اخذ سیب سلامت
امتیاز شما به این مطلب ؟
4.9/5 - (376 امتیاز)

توليد كننده گرامي در حال حاضر مجموعه اريكه خدمات مشاوره و انجام سيب سلامت را ارائه نميدهد
لطفا جهت دريافت مشاوره تماس نگيريد

اخذ سیب سلامت : در هنگام خرید کالا به چه چیز دقت می کنید؟ آیا نوشته ها و علائم پشت کالا ها را می خوانید؟ چقدر به کالایی که می خرید اعتماد دارید؟ اگر جزو افرادی باشید که به سلامت کالا های مصرفی خود اهمیت می دهید قطعا نام سیب سلامت را شنیده اید و یا نشان آن را دیده اید. و اگر جزو این دسته از افراد نیستید از حالا به کیفیت کالا های مصرفی خود اهمیت دهید و به وجود نشان سیب سلامت روی محصول توجه نشان دهید. در این مقاله به اهمیت بالای وجود سیب سلامت روی محصولات خواهیم پرداخت.

نکته مهم مدیریت ثبت اریکه درباره دریافت سیب سلامت : با سلام و درود خدمت تمامي صاحبين مشاغل و كليه اشخاص حقيقي و حقوقي كه قصد اخذ سيب سلامت را دارند . لازم به ذكر است تیم اریکه « فقط برای کارخانجات » سیب سلامت اخذ میکند و روند اخذ سیب سلامت با ۳ مدرک اصلی شروع میشود که عبارتند از؛ جواز تاسیس کارخانه یا پروانه بهره برداری آن، داشتن خط تولید مستقل و آماده به کار و استخدام مسئول کنترل کیفی خط تولید و ثبت برند در تمامی طبقات کالاهای درخواستی که قصد اخذ سیب سلامت در آن را دارند . لذا در صورتی که بصورت مشاغل خانگی و یا کارگاهی فعالیت میکنید ، تیم ما تخصصی در اخذ سیب سلامت در این زمینه را ندارد.
در صورت داشتن کارخانه فعال به همراه پروانه بهره برداری ، تیم اریکه می‌تواند تمامی امور ثبتی از قبیل ثبت شرکت و ثبت برند و اخذ کارت بازرگانی و ثبت سفارش و استخدام مسئول فنی و استخدام مسئول آزمایشگاه(یا معرفی آزمایشگاه همکار برای مدت یکسال جهت اخذ سیب در زمینه آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی) و صفر تا صد اخذ سیب سلامت شما را در این زمینه یاری کند

متاسفانه امروزه با آمار بالای بیماری ها مانند سرطان ها و یا بیماری خاص مواجه هستیم. بسیاری از پزشکان مصرف بالای برخی از مواد تشکیل دهنده ی غذا ها و دارو ها را عامل اصلی بروز این بیماری ها می دانند. برخی از مواد پایه اگر با مقدار مشخص مصرف شوند مشکلی ایجاد نمی کنند اما اگر از مقدار مشخصی فرا تر روند باعث بروز انواع بیماری ها  و یا حتی مرگ افراد خواهند شد.

با توجه به اهمیت بالای این موضوع و به خطر افتادن زندگی افراد، سازمان غذا و دارو نشانی را ایجاد کرد تا مردم با استفاده از آن ، محصولات مضر را از غیر مضر تشخیص دهند . این نشان سیب سلامت نام دارد که بر روی تمامی محصولات خوراکی داخل کشور به چشم می خورد.

ثبت شرکت اریکه با بهره گیری از تجربه چندین ساله خود و کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه ثبت انواع شرکت و دریافت سیب سلامت در خدمت شماست.

سیب سلامت چیست؟

سیب در فرهنگ ایرانیان نشانه ی سلامتی و میوه ای از بهشت عنوان شده است از این رو سازمان غذا و دارو این نماد را برای درج بر روی محصولات بدون خطر خود برگزیده است.

نماد سیب سلامت از دو رنگ سبز و آبی تشکیل شده است. یک چشم که به رنگ سبز در آمده و در وسط سیبی آبی قرار دارد. چشم سبز به سازمان غذا و دارو اشاره دارد که حافظ سلامتی مردم است و سیب آبی نشان سلامتی و نشاط است. اگر خوب دقت کنید، این نماد از دو حرف لاتینF  و D تشکیل شده است. F اول کلمه ی FOOD به معنی غذا و D  اول کلمه ی DRUG  به معنی دارو است.  این دو با هم سیب سلامت و نماد سازمان غذا و دارو ایران را می سازند.

