دانلود نمونه فرم ثبت برند📤
امتیاز شما به این مطلب ؟

در مقالۀ دانلود نمونه فرم ثبت برند به لزوم ثبت برند برای کسب‌وکارها، انواع فرم‌های مربوطه، دست‌یابی به نمونه فرم‌ ثبت برند، تکمیل آن و دیگر مسائل مربوطه خواهیم پرداخت.

تعریف برند

برند یا نام و نشان تجاری، نامی است که به وسیلۀ آن می‌توان محصولات، تولیدکنندگان کالاها و خدمات، فروشندگان و تجار مختلف را از هم متمایز کرد. برند می‌تواند شامل نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و غیره نیز باشد.
داشتن برند مگر در مواردی که دولت ملزم بداند، اختیاری است و طبق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت می‌رسد. حق استفاده از برند منحصراً در اختیار کسی است که آن را در ادارۀ مالکیت صنعتی ثبت کرده باشد. تخطی از این قانون موجب پیگرد قانونی و کیفری فرد خاطی خواهد شد.

هدف از ثبت برند

در ادامۀ مقالۀ دانلود نمونه فرم ثبت برند، به بیان هدف این کار می‌پردازیم. برند از طریق تضمین حق انحصاری کالاها و خدمات برای شناخته شدن یا اجازه دادن به دیگران برای استفاده از آن، از حق مالک محافظت می‌کند. مدت زمان اعتبار برند متفاوت است، ولی قابلیت تمدید به ‌مدت نامحدود را دارد.
از دیدگاه وسیع‌‌تر، برند با رسمیت بخشیدن به مالک در بازارهای منطقه‌ای و جهانی تبدیل به سرمایه‌ای با ارزش می‌شود. حفاظت از برند مانع تلاش‌های سوءاستفاده‌کنندگان از آن به منظور فروش محصولات و ارائۀ خدمات شخص دیگری به آن نام می‌شود. در ادامه مطلب فایل دانلود نمونه فرم ثبت برند در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

هدف از ثبت برند

هدف از ثبت برند

نحوۀ ثبت برند

برای ثبت برند یا علامت تجاری، باید به سایت سازمان کشوری ثبت علائم تجاری مراجعه کرد. این درخواست باید شامل فهرستی از کالاها و خدمات مربوط به برند مورد نظر، و تصویر واضحی از آرم برند همراه با طرح سه ‌بعدی آن باشد. این علامت برای پذیرش به عنوان برند، باید واجد شرایطی خاص و علاوه بر معرفی یک محصول مخصوص، متمایز از سایر برندها باشد. بنابراین با دانلود نمونه فرم ثبت برند آن را تکمیل کنید و مدارک را برای ثبت برند ارسال کنید.

دانلود نرم فرم ثبت برند

ضرورت دانلود نمونه فرم ثبت برند

در پایان مقالۀ دانلود نمونه فرم ثبت برند به اهمیت دانلود و تکمیل این فرم ها پیش از ارسال اطلاعات در سایت مربوطه می‌پردازیم. مهم‌ترین فرم در میان این نمونه فرم‌ها همان فرم درخواست ثبت برند است. برای اینکه برند خود را به ثبت برسانید و از مزیت‌های آن استفاده کنید، دو راه برای شما وجود دارد.
در روش اول شما می‌توانید از طریق سامانۀ مالکیت مرکزی معنوی ایران اقدام به ثبت اطلاعات و درخواست مربوط به برند خود نموده و سپس وارد مراحل اداری و تشکیل پرونده شوید. در نهایت می‌توانید با پرداخت دو مرحله هزینۀ چاپ آگهی در روزنامۀ رسمی و در صورت نبودن هیچ‌گونه اعتراض و شکایتی به راحتی برند خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید.
البته همانطور که ذکر شد، باید توجه داشته باشید که پیش از وارد کردن اطلاعات در سایت با دانلود نمونه فرم و تکمیل آن از بروز اشتباه جلوگیری کنید.

نمونه گواهی تجدید ثبت علامت تجاری

ضرورت دانلود فرم ثبت برند

ضرورت دانلود نمونه فرم ثبت برند

مراحل ثبت برند در ایران

در ادامۀ مقالۀ دانلود نمونه فرم ثبت برند به مراحل ثبت برند می‌پردازیم.

  • انتخاب یک نام برند مناسباولین مرحلۀ ثبت برند، انتخاب یک نام مناسب است. پس در صورتی که هنوز نام برند خود را انتخاب نکرده اید، طبق نکته های بالا نام مناسبی انتخاب کنید.
  • استعلام نام انتخابی قبل از ثبت رسمیدقت داشته باشید که نام انتخابی شما نباید قبلاً به ثبت رسیده باشد. پس بعد از انتخاب نام باید به سراغ استعلام برند بروید. برای این کار می‌‌توانید به آدرس اینترنتی ipm.ssaa.ir رجوع کنید. این وب‌سایت به سازمان رسمی ثبت اسناد و املاک کشور تعلق دارد. برای استعلام اینترنتی و کاملاً رایگان نامی که انتخاب کردید، به بخش «جستجو در پرونده‌های علائم تجاری» رجوع و فیلدهای آن را پر کنید.

دانلود نمونه فرم ثبت برند، تکمیل آن و ارسال مدارک

لازم به ذکر است که ابتدا با دانلود نمونه فرم ثبت برند آن را تکمیل کنید. این نکته را بدانید که مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی با مدارک اشخاص حقوقی و شرکت‌ها متفاوت است. پس قبل از هر چیز این مدارک را آماده کنید تا درخواست‌تان سریع‌تر ثبت شود.

  1. اظهارنامه که فرمی صادره از طرف ادارۀ کل مالکیت صنعتی است در اختیار متقاضیان گذاشته می‌شود و از سوی آن‌ها تکمیل می‌گردد.
  2. ده نمونه علامت، همراه با نمونه‌های اضافی، به تعداد یک نمونه برای هر طبقۀ اضافی که درخواست می‌شود. درخواست‌کننده باید بر روی هر اظهارنامه، یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضا نماید. نمونۀ سوم، در موقع ثبت بر روی صفحۀ مربوطه در دفتر ثبت و نمونۀ چهارم بر روی تصدیق ثبت، الصاق می‌شود.
  3. یک کلیشۀ واضح و خوانا برای چاپ علامت که ابعاد آن نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند، اضافه می‌شود. اگر علامت متشکل از یک یا چند کلمه بوده و دارای هیچ تصویر و حروف به خصوصی نباشد، متقاضی ثبت، مجبور به ضمیمه کردن کلیشه نخواهد بود.
  4. نسخۀ اصلی یا رونوشت گواهی شدۀ وکالت‌نامه در صورت ثبت درخواست از سوی وکیل
  5. در صورتی که علامت در خارج به ثبت رسیده باشد، ارائۀ رونوشت گواهی شده از طرف ادارۀ صادرکنندۀ آن به زبان اصلی، به انضمام ترجمۀ غیررسمی آن به فارسی، به مسئولیت تقاضاکننده، الزامی است.
  6. در صورتی که علامت برای تشخیص امتیاز محصول جمعیتی یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از کشور ثبت شود، مدرکی از طرف مقام صلاحیت‌دار، مبنی بر تأیید استفاده از علامت مزبور، به وسیلۀ سازندگان کالاهای مربوطه ضروری است.
ثبت برند

ثبت برند

جمع‌بندی

در این مقاله فایل دانلود نمونه فرم ثبت برند، در اختیارتان قرار گرفت تا بتوانید مراحل ثبت برند را ساده‌تر طی کنید. انجام کارهای اداری در کنار هزینه‌های جانبی بسیار زیادی که دارند معمولاً برای کسب‌وکارها زمان‌بر و طاقت‌فرسا است. به همین دلیل شرکت‌ حقوقی ثبت برند اریکه سعی کرده‌ تا برای کاهش هزینه افراد حقیقی و حقوقی، تمامی عملیات مربوطه را به صورت وکالتی انجام دهد که می‌توانید از کمک مجموعه استفاده کنید.
کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب برای تشکیل پرونده و در کنار آن مدیریت بهتر زمان می‌تواند منجر به استفاده بهتر شما از تجربه و تخصص تیم حقوقی اریکه شود. بنابراین می‌توانید با کمترین هزینه ثبت برند و اطمینان بالا یک برند با کیفیت و ماندگار را ثبت نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

01 در بخش مدارک، چند نمونه علامت درخواست می‌شود؟
ده نمونه علامت همراه نمونه‌