🚬بایدها و نبایدهای ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو
امتیاز شما به این مطلب ؟

امروزه شرکت‌های زیادی برای ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو اقدام می‌کنند. فعالیت این شرکت‌ها به صورت قانونی بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند. برای ثبت برند دخانیات باید روند آن را به صورت قانونی و اصولی طی کنید تا بتوانید در این حوزه به صورت رسمی،  فعالیت خود را ادامه دهید. با ثبت برند می‌توانید بیشترین شرکت‌ها را در کشور راه اندازی کنید و محصولات خود را در خارج به فروش برسانید.

با ثبت نشان تجاری سرمایه گذاران بیشتری را برای شرکت خود در ایران و کشورهای دیگر جذب کنید. با ارائه مدارک مورد نیاز مقدمه کار را برای ثبت برند انجام داده‌اید. ثبت برند به شما کمک می‌کند تا افراد متقلب از نشان تجاری شما سود جویی نکنند. با داشتن یک برند می‌توانید از تبلیغات بهتری برای محصولات خود برخوردار شوید. برند باعث می‌شود که از اعتبار زیادی برخوردار شوید و کمک می‌کند تا در زمینه تجارت پیشرفت کنید. 

معنای برند یا نشان تجاری

برند یا نشان تجاری برای درک محصول شما در ذهن مشتریان استفاده می‌شود. ثبت برند به شما کمک می‌کند تا محصولات شما را از هر نظر با دیگر رقبا متمایز شود و شما می‌توانید  از افراد کلاهبردار و سودجو که از برنده شما سو استفاده کردند، با طی کردن روند قانونی شکایت کنید.

یک برند خوب باعث می‌شود که مشتریان بسیاری  برای محصولات شما جذب شود. برند را می‌توانید به صورت لگو، کلمات با انواع فونت‌ها، علامت‌ها، تصاویر و… طراحی و برای برند خود آن را ثبت کنید.

ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو

مزایا ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو

وجود برند باعث می‌شود که در ذهن مشتریان شما کسب و کار شما تصویرسازی شود. با ثبت برند ویژگی‌های محصولات شما که شامل کیفیت، مرغوبیت خدمات رسانی و… نمایش داده می‌شود. با این کار شما می‌توانید با ارائه بهترین خدمات از شهرت بالایی بین رقبای خود برخوردار شوید.

از طریق برند حتی می‌توانید از کیفیت محصولات خود توسط مشتریان خبردار شوید و کیفیت کسب‌وکار خود را بالا ببرید. برند یک ابزار بسیار مفید برای بازاریابی است و می‌توانید از طریق آن محصولات خود را در بازارهای خارجی و داخلی ایران به فروش برسانید. برند باعث متفاوت بودن محصولات شما با دیگر رقبا می‌شود.

پس از ثبت برند خود در اداره مالکیت معنوی کشور، شما صاحب یک برند هستید و همه محصولات شما را با این نشان تجاری می‌شناسند. با ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو می‌توانید فردی را که بدون موافقت شما از نشان تجاری محصولاتتان  استفاده کرده است را از طریق قانون بازداشت کنید و حق خود را از فرد متقلب بگیرید.

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با مدت زمان ثبت برند، دلیل ثبت برند و مراحل ثبت برند به صفحات لینک شده مراجعه کنید.

مدارک لازم برای ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو

برای ارائه مدارک باید به حقیقی و حقوقی بودن خودتان جهت ثبت برند توجه کنید. مدارک ثبت برند که باید به صورت آنلاین صادر کنید شامل:

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

  • یک نسخه از کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت شخص حقوقی
  • یک نسخه کپی از روزنامه رسمی ثبت تاسیس شرکت و آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه مجوز فعالیت کار و پروانه بهره برداری
  • تصویر از نشان تجاری خود با سایز 10 در 10 سانتی متر
  • یک نسخه از کارت بازرگانی

مدارک  مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  • یک نسخه کپی از شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی
  • ثبت آدرس مکان سکونت و کد پستی آن
  • اراِئه نشان تجاری در سایز 10 در 10 سانتی متر
  • ارائه جواز فعالیت و پروانه بهره برداری

مراحل ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو

روند ثبت نام برند دخانیات، توتون و تنباکو

برای گذراندن روند ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو باید قبل از آن برند مورد نظرتان را در طبقه 34 استعلام کنید تا برند دیگری شبیه به نشان تجاری شما پیدا نشود. محصولات و کالاها در طبقه‌ها به دو نوع محصول و خدمات هستند که به 45 طبقه تقسیم بندی می‌شوند. حال باید مدارک مورد نیاز را به صورت آنلاین آپلود کرده و منتظر ارسال اظهارنامه شوید. سپس کارشناسان پرونده شما را بررسی می‌کنند و برای مسئول اداره مالکیت معنوی صادر می‌شود.

با ارسال پیامک به شما تاییدیه مقام مسئول به شما اعلام خواهد شد. اداره مالکیت معنوی برند محصولات شما را در روزنامه‌های رسمی  انتشار می‌دهد. این بازه دو ماه طول می‌کشد تا بررسی شود افراد از نشان تجاری شما شکایتی ندارند.

 حال باید سند برند خود را از اداره مالکیت معنوی دریافت کنید. در صورتی پرونده شما رد می‌شود که دچار نقص است و دیگر قابل پیگیری نخواهد بود. احتمال دارد که در پرونده شما فقط یک سری از مدارک یا جوازها مشکل دارند با پیگیری‌های مداوم باید این نقص را در پرونده ثبت برندتان رفع کنید.

پایان مراحل ثبت برند  دخانیات، توتون و تنباکو

ثبت برند دخانیات، توتون و تنباکو  به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولاتتان را سریع‌تر و به‌ آسانی به فروش برسانید. با داشتن برند می‌توانید به راحتی برای محصولات خود مشتری‌های بسیاری جذب کنید و این کار باعث افزایش درآمد شما می‌شود.

نشان تجاری اعتبار شما را در کسب و کار بیشتر می‌کند و باعث می‌شود تا سرمایه گذاران و تاجران داخلی و خارجی جذب فعالیتتان شوند و درخواست همکاری به شما بدهند. با ثبت برند نمایندگی و شرکت‌های بسیاری را در سراسر ایران راه اندازی کنید. افراد سود جو و متقلب دیگر نمی‌توانند از طریق برند شما محصولات خود را بفروشند و می‌توانید با راه‌های قانونی حق غرامت خود را از آن‌ها بگیرید.

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با ثبت برند پوشاک، ثبت برند قطعات یدکی خودرو و ثبت برند مواد دارویی به صفحات لینک شده مراجعه کنید.