این نماد بدین منظور صادر می شود تا غیر مضر بودن محصولات را نشان دهد.  محصولاتی که این نماد را دریافت می کنند مواد مضر ندارند و از افزودنی های غیر مجاز استفاده نکرده اند. محصولات برای دریافت این نماد از چند جهت مورد بررسی قرار می گیرند مانند قند، نمک، چربی و…. . دریافت این نماد برای محصولات به معنی طبیعی و ارگانیک بودن آن ها نیست تنها نشان دهنده ی عدم وجود مواد مضر و افزودنی های غیر مجاز است.

سیب سلامت در واقع نشان و علامت سازمان غذا و دارو است. سازمان غذا و دارو این نشان را بر روی محصولاتی قرار می دهد که فاکتورهای سلامتی، که این سازمان تعیین کرده است را داشته باشند.

سیب سلامت به چه محصولاتی تعلق می گیرد؟

همان طور که پیش تر هم گفته شد، محصولات باید فاقد مواد مضر باشند تا نشان سیب سلامت را کسب نمایند. از نگاه سازمان غذا و دارو هر کالا باید دارای ویژگی هایی باشد تا سیب سلامت را به دست آورد. در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • محصولاتی که از وزارت بهداشت پروانه ی ساخت کسب کرده باشند.
  • محصولاتی که قوانین و ضوابط مندرج در سازمان غذا و دارو را رعایت کرده باشند.
  • محصولاتی که عوامل تشکیل دهنده ی آنان خطرناک نباشد مانند اسید های چرب و یا روغن پالم و…
  • محصولاتی که مصرف نمک در آن ها به حداقل رسیده باشد.
  • محصولاتی که در مواد اولیه ی ساخت آنان از سموم شیمیایی استفاده نشده باشد.
  • محصولاتی که کالری آنان در کمترین حد خود باشد.
  • محصولاتی که با تغییر ساختار فرمولی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

وظیفه ی سازمان غذا و دارو چیست؟

در سال 1389 سازمانی به نام سازمان غذا و دارو توسط شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد. مسئولیت این سازمان بر عهده ی وزارت بهداشت و هدف تشکیل آن نظارت بر تولید، کنترل و صدور مجوز های مربوطه است. به بیان دیگر، این سازمان مسئول حفاظت از سلامت عمومی، محصولات غذایی و همچنین  فرآورده های آرایشی و بهداشتی است.

هر محصولی که در توسط مردم مصرف می شود چه تولید داخل کشور باشد و چه به کشور وارد شده باشد، باید به تایید این سازمان برسد. تمامی محصولات و تولیدات مصرفی از ذره بین این سازمان عبور می کنند تا مضر نبودن آنان بررسی شود و به بهداشت عمومی کشور صدمه وارد نشود. از طرف دیگر، با کنترل ورود و خروج محصولات و وجود آرم سیب سلامت روی کالا ها  قاچاق کالا کمتر شده و مردم کالاهای بی کیفیت و بدون نام و نشان مصرف نمی کنند.

متاسفانه بازار مصرفی کشور عزیزمان مملو از کالاهای قاچاق و تقلبی است که با بی کیفیت ترین محصولات اولیه تولید و با بدترین نوع حمل و نقل توزیع و در غیر استاندارد ترین شرایط نگهداری می شوند. این کالاها زمانی که به دست مشتری می رسند سرشار از مواد مضر هستند و باعث بروز انواع بیماری ها و مشکلات خواهند شد. وزارت بهداشت به کمک سازمان غذا و دارو بازار رقابت را ایجاد نمود.

بدین صورت که، به محصولات داخلی با کیفیت و غیر مضر  و همچنین به کالا های وارداتی با کیفیت نشان سیب سلامت را داد تا در این بین هم بازار رقابت بین برند های داخلی و خارجی ایجاد شود و هم کالاهای بی نام و نشان از میان برداشته شوند.

ثبت شرکت اریکه با بهره گیری از تجربه چندین ساله خود و کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه ثبت انواع شرکت و اخذ سیب سلامت در خدمت شماست.

مدت اعتبار سیب سلامت

مدت اعتبار نشان سیب سلامت دو ساله می باشد و بعد از دو سال حتما باید تمدید شود .

سیب سلامت و اصالت کالا

با توجه به عوض شدن الگوی خرید مردم و تمایل بیشتر به  خرید اینترنتی و همچنین افزایش تعداد برند ها و محصولات، وجود راهی برای اصل یا تقلبی بودن محصول و یا آگاهی از کیفیت آن کمک بزرگی به بهداشت عمومی جامعه می کند. نشان سیب سلامت این امکان را به شما می دهد تا از اصالت کالا آگاه شوید و همچنین از سلامت بودن کالا اطمینان خاطر پیدا کنید.

به طور مثال، اگر قصد خرید لوازم آرایشی داشته باشید با انبوهی از برند های داخلی و خارجی مواجه می شوید که شاید نام برخی از  آن ها را هم نشنیده باشید. حال انتخاب درست کدام است؟ بهترین انتخاب، محصولی است که نشان های سلامت وزارت بهداشت  و همچنین سیب سلامت سازمان غذا و دارو را دارا باشد. محصولات دارای سیب سلامت باعث بروز بیماری نخواهند شد و از مواد مرغوب ساخته شده اند و این موارد باعث اطمینان خاطر خریدار خواهد شد.

نحوه ی دریافت کد بهداشتی سیب سلامت

  • در مرحله اول اخذ جواز تاسیس از سازمان جهاد کشاورزی یا وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت)
  • سپس در این مرحله گرفتن پروانه ی بهره برداری از جهاد یا صنایع که جواز تاسیس را از آنجا اخذ کرده اید.
  • گرفتن پروانه تاسیس و بهره برداری از وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو
  • شخصی را به عنوان مسئول فنی که شرایط و ضوابط لازم را داشته باشد.
  • ثبت برند و یا نام تجاری برای اخذ پروانه ی بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت.

نحوه دریافت سیب سلامت

  1. دریافت مجوزهای لازم به تاسیس از سازمان جهاد کشاورزی و یا صنعت ، معدن، تجارت صنایع و معادن.
  2. دریافت جواز پروانه بهره برداری از جهاد و یا صنایع.
  3. اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری از وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو.
  4. معرفی مسئول فنی مربوطه و صدور پروانه مسئول فنی.
  5. ثبت برند و علامت تجاري

نکته : توجه داشته باشید نشانه سیب سلامت به کلیه صنایع تولیدی در کشور ایران که پروانه ساخت را از سازمان بهداشت اخذ نموده اند تعلق می گیرد.

شرايط محيط جهت تاييديه بازرسی و دریافت سیب سلامت

برای تاییده بازرسی و دریافت سیب سلامت خود ، محیط مورد نظر باید یک سری شرایط و قوانینی را رعایت کند. این شرایط عبارت اند از :

  • کف و دیوارها سرامیک
  • دستگاههای بسته بندی و تولیدی ضد عفونی شده و مورد تایید وزارت بهداشت
  • محل تولید دارای سیستم تهویه مطبوع (فقط کولر گازی) و مانند آن
  • محل دارای سیستم شستشو و لوله کشی فاضلاب برای ضدعفونی روزانه

نکته : بايد بدانيد كه اخذ سيب سلامت صرفا جهت بهداشتي بودن محصول ميباشد نه مضر بودن آن.

استعلام سیب سلامت

برای استعلام سیب سلامت شما نیاز به شماره پروانه ساخت دارید . شماره پروانه ساخت یک عدد 7 رقمی می باشد که با علامت / از هم جدا شده است . به عنوان مثال ” 35/12345 ” .

پس از بدست آوردن شماره پروانه ساخت کافی هست که وارد وب سایت ” fdacrm.ir ” شوید و در کادر مشخص شده شماره پروانه ساخت خو را بزنید و بروی دکمه جستجو کلیک کنید .

به عنوان مثال ما پروانه ساخت سیب سلامت بیسکویت ساقه طلایی مینو را در این کادر وارد میکنیم . ( کد پروانه ساخت سیب سلامت محصولات درون یک کادر سفید در کنار لوگو سیب سلامت قرار دارد .)

عدد مربوط به پروانه ساخت ” 30/10215 ” می باشد که درون کادر وارد می کنیم و در نهایت بروی جستجو کلیک میکنیم . در نهایت اگر کد را به درستی وارد کرده باشید اطلاعات مربوط به آن محصول را برای شما نمایش می دهد.

علامت استاندارد چیست ؟

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب قانون، تنها مرجع رسمی کشور است که عهده دار وظیفه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی ( رسمی ) می باشد. تدوین استاندارد در رشته های مختلف توسط کمیسیون های فنی مرکب از کارشناسان مؤسسه، صاحبنظران مراکز و مؤسسات علمی، پژوهشی، تولیدی و اقتصادی آگاه و مرتبط با موضوع صورت می گیرد. سعی بر این است که استاندارد هاي ملی، در جهت مطلوبیت ها و مصالح ملی وبا توجه به شرایط تولیدی، فنی و فن آوری حاصل از مشارکت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع شامل: تولیدكنندگان ، مصرف كنندگان، بازرگانان، مراكز علمي و تخصصي و نهادها و سازمانهاي دولتي باشد.

پیش نویس استاندارد های ملی جهت نظر خواهی برای مراجع ذینفع و اعضای كمیسیون های فنی مربوط ارسال می شود و پس از دریافت نظرات و پيشنهاد ها در كمیته ملی مرتبط با آن رشته طرح و در صورت تصویب به عنوان استاندارد ملی ( رسمی) چاپ و منتشر می شود.

پیش نویس استاندارد هایی که توسط مؤسسات و سازمانهای علاقمند و ذیصلاح و با رعایت ضوابط تعیین شده تهیه می شود نیز پس از طرح و بررسی در كمیته ملی مربوط و در صورت تصویب، به عنوان استاندارد ملی چاپ و منتشر می گردد. بدین ترتیب استاندارد هایی ملی تلقی مي شود که بر اساس مفاد مندرج در استاندارد ملی شماره 5 تدوین و در كميته ملی مربوط كه توسط مؤسسه تشكيل ميگردد به تصويب رسيده باشد. مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از اعضاي اصلي سازمان بين المللي استاندارد می باشد كه در تدوین استانداردهاي ملي ضمن تـوجه به شرايط كلي و نيازمنديهاي خاص كشور، از آخرین پیشرفتهاي علمی، فنی و صنعتی جهان و استاندارد های بین المللي استفاده می نمايد

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ايران می تواند با رعایت موازین پیش بینی شده در قانون به منظور حمایت از مصرف كنندگان، حفظ سلامت و ایمنی فردي و عمومي، حصول اطمینان از كیفيت محصولات و ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی، اجراي بعضی از استانداردها را با تصویب شورای عالی استاندارد اجباری نماید. مؤسسه می تواند به منظور حفظ بازارهای بین المللی برای محصولات كشور، اجرای استاندارد كالاهای صادراتی و درجه بندی آنرا اجباری نماید

همچنین به منظور اطمینان بخشیدن به استفاده كنندگان از خدمات سازمانها و مؤسسات فعال در زمینه مشاوره، آموزش، بازرسی، ممیزي و گواهی كنندگان سیستم های مدیريت كیفیت و مدیریت زیست محیطی ، آزمایشگاهها و كالیبره كنندگان وسایل سنجش، مؤسسه استاندارد اینگونه سازمانها و مؤسسات را بر اساس ضوابط نظام تأیید صلاحیت ایران مورد ارزيابی قرار داده و در صورت احراز شرایط لازم، گواهینامه تأیید صلاحیت به آنها اعطا نموده و بر عملکرد آنها نظارت می نماید. ترویج سيستم بین المللي یكاها ، كالیبراسيون وسايل سنجش تعیین عبار فلزات گرانبها و انجام تحقیقات كاربردی برای ارتقای سطح استانداردهای ملی از دیگر وظايف اين مؤسسه مي باشد.

شرکت اريكه با داشتن افراد مجرب و متخصص و با در نظر گرفتن تمامی موازين و مقررات راهنماي ٢٤ ساعته شما كارفرمايان محترم بصورت آنلاين و حضوری در تمامی مراحل همراه ميباشد.

نویسنده مطلب : شرکت اریکه ایرانیان – sabtarikeh.com

سوالات متداول

01 برای دریافت سیب سلامت ، چه مواردی نیاز است ؟
برای اخذ سیب سلامت ، حتما نیاز به مجوز فعالیت ، برند ثبت شده و پروانه بهداشت دارید .
02 مدت اعتبار سیب سلامت چند ساله است ؟
مدت اعتبار نشان سیب سلامت 2 ساله می باشد .
03 نحوه دریافت کد بهداشتی چگونه است ؟
دریافت مجوزهای مربوط به تاسیس از سازمان جهاد کشاورزی و یا صنعت ، معدن، تجارت صنایع و معادن ، دریافت جواز پروانه بهره برداری از جهاد و یا صنایع ، اخذ پروانه تاسیس ، ثبت نام تجاری و برند
04 چگونه از اصالت پروانه یک محصول غذایی می توان اطمینان حاصل کرد ؟
برای اینکار کافیست شما وارد سایت http://www.fdacrm.ir شوید و با وارد کردن شماره پروانه ساخت از اصالت محصول باخبر شوید .