ثبت شرکت فوری ، یک دروغ تبلیغاتی !
امتیاز شما به این مطلب ؟
5/5 - (8 امتیاز)

امروزه با توجه به فوری بودن امور اداری و همچنین نیاز مردم به ثبت شرکت جهت اخذ قرار داد های دولتی و خصوصی و همچنین شرکت در مناقصات و مزايدات شرایط به گونه ای شده که شخصی که به دنبال ثبت شرکت می رود اولویتش در واقع، ثبت شرکت در كمترین زمان ممکن می باشد ، حال در این بازار آشوب ثبت ، عده ای افراد سودجو که از این شرایط مطلع هستند با شعار های همچون ” ثبت شرکت فوری ”  یا ” ثبت شرکت در ٣ روز ” دامی برای شما متقاضیان ثبت پهن كرده اند که اگر از روال اداری ثبت در ایران مطلع نباشد علاوه بر اینکه هزينه های زيادی در این مسیر متضرر می شويد، در زمان به موقع هم به ثبت نمی رسید و جز استرس و اندوه اینکه چرا اعتماد كردید چیزی برايتان باقی نمی ماند!

در این مقاله قصد داریم راجع به مدت زمان ثبت و مراحل آن که به تفکیک چقدر زمان می برد شفاف سازی كنیم تا با آگاهی كامل از این پروسه ، ثبت شرکت خود را آغاز كنيد .

آیا ثبت شرکت فوری امکان پذیر است ؟

تمام مراحل کلی مربوط به تاسیس یک شرکت از صفر تا صد به همراه مدت زمان مشخص آن به ترتیب زیر می باشد . نکته مهم ما فرض را بر آن می گیریم که تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را شما از قبل می دانستید و آماده کرده اید !

مرحله اول ) اولین مرحله در زمان ثبت و پس از تكمیل مدارک هویتی و تعیین هئیت مدیره و میزان سرمایه و سهم الشرکه و حق امضا و آدرس و موضوع فعالیت اساسنامه ، تعیین نام میباشد، خوب پس از ورود اطلاعات در سامانه ثبت شرکتها 5 نام سه سیلابی به ترتیب اولویت وارد می كنیم و منتظر كارشناسی نام ها می مانیم ، اين مرحله ٤٨ تا ٧٢ساعت زمان می برد ( یعنی مرحله اول فقط ٢ الی ٣ روز كاری )

مرحله دوم ) بعد از مرحله تاييد نام در شركت های مسئوليت محدود اساسنامه و اوراق ثبتی توسط اداره ثبت صادر و در اختيار شركاء قرار ميگيرد جهت امضا
اگر خیلی خوشبینانه به زمان این موضوع بخواهیم توجه کنیم ، یک روز زمان صرف امضا می شود .

اما در شركت های سهامی خاص بعد از مرحله تاييد نام يك روز كاری هم صرف افتتاح حساب در شرف تاسيس می شود تا با بارگذاری نامه بانک در سامانه بتوانيم اساسنامه را از اداره ثبت دريافت كنيم .

پس تا اینجای کار برای شرکتهای مسئولیت محدود 1 روز کاری و برای سهامی خاص ٢ روز كاری زمان جهت امضاي اساسنامه لازم ميباشد

مرحله سوم ) بعد از تكميل امضاهای اوراق با اخذ رسيد پذيرش از سامانه ، مدارك ثبت شرکت شما آماده پست می باشند . اگر فردای همان روز مدارک ثبت شما توسط موسسه ثبتی مورد نظر ، اول صبح به اداره پست ببرند و امور اداری آن را انجام دهند و با پست سفارشی مدارك را ارسال کنند تا رسيدن به اداره ثبت ٢٤ الی ٤٨ ساعت زمان ميبرد !

مرحله چهارم ) بعد از رسيدن اوراق به اداره ثبت شركت ها، اولين مرحله وارد واحد داده آمایی اداره می شود، كه در اين مرحله حداقل ٣ روز كاری مدارك و مستندات ارسالی شما چك نهايی می شود تا نقص و مشكلي وجود نداشته باشد

مرحله پنجم ) اگر همه ی مدارك ارسالی شما بدون نقص باشد از واحد داده آماری به كارشناس مسئول ارجاع داده می شود تا موضوع فعاليت و ساير مواد اساسنامه را به طور كامل بررسی كند تا موضوعات مجوزی و يا امری مغاير با قانون تجارت در اساسنامه شما وجود نداشته باشد . مدت زمان كارشناسی اداره از 5 الی 8 روز كاری می باشد تا منجر به صدور آگهی شود .

مرحله ششم ) بعد از پيش نويس آگهی ، آگهی تاسيس شما بايد به تاييد رياست آن واحد برسد تا نسخه فيزيكی مهر برجسته آگهی ثبتی شرکت شما صادر شود فردای صدور پيش نويس ، با حضور مدیرعامل يا نماينده قانونی و يا وكيل معرفی شده جهت احراز هويت و تحويل آگهی پروسه ثبت شركت به اتمام می رسد و وارد مرحله پرداخت روزنامه رسمی ميشود ! ٢٤ الی ٤٨ ساعت زمان این موضوع می باشد

مرحله هفتم ) با شماره مكانيزه صادر شده در مرحله قبل برای ثبت شرکت شما ، موسسه ای که ثبت شرکت شما را انجام می دهد ،  با ورود به سايت روزنامه رسمی ، آگهی مربوطه را پرداخت و بعد از ٣ الی ٤ روز كاری نسخه الكترونيكی صادر و بعد از ٧ روز كاری نسخه فيزيكی به آدرس مشخص ارسال می شود و از آنجا كه روزنامه ی رسمی مدرك اصلی مورد پذيرش ادارات دولتی و ارگانهای مختلف مي باشد پس صدور روزنامه رسمی از واجبات بعد از ثبت شركت می باشد

با یک حساب سرانگشتی كل پروسه ثبت شركت شما اگر خوشبينانه در نظر بگيريم حداقل 12 الی 15 روز کاری زمان می برد.

اميدواریم اين مقاله از ثبت اريكه ايرانيان جهت شفاف سازی مدت زمان ثبت شركت مورد توجه شما کاربران محترم قرار گرفته باشد تا با آشنايی كامل به مراحل ثبت شرکت در دام سودجويان موسسه ثبتی قرار نگیرید. به امید روزی که از ناآگاهی مردم پول درآوردن در هر شغلی ريشه كن شود .

ثبت اريكه ايرانيان با استواری بر اصل صداقت و اعتماد متقابل بيش از پيش نياز به صداقت با مشتريان را حس می كند و به همين دليل اين اولويت را در كاركنان خود تقويت كرده كه صرفاً قرارداد بستن با هر دروغی درست نمی باشد و اصل صداقت در قرارداد های فی ما بين مجموعه و كارفرمايان محترم رعايت می شود . به همين دليل مجموعه اريكه ايرانيان حتی حق الوكاله و كارمزد خود را در امور ثبتی انتهای كار و پس از رضايت مشتريان دريافت ميكند!