد كننده گرامي در حال حاضر مجموعه اريكه خدمات مشاوره و انجام سيب سلامت را ارائه نميدهد
لطفا جهت دريافت مشاوره تماس نگيريد

شاید شما هم اقدام به ثبت برند مواد غذایی نموده‌اید و اکنون می‌خواهید مراحل گرفتن سیب سلامت را بدانید. احتمالاً شما جزو آن دسته افرادی هستید که وقتی کالایی را خریداری می‌کنید، نوشته و علائم پشت محصول را نیز می‌خوانید. اگر شما هم به سلامت کالا‌های خریداری شده و مصرفی خود اهمیت می‌دهید، پس حتماً تا به امروز نام سیب سلامت را شنیده و یا نشانی از آن را بر روی محصولات غذایی دیده‌اید.

نکته مهم مدیریت ثبت اریکه درباره دریافت سیب سلامت : با سلام و درود خدمت تمامي صاحبين مشاغل و كليه اشخاص حقيقي و حقوقي كه قصد اخذ سيب سلامت را دارند . لازم به ذكر است تیم اریکه « فقط برای کارخانجات » سیب سلامت اخذ میکند و روند اخذ سیب سلامت با ۳ مدرک اصلی شروع میشود که عبارتند از؛ جواز تاسیس کارخانه یا پروانه بهره برداری آن، داشتن خط تولید مستقل و آماده به کار و استخدام مسئول کنترل کیفی خط تولید و ثبت برند در تمامی طبقات کالاهای درخواستی که قصد اخذ سیب سلامت در آن را دارند . لذا در صورتی که بصورت مشاغل خانگی و یا کارگاهی فعالیت میکنید ، تیم ما تخصصی در اخذ سیب سلامت در این زمینه را ندارد.
در صورت داشتن کارخانه فعال به همراه پروانه بهره برداری ، تیم اریکه می‌تواند تمامی امور ثبتی از قبیل ثبت شرکت و ثبت برند و اخذ کارت بازرگانی و ثبت سفارش و استخدام مسئول فنی و استخدام مسئول آزمایشگاه(یا معرفی آزمایشگاه همکار برای مدت یکسال جهت اخذ سیب در زمینه آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی) و صفر تا صد اخذ سیب سلامت شما را در این زمینه یاری کند

به طور کلی اخذ سیب سلامت برای صنایع غذایی فعال اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است تمام کسب و کارهایی که با فرایند تولید و عرضه مواد غذایی سروکار دارند آن را دریافت کنند. به همین واسطه در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل شرایط و مراحل گرفتن سیب سلامت را مورد بررسی قرار دهیم.

اخذ سیب سلامت

اکثر افرادی که کالایی برای ارائه دارند اقدام به گرفتن سیب سلامت می‌کنند. این موضوع باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود و اطمینان خاطر بیشتری به او برای خرید محصول می‌دهد. زیرا نماد سیب سلامت نشان‌دهنده سلامت و کیفیت محصولی است که ارائه می‌شود. ثبت نام جزوی از مراحل گرفتن سیب سلامت است و برای این کار کافی است به سایت TTAC.IR‌ مراجعه کنید و امور مرتبط با آن را پیگیری کنید.

اخذ سیب سلامت

مراحل گرفتن سیب سلامت

مراحل گرفتن سیب سلامت به صورت زیر است:

  • ابتدا باید از سازمان جهاد کشاورزی و یا صنعت، معدن و تجارت صنایع و معادن مجوز‌های لازم برای تاسیس را اخذ کرده باشید.
  • از جهاد و صنایع جواز پروانه بهره‌برداری را اخذ نمایید.
  • پروانه تاسیس و بهره‌برداری از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را اخذ نمایید.
  • مسئول فنی مربوطه را معرفی کرده و پروانه مسئول فنی را صدور کنید.
  • در آخرین مرحله از مراحل گرفتن سیب سلامت، برند و علامت تجاری خود را ثبت نمایید.

مراحل گرفتن سیب سلامت و شرایط محیطی

در طی مراحل گرفتن سیب سلامت قوانینی برای شرایط محیطی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید. برای این که تأییدیه بازرسی جهت اخذ سیب سلامت را دریافت کنید، محیط موردنظر شما باید دارای یک سری قوانین باشد مانند:

  • دیوار‌ها و کف سرامیک باشد.
  • دستگاه‌های تولید و بسته‌بندی باید ضد عفونی شوند و این باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد.
  • محل تولید باید سیستم تهویه هوا داشته باشد.
  • محل تولید باید دارای سیستم شست و شو و لوله کشی فاضلاب برای ضدعفونی کردن روزانه داشته باشد.

در مراحل گرفتن سیب سلامت کالاها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

در قسمت‌های پیش‌تر به شما گفتیم که محصولات باید فاقد مواد مضر باشند تا بتوانند مراحل گرفتن سیب سلامت را طی کنند. از نظر سازمان غذا و دارو هر کالایی باید دارای یک سری ویژگی‌های خاص باشد تا توانایی کسب سیب سلامت را داشته باشد. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را به شما خواهیم گفت:

  • محصولاتی که از قبل، از وزارت بهداشت پروانه ساخت خود را گرفته باشند.
  • محصولاتی که تمام قوانین و ضوابط موجود در سازمان غذا و دارو را رعایت کرده باشند.
  • محصولاتی که مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن‌ها خطرناک و مضر نباشد مثل اسید‌های چرب یا روغن پالم و…
  • محصولاتی که نمک مصرفی در آن‌ها به میزان حداقل باشد.
  • محصولاتی که در مواد اولیه آن‌ها از سم‌های شیمیایی استفاده نشده باشد.
  • محصولاتی که میزان کالری آن‌ها به حداقل رسیده باشد.
  • محصولاتی که پس از تغییر ساختار فرمول شیمیایی از کیفیت بالاتری برخودار باشند.

سیب سلامت

جمع‌بندی

ما در این مقاله شرایط و مراحل گرفتن سیب سلامت را به طور کامل بررسی کردیم. همچنین گفتیم که وجود سیب سلامت بر روی محصولات به مردم کمک می‌کند تا بتوانند محصولات اصل و سالم را از محصولات قاچاقی و تقلبی تشخیص دهند. پس اگر می‌خواهید زندگی سالم و بدون خطری داشته باشید، به سیب سلامت درج شده بر روی محصولات دقت فرمایید.

همچنین اگر در حوزه صنایع غذایی مشغول به فعالیت هستید، بهتر است هرچه زودتر به منظور دریافت سیب سلامت اقدامات لازم را به عمل بیاوید. مشاوران ما در ثبت اریکه پاسخگوی سؤالات شما در زمینه شرایط اخذ سیب سلامت، هزینه اخذ سیب سلامت و سایر موارد مشابه هستند.

سوالات متداول

01 برای گرفتن مجوز سیب سلامت، دیوارها و کف باید سرامیک باشد؟
بله
02 برای کسب سیب سلامت، درمحصولات نباید از سم‌های شیمیایی استفاده شده باشد؟
بله. محصولاتی که در مواد اولیه آن‌ها از سم‌های شیمیایی استفاده نشده باشد قابلیت اخذ سیب سلامت را دارند.