چگونگی ثبت برند محصولات کشاورزی🌾
امتیاز شما به این مطلب ؟

 ثبت برند محصولات کشاورزی را  با ارائه مدارک لازم می‌توان به‌راحتی با سامانه‌های آنلاین ثبت کنید. برند علامتی است که برای شناخته شدن انواع محصولات در بازار سرمایه وجود دارد. برند در تمامی مشاغل، مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر صاحبان کارخانه‌ها برای تجارت و فروش آسان محصولات خود باید از برند استفاده کنند.

هر محصولی را می‌توانید ثبت برند کنید و با این کار دست سودجویان و متقلبان را از سوءاستفاده کردن کوتاه کنید. محصولات کشاورزی برای عرضه شدن در بازار برای تبلیغات بهتر نیاز به برند ثبت شده دارند. ثبت علامت تجاری باعث می‌شود تا محصولات شما از دیگر کالاهای مشابه متمایز کند.

معنی برند چیست؟

برند یک علامت تجاری است که ارائه خدمات و فروش محصولات را برای شما خاص می‌کند. برند برای متمایز کردن محصولات مشابه در بازار نیز استفاده می‌شود. علامت تجاری می‌تواند در جذب مشتری و فروش سریع محصولات شما کمک کند. محصولات کشاورزی کالاهایی هستند که مردم نمی‌توانند از آن‌ها چشم‌پوشی کنند. همچنین باید به خریداران محصولات کشاورزی یکتا بودن شرکت خود را معرفی کنید که با استفاده از ثبت برند می‌توانید این کار را انجام دهید.

فواید ثبت برند محصولات کشاورزی

ثبت برند اختیاری است ولی اگر می‌خواهید در بازار سرمایه زیادی ایجاد کنید باید برای محصولات خود یک برند ثبت کنید. با  ثبت برند محصولات کشاورزی می‌توانید از لحاظ قانونی مانع افراد سودجو برای سو استفاده از برند خودتان شوید و در صورت به وجود آمدن مشکل با پیگیری قانونی از فرد متقلب شکایت کرده و این فرد نام برند و شرکت خود را باید تغییر دهد و به شما غرامتی نظیر از این خطای انجام شده پرداخت کند. با ارائه خدمات بسیار عالی به خریداران و جذب مشتریان می‌توانید با ورود به دنیا تجارت بیشترین درآمد را دریافت کنید.

ثبت برند محصولات کشاورزی

طبقه برند محصولات کشاورزی

ثبت برند برای محصولات دارای انواع طبقات هستند و شامل دو نوع محصول و خدمت در نظر گرفته شده‌اند. در مجموع برای کالاهای خدمات و محصولات 45 طبقه در نظر گرفته شده است. طبقه 31 برای برندهایی شامل انواع غلات و محصولات کشاورزی، باغی و جنگلی، حیوانات، بذرها، گیاهان و گل‌ها است. ثبت برند برای محصولات کشاورزی با توجه به طبقه آن که 31 است باید انجام شود.

طبقات برای این طراحی شده‌اند که بین حوزه‌های کاری دیگر اختلافی ایجاد نشود. در خصوص هرگونه مشکل و تخلف از سوی دیگر برندها مسائل حقوقی مرتبط به اصناف ایجاد خواهد شد. به همین دلیل هر برند دارای یک طبقه است که هرکدام از آنها دارای یک زیر مجموعه در طبقه خاص خود است.

مدارک مورد نیاز ثبت برند محصولات کشاورزی

ثبت برند محصولات کشاورزی در کشور ایران به‌توسط اداره مالکیت معنوی صورت می‌گیرد و ارائه مدارک در اولین مرحله به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد. بعد از تاییدیه کارشناسان حقیقی یا حقوقی باید به اداره مراجعه کنند. مدارک مورد نیاز ثبت برند عبارت‌اند از:

  • دو نسخه از اظهارنامه ثبت شده برند
  • کپی از کارت ملی و شناسنامه اشخاص حقیقی
  • به همراه داشتن آگهی روزنامه رسمی
  • کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان سرمایه و حق امضا افراد حقوقی
  • ده عکس از برند طراحی شده با سایز 10 در 10 سانتی‌متر
  • جواز کسب فعالیت شرکت
  • رسید پرداخت هزینه‌های ثبت برند و اظهارنامه

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با مدت زمان ثبت برند، به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید.

هزینه ثبت برند محصولات کشاورزی

شرایط ثبت برند محصولات کشاورزی

افراد برای ثبت برند از یکسری شرایط آگاه هستند و به شما کمک می‌کند که به‌راحتی بتوانید برند شرکت خودتان را ثبت کنید. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • در صورتی تقاضای برند شما رد خواهد شد که از لحاظ شکلی، عددی و آوایی با دیگر برندها شباهت دارند.
  • اسامی برندها باید به محصول شما ربط داده شود.
  • از اسامی که خارج از عرف کشور است برای ثبت برند نباید استفاده کرد.
  • اسامی باید شرعی و قانونی انتخاب شود.
  • از کلمه‌های توصیف ‌کننده و صفت‌ها نمی‌توانید در نام برند بکار ببرید.
  •  نباید از علائم گمراه کننده در لوگو برند استفاده شود.
  • هر نوع علامتی که مانند پرچم کشورها، نمادهای پادشاهی، آرم سازمان هالی متعهد و… را نمی‌توانید ثبت برند کنید.

مراحل ثبت برند محصولات کشاورزی

طبقات به ما کمک می‌کنند تا برندهای محصولات خود را در طبقه مورد نظر به‌راحتی معرفی کرد. این کار کمک می‌کند که هنگام استعلام برند متوجه شوید که آیا لوگوی برند معرفی شده تشابهی دارد؟ اگر یکتا بودن لگوی محصولات کشاورزی استعلام شود آن را به‌راحتی ثبت می‌کنند. برای ثبت برند محصولات کشاورزی نیاز به مدارکی جهت ارائه آماده کنید و وقتی مدارک تکمیل شده را ثبت کرده‌اید باید به‌صورت آنلاین اظهارنامه ثبت برند خود را ارائه دهید.

برای بار اول طی کردن این مراحل بسیار دشوار خواهد بود، بنابراین برای انجام این کار حتماً از کارشناسان این حوزه، مشاوره بگیرید یا در کنار یک فرد باتجربه فرایند ثبت برند را انجام دهید. پس از ارسال اظهارنامه، باید به‌توسط سه کارشناس خبره در این حوضه بررسی شود.

کارشناسان پس از بررسی و تایید پرونده باید پرونده مورد نظر را به دست رئیس اداره علائم تجاری برسانند و اگر مقام مسئول پرونده شما را تایید کند از طریق پیامک به تلفن همراه شما اعلام خواهد شد. اداره مالکیت معنوی برند شما را در دو بازه زمانی که یک ماه هرکدام طول می‌کشد در روزنامه‌های رسمی به انتشار می‌رساند.

از آن جایی که برند شما به‌عنوان یک برند یکتا در روزنامه‌های رسمی معرفی می‌شود هر نوع کلاهبرداری با استفاده از لوگو شما توسط قانون قابل دفاع است. بعد از اتمام مراحل با مراجعه به اداره مالکیت معنوی ثبت اسناد، سند برند خود را دریافت خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل ثبت برند به صفحه لینک شده مراجعه فرمایید.

مراحل ثبت برند محصولات کشاورزی

برخورداری از یک برند محصولات کشاورزی

ثبت برند محصولات کشاورزی مثل هر برند دیگری نیاز به یک سری مدارک برای ارائه است که به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. ثبت برند نیاز به گذراندن یکسری از مراحل را دارد. با ثبت برند به‌راحتی محصولات کشاورزی خودتان را می‌توانید به‌راحتی به فروش برسانید و از سرمایه بسیاری برخوردار شوید. با طی مراحل قانونی، یک برند را برای شرکت خود ثبت و از مزایای بسیار آن استفاده کنید.