🖌ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان
امتیاز شما به این مطلب ؟

درصورتی‌که قصد ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان، تهران، مشهد یا هر شهر دیگری را دارید باید در درجه اول با مراحل اداری، جمع‌آوری مدارک و پیش‌نیازهای آن آشنایی‌ لازم را پیدا کنید. به‌هرحال امروزه کسب‌وکارها برای فعالیت مستمر و مجاز در یک کشور مجبور به پذیرفتن و تابعیت از یک سری قوانین مدنی، اجرایی و دستور کار هستند.

در مورد انواع شرکت‌ها نیز می‌توان چند دسته‌بندی کلی را در نظر گرفت که بر اساس آن حوزه مسئولیت و خط‌مشی آن مجموعه مشخص می‌شود که می‌تواند سهامی خاص، مسئولیت محدود و چند حالت دیگر باشد.

شرکت با مسئولیت محدود در واقع به مجموعه‌ای اطلاق می‌شود که بین دو یا چند نفر تشکیل شده و معمولاً فعالیت آن‌ها در حیطه امور تجاری است. هر یک از شریک‌های تجاری در این‌گونه شرکت‌ها، بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشند، می‌بایست صرفاً بر اساس میزان سرمایه خود در شرکت مسئولیت تعهدی بر عهده بگیرند.

در نتیجه چند موضوع کلیدی در این مورد وجود دارد که افراد پیش از تاسیس شرکت‌هایی با مسئولیت محدود باید آن‌ها را در نظر بگیرند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نکات کلیدی ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان

نکات کلیدی حین ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان

در درجه اول باید بدانید که این شرکت کاملاً با مجموعه‌های سهامی متفاوت است. حداقل شرکای مورد نیاز برای این شرکت‌ها دو نفر خواهد بود، حداقل سرمایه نیز باتوجه‌ به رویه فعالیتی یک مجموعه می‌تواند یک میلیون ریال باشد. برای انتخاب اسم شرکت حتماً باید عبارت مسئولیت محدود به‌عنوان دستور کار اصلی فعالیتی قید شود. در غیر این صورت هر کدام از شرکا باید در قبال درخواست‌هایی که خدمات گیرنده از آن‌ها دارد پاسخگو باشند.

چون به‌هرحال این موارد باید به سمع و نظر خدمات گیرنده یا ارباب‌رجوع برسد. در این‌گونه شرایط معمولاً پیشنهاد می‌شود که شما برای مواردی مانند ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان حتماً از یک فرد باتجربه کمک بگیرید.

به‌هرحال این در حوزه تخصص یک سری مؤسسات است که به طور ویژه‌ای در این حیطه فعالیت می‌کنند و می‌توانند صفر تا صد مسیر راه‌اندازی این‌گونه شرکت‌ها را با روش‌هایی که در طول زمان از تجربه و تخصص آموخته‌اند را فوق‌العاده آسان‌تر کنند. از طرفی اگر قرار بر این است که شرکت با مسئولیت محدود دارای اعضای شرکای بیش از 12 نفر باشد، باید دارای هیئت نظارت بوده و این هیئت در کم‌ترین حالت هرسال یک‌بار یک‌مرتبه تجمیع عمومی تشکیل دهد.

چرا شرکت ‌هایی مسئولیت محدود شکست می‌ خورند؟

به‌هرحال یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کسانی که قصد راه‌اندازی این‌گونه شرکت‌ها را دارند سر و پا ماندن و موفقیت متمادی آن در طول سال‌های فعالیت خود است. به طور معمول کسب‌وکارها در سال‌های اول شروع خود درگیر گره‌ها، مشکلات مالی، اقتصادی، مدنی و حقوقی زیادی می‌شوند.

یکی از اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین دلایل عدم رعایت اساسنامه خواهد بود. پس از آن ورشکستگی‌های مالی و عدم رعایت تطابق در گردآوری سرمایه هر کدام از شرکا می‌تواند سبب این رخداد شود.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که ما لازم دیدیم در یک بخش جداگانه به آن بپردازیم، عدم آشنایی مجموعه‌ها و شرکت‌هایی با مسئولیت محدود برای پذیرش قوانین مدنی حاکم در کشور است.

به‌هرحال در جمهوری اسلامی ایران برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان، یکسری مفاد و قوانین در نظر گرفته شده که نسبت به شرکت‌های سهامی، خاص‌تر است. در نتیجه عدم رعایت هر کدام از این مفاد می‌تواند موجب ورشکستگی، شکست و حتی پلمب و ضررهای بزرگ شود.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت این شرکت‌ها شما نیاز به دو نفر هیئت‌مدیره، یک میلیون ریال سرمایه، کپی شناسنامه و کارت ملی اعضا، شماره تماس، کد پستی و محل شرکت خواهید داشت. معمولاً مدت‌زمان ثبت شرکت این‌گونه کسب‌وکارها و برندها دو هفته کاری به طول می‌انجامد. البته این در دوره‌های زمانی خاص می‌تواند کم‌تر یا بیشتر شود.

در مقابل اگر نام شرکت شما، هیئت‌مدیره و یا هر کدام از اعضا در تایید هویت دچار مشکل شوند، به طبع این مدت‌زمان کمی طولانی‌تر خواهد شد. درصورتی‌که مایل هستید این زمان بیش از حد مقرر نشود بهتر است همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم از راهنمایانی آشنا به مسائل حقوقی، مدنی، ثبت شرکت و… در این مورد کمک بگیرید.

حتی برای ثبت این‌گونه شرکت‌ها شما نیازی به مدرک تحصیلی ندارید و مگر این که قرار شما بر راه‌اندازی مجموعه‌های خاص در زمینه‌های مهندسی، فنی و تخصصی و… باشد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان

مسیر کلی ثبت مجموعه با مسئولیت محدود

برای این کار شما در وهله اول باید مدارک لازم را فراهم آورده و سپس آن‌ها را در آدرس سایت اداره ثبت آپلود نمایید. به‌صورت گام‌به‌گام این مراحل به شما توضیح داده می‌شود. در واقع ضروری است که هویت شما توسط این ارگان دولتی تأیید شود و پس از آن باید منتظر بمانید نام‌های انتخابی شما نیز از فیلترهای لازم این سازمان عبور کرده و در نهایت برای ثبت آگهی اقدام کنید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در اصفهان و شهر محل زندگی شما به معنای پذیرش تمامی قوانینی است که اساس روند راه‌اندازی و فعالیت این شرکت‌ها برای آن‌ها برنامه‌ریزی و تنظیم شده است.

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با ثبت شرکت تعاونی، ثبت شرکت مختلط سهامی و ثبت شرکت غیر سهامی به صفحات لینک شده مراجعه کنید.