آشنایی کامل با ثبت برند در شیراز در ۵ دقیقه❗
امتیاز شما به این مطلب ؟

شاید سؤال شما نیز باشد که ثبت برند در شیراز چگونه امکان‌پذیر است؟ چه مدارکی برای انجام آن نیاز است؟ یکی از شهرهای ایران که جاذبه های گردشگری بسیاری در خود جای داده و انتخاب بسیاری از توریست‌ها برای تجربه یک سفر خاطره انگیز و زیباست، شهر شیراز مرکز استان فارس در جنوب ایران است.
این شهر از جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی، تجاری و علمی بسیاری برخوردار است و مقصد همه مسافرانی است که دوست دارند چند روزی را در دل شهری پر از جاذبه های فوق‌العاده گردشگری سپری کنند. در شهر شیراز جدای از منابع گردشگری، منابع کشاورزی و دامداری نیز از منابع مهم اقتصادی به شمار می‌روند. وجود چندین پالایشگاه و واحدهای پتروشیمی نیز از جمله موارد دیگر در منابع اقتصادی شهر شیراز هستند.
وجود منابع گردشگری و همچنین رشد صنایع تولیدی در شهر شیراز موجب شده تا رقابت تنگاتنگی میان صاحبین صنایع برای ثبت برند به وجود بیاید. ثبت برند در شهر شیراز راه و روش مخصوص به خود را دارد. با ثبت برند صنایع شناخته‌تر شده و از مزایای دیگری برخوردار می شوند. در ادامه این مطلب در مورد صفر تا صد ثبت برند در شیراز صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید.

مزایای ثبت برند در شیراز

مزایای ثبت برند در شیراز بسیار هستند که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  •  قانونی شدن برند: وقتی اقدام به ثبت برند می کنید، می توانید از افرادی که از نام برند شما غیرقانونی استفاده می‌کنند شکایت کنید. به طور کل با ثبت برند به کسب‌وکارتان هویت بخشیده و در برابر قانون به رسمیت شناخته می‌شوید.
  •  تمایز از رقبا: مزیت دیگر تمایز با رقبا است. فرض کنید شما صاحب برندی خاص هستید؛ اما رقبای‌تان هنوز برای ثبت برند کاری نکرده‌اند. این اتفاق موجب می‌شود تا شناخته‌تر شده و مشتریان نسبت به رقبا شما را برای دریافت خدمات برگزینند.
  •  بازاریابی و افزایش مشتری: با ثبت برند می‌توانید به واسطه نام برندتان تبلیغات و بازاریابی کنید. بازاریابی برای شناساندن خدمات به مشتریان است و وقتی که برندی نداشته باشید این کار شدنی نیست.
  •  دریافت تسهیلات: با ثبت برند در شیراز کسب‌وکارتان جنبه قانونی‌تری پیدا کرده و به این شکل می‌توانید از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنید. ثبت برند موجب می‌شود تا بانک ها و سرمایه‌گذارها به شما اطمینان بیشتری کنند.
مزایای ثبت برند شیراز

مزایای ثبت برند در شیراز

مدارک مورد نیاز ثبت برند در شیراز

برای اقدام به ثبت برند در شیراز، باید به شکل حقیقی یا حقوقی مدارک‌تان را آماده کرده و ارائه کنید. مدارک افراد حقیقی و حقوقی با هم متفاوت هستند که در زیر به مدارک ثبت برند این افراد می‌پردازیم:
مدارک لازم برای افراد حقیقی

  • شناسنامه و کارت ملی
  • مجوز فعالیت
  • کارت بازرگانی (در صورتی که بخواهید برند را با نام لاتین به ثبت برسانید.)

مدارک مورد نیاز برای افراد حقوقی

  • کارت ملی و شناسنامه
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
  • کارت بازرگانی
  • مجوز فعالیت

منظور از مجوز فعالیت در مدارک لازم برای افراد حقیقی و حقوقی، اخذ جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع مجوز از سمت نهادهای قانونی است.

نحوه ثبت برند در شیراز

اکنون که با مزایا و مدارک لازم برای ثبت برند در شیراز آشنا شدید، وقت آن است که مراحل ثبت برند در این شهر را هم توضیح دهیم. برای ثبت برند در شهر شیراز باید در ابتدا به وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید. پس از این به بخش مربوطه رفته و مشخصات صاحب برند را وارد کنید. حالا باید اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات تان را هم تکمیل کنید.
بعد از تکمیل این اطلاعات، نوبت به آپلود مدارک مورد نیاز برای ثبت برند است. پس از اینکه مدارک را آپلود کرده و هزینه ثبت برند و لوگو را پرداخت کردید، شماره اظهارنامه‌ای که به شما داده می‌شود را برای پیگیری‌هایی که قرار است در آینده انجام دهید یادداشت کنید. بعد از انجام این مراحل، کارشناسان اقدام به بررسی مدارک و فرم درخواستی شما برای ثبت برند می‌کنند.
اگر کم و کاستی نبود از شما می‌خواهند که اصل مدارک‌تان را برای اداره ارسال کنید. بعد از این مرحله، گواهی چاپ آگهی اول روزنامه رسمی برای شما صادر می‌شود. بعد از اینکه آگهی را انتشار دادید و ادعایی هم در این زمینه وجود نداشت، برگه ثبت برند یا همان گواهینامه ثبت علائم تجاری برای‌تان صادر می‌شود.

نحوه ثبت برند در شهر شیراز

مراحل ثبت برند در شیراز

زمان مورد نیاز برای ثبت برند در شیراز

بد نیست که به این مسئله هم اشاره کنیم که اعتبار برند ثبت شده در شیراز 10 سال است. برای اینکه مراحل ثبت برند در شیراز سریع‌تر پیش رفته و زمان کمتری از شما بگیرد، بهتر است که در همان ابتدا استعلام برند کنید تا از ثبت نشدن برند مشابه اطمینان پیدا کنید. اگر برندی مشابه شما ثبت شده بود، بعد از تکمیل مراحل ثبت نام، مرکز مالکیت معنوی به درخواست شما برای ثبت برند پاسخ منفی داده و درخواست‌تان بازگشت خواهد خورد.
مدت زمان ثبت برند بعد از ارسال اظهارنامه به مرکز مالکیت معنوی، 30 تا 45 روز کاری است تا آگهی تقاضا صادر شود. بعد از این آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود تا اگر کسی با نام و نشان مورد نظر مشکل داشت، اعتراض خود را اعلام کند. بعد از این مراحل، 4 هفته زمان نیاز است تا گواهی ثبت برند صادر شود. پروسه ثبت برند با آگهی دوم در روزنامه رسمی به پایان خواهد رسید. شما برای ثبت برند در شیراز در حالت کلی به 3 ماه زمان نیاز دارید.

هزینه ثبت برند در شیراز

تعداد محصولات، مجوزهای لازم و طبقات درخواستی عوامل تأثیرگذار در هزینه ثبت علائم تجاری هستند. مبلغ مربوط به هزینه ثبت برند با توجه به کلیه هزینه ها و واریزی‌های دولتی یا قانونی محاسبه خواهد شد. اگر طبقات برند افزایش پیدا کرد، به ازای هر طبقه نیز مبلغی به هزینه‌ها افزوده می‌شود.
اگر بخواهید برندتان را به صورت لاتین ثبت کنید، این کار هزینه اضافی برای شما ندارد و هزینه ثبت این نوع برند با برند فارسی برابر است.

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند

جمع‌بندی

برای شروع مسیر فعالیت‌های تجاری نیاز است که در ابتدا اقدام به ثبت برند و لوگو کنید تا مزایایی که گفتیم را به دست آورید. ثبت برند در شیراز امری تخصصی و حرفه‌ای است و به همین جهت در انجام مراحل مربوط به آن بهتر است که از یک کارشناس و مشاوره خبره کمک بگیرید تا راهنمایی‌های لازمه به شما را داشته و تا انتهای مسیر همراه‌تان باشد.
کارشناسان حقوقی بهترین راهنماهای شما در مسیر ثبت برند هستند پس قبل از شروع مسیر بهتر است که مشورتی با آن‌ها داشته باشید. با به وجود آمدن فرآیند ثبت نام آنلاین برای ثبت برند، کمتر کسی برای ثبت نام حضوری اقدام می کند. مقرراتی که توسط مرکز مالکیت معنوی برای ثبت برند تنظیم می‌شود در رابطه با همه متقاضیان بوده و برای همه این افراد یکسان است.
اگر می‌خواهید از این قانون مطلع شوید یا به طور کل بخواهید در فرایند ثبت نام در قدم به قدم مسیر، همراهی آگاه و خبره داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آن‌ها راهنمایی‌های لازم را به شما داشته باشند.

 

سوالات متداول

01 مدت اعتبار برند ثبت شده چقدر است؟
۱۰ سال
02 مدت زمان ثبت برند چقدر است؟
به طور کلی ۳ ماه زمان لازم است.