✅بهترین روش ثبت شرکت در مشهد+ هزینه ثبت شرکت در مشهد در سال 1401
امتیاز شما به این مطلب ؟
5/5 - (1 امتیاز)

اگر اهل مشهد و یا خراسان رضوی هستید و قصد دارید ثبت شرکت کنید در ادامه با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم در این مقاله در مورد راهنمای ثبت شرکت در مشهد با هم صحبت کنیم. آمار نشان می‌دهد که مشهد یکی از پرتقاضاترین شهرها برای ثبت انواع شرکت‌ها است، به همین دلیل در این مقاله به شهر مشهد و استان خراسان رضوی می‌پردازیم.

معرفی شهر مشهد از لحاظ صنعتی و اقتصادی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم شهر مشهد یکی از پرتقاضاترین شهرها برای تأسیس شرکت‌های مختلف است، به نظر شما دلیل آن چیست؟ شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که مشهد به دلیل وجود حرم امام رضا فقط یک مقصد زیارتی و یا سیاحتی است. اما این را بدانید که مشهد علاوه بر اینکه در زمینه گردشگری و زیارتی بسیار مستعد است یکی از قطب‌های صنعتی و اقتصادی ایران نیز محسوب می‌شود.

در واقع اگر نگوییم استان خراسان رضوی با مرکزیت شهر مقدس مشهد یکی از مراکز قدرتمند اقتصادی کشور است حداقل می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین این مراکز دانست. مشهد با تولیدات صنعتی از جمله کارخانه‌های خودرویی، چرمی، شهرک‌های صنعتی مختلف و … توانسته بخش عظیمی از اقتصاد و صنعت ایران را بر دوش بکشد. احتمالا به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل دارند در شهرهای استان خراسان رضوی به خصوص مشهد ثبت شرکت را انجام دهند.

انواع ثبت شرکت در مشهد

بعد از اینکه به اهمیت و دلایل ثبت شرکت در شهر مقدس مشهد پرداختیم حالا در این قسمت قصد داریم در مورد انواع شرکت‌های قابل ثبت در مشهد با هم صحبت کنیم. به صورت کلی چه در مشهد و چه در هر شهر دیگری در ایران شما قادر هستید 7 نوع شرکت را به ثبت برسانید که انواع آن به شرح زیر است:

هر کدام از این شرکت‌ها ویژگی‌ها، امکانات و شرایط مخصوص به خود را دارند و با هدف و رسالت مشخصی تأسیس می‌شوند. برای اینکه بدانید کدام یک از این شرکت‌ها برای شما مناسب است در ابتدا باید بدانید که چه هدفی را از تأسیس شرکت دنبال می‌کنید. اما بر طبق آمار و اعداد، ثبت شرکت‌ سهامی خاص و ثبت شرکت مسئولیت محدود بیشترین تقاضا را برای تأسیس دارند.

تأسیس شرکت در مشهد

انواع ثبت شرکت در مشهد

مدارک ثبت شرکت در مشهد

از آنجایی که تأسیس و ثبت شرکت یک فرآیند قانونی و رسمی است نیاز به یک سری اسناد و مدارک دارد که در ابتدا باید این مدارک را تکمیل کنید. اگر دوست دارید بدانید که این مدارک چه مدارکی هستند در ادامه با ما همراه باشید.

  • واضح است اولین مدارکی که به آن نیاز دارید مدارک هویتی مؤسسین شرکت از قبیل کارت ملی و شناسنامه است.
  • در مرحله بعد نیاز به گواهی عدم سوءپیشینه هر کدام از اعضای مؤسس شرکت است (در این مرحله نیازی نیست گواهی را تهیه کنید از آن‌جایی که استعلام افراد به صورت اینترنتی انجام می‌شود در صورتی که اعضا سوءپیشینه نداشته باشند این مرحله بدون هیچ خطایی پیش می‌رود.)
  • مرحله بعدی ارائه اساسنامه شرکت است که باید دو نسخه از آن تهیه کرده باشید.
  • در مرحله بعدی ایضاً نیاز به دو نسخه از اظهارنامه وجود دارد. همچنین نیاز به دو نسخه از صورت‌جلسه هیئت مدیره و صورت‌جلسه مجمع عمومی است.
  • در مرحله بعدی باید مدرکی که در آن پرداخت 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت را نشان دهد ارائه کرد.
  • همچنین نیاز به آگهی ثبت شده در روزنامه نیز وجود دارد.

امیدواریم با مطالعه این مطلب متوجه شده باشید برای ثبت شرکت به چه اسناد و مدارکی نیاز دارید. همچنین برای اینکه مراحل ثبت راحت‌تر پیش برود بهتر است در ابتدا این مدارک را تهیه و سپس ثبت کنید.

پرطرفدارترین شرکت‌های قابل ثبت در مشهد

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم شرکت‌های سهامی خاص و با مسئولیت محدود دارای طرفدارن بیشتری برای ثبت شرکت در مشهد و به طورکلی در ایران دارند.

شرکت‌های با مسئولیت محدود را تنها با حداقل سرمایه 100 هزار تومان و با تعداد حداقل 2 نفر می‌توان تأسیس کرد. از آن‌جایی که تعداد اعضای مؤسس و مدیران شرکت کم است به همان میزان فرآیندهای اداری و هزینه نیز کم است. راحتی و کم‌هزینه بودن یکی از دلایل تقاضای زیاد ثبت این نوع شرکت است. اما همانطور که از اسم آن مشخص است در بسیاری از موارد دارای محدودیت است.

اما در شرکت‌های سهامی خاص برای تأسیس نیاز به حداقل 3 نفر اعضا و 2 بازرس وجود دارد. در شرکت‌های سهامی خاص سرمایه اصلی شرکت به وسیله مؤسسین شرکت تأمین می‌شود و هر فرد به میزان سرمایه‌ای که در شرکت دارد سهم می‌گیرد.

سازمان ثبت شرکت در مشهد

برای این‌که به صورت کامل با فرآیند ثبت شرکت در استان خراسان و شهر مشهد آشنا شوید بهتر است به آدرس اینترنتی سایت ثبت شرکت در مشهد یعنی https://kh.ssaa.ir/  مراجعه کرده و هر اطلاعاتی که در این زمینه نیاز دارید را کسب کنید. همچنین آدرس پستی این سازمان عبارت است از: مشهد، بلوار خیام، تقاطع ارشاد، اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی.

مراحل ثبت شرکت در مشهد

فرآیند ثبت شرکت در مشهد مثل هر فرآیند قانونی دیگری نیاز به طی کردن یک سری مراحل دارد. امروزه مؤسسات و شرکت‌های زیادی وجود دارند که صفر تا صد این مراحل را برای شما انجام می‌دهند اما در صورتی که تمایل دارید خودتان این کار را انجام دهید در ادامه به صورت خلاصه این مراحل را برای شما ذکر کرده‌ایم.

  • روشن است که در ابتدا باید مدارک هویتی اعضا و گوهی سوءپیشینه آن‌ها ثبت و ارائه شود.
  • سپس باید به سایت مربوطه رفته، فرم‌ها و مدارک مورد نیاز را پر کرده و سپس ثبت کنید.
  • نام و اسم شرکت که باید بر اساس یک سری قوانین ثابت تعیین شود را ثبت کنید تا تأیید شود.
  • اطلاعاتی در مورد اعضای شرکت یعنی اینکه هرکسی چه مقدار سهام و سمتی دارد نیز باید مشخص و ثبت شود.
  • در آخر اطلاعاتی در مورد اساسنامه، اظهارنامه و … باید ارائه شود تا در نهایت بعد از بررسی صحت اطلاعات، ثبت شرکت با موفقیت انجام شود.
ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در مشهد

هزینه ثبت شرکت در مشهد

در صورتی که قصد ثبت شرکت در مشهد دارید احتمالاً می‌خواهید در مورد هزینه‌های آن نیز اطلاعاتی داشته باشد تا بتوانید به درستی برآورد هزینه را انجام دهید. در ابتدا باید بگوییم که هزینه ثبت شرکت یک عدد ثابت نیست و عدد آن به هزینه‌های زیادی بستگی دارد. در صورتی که مؤسسه‌های ثبت شرکت فرآیندهای ثبت را برای شما انجام دهند منطقی است که مبلغی را به عنوان دستمزد متناسب با نوع شرکت ثبتی شما دریافت کنند.

هزینه‌هایی مثل ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت ثابت است البته در صورتی که تعداد اعضا و همچنین میزان سرمایه شرکت تغییر کند این عدد نیز متناسب با آن تغییر می‌کند.

یک سری از هزینه‌ها نیز مربوط به تشکیل پرونده، پست، پوشه و … است که باید آن‌ها را پرداخت کنید. اما به صورت کلی این هزینه برای ثبت شرکت در مشهد و در نهایت رسیدن به مرحله سوددهی آن منطقی است.

کلام آخر

استاد خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد دارای پتانسیل‌های زیادی است. در صورتی که قصد هر نوع فعالیت اقتصادی و یا تجاری دارید، ثبت شرکت در مشهد می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار مناسب و سودآور برای شما باشد. همچنین جمعیت بالای این شهر فضا را برای ایجاد انواع شرکت‌ها با اهداف و رسالت‌های متفاوت مهیا کرده است. در صورتی که قصد تأسیس شرکت دارید هرچه سریع‌تر برای ثبت قانونی آن اقدام کنید.

در صورتی که باز هم نیاز به مشاوره درباره  ” ثبت شرکت در مشهد ”  و یا استان خراسان مرکزی را دارید، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبت اریکه ایرانیان استفاده نمایید. ثبت اریکه با داشتن افراد مجرب و متخصص و با در نظر گرفتن تمامي موازين و مقررات راهنمای ٢٤ ساعته شما كارفرمايان محترم بصورت آنلاين و حضوري در تمامی مراحل همراه است.

تأسیس کردن شرکت در مشهد

تأسیس شرکت در مشهد

سوالات متداول

01 پرطرفدارترین شرکت های قالب ثبت در مشهد چیست ؟
با بررسی شرکت های ثبت شده در مشهد می توان به این نتیجه رسید که پرطرفدارترین ثبت شرکت در مشهد عبارت است از : ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، ثبت شرکت سهامی خاص
02 تفاوت بین ثبت شرکت در مشهد و سایر شهرهای کشور چیست ؟
از لحاظ قوانین و مراحل و مدارک ثبت شرکت در مشهد با دیگر شهرها هیچ تفاوت خاصی ندارد و فقط واحدهای ثبتی آن با دیگر شهرها متفاوت می باشد .
03 آدرس اداره ثبت شرکت ها در مشهد کجاست ؟
آدرس : مشهد ، بلوار خیام ، تقاطع ارشاد ، اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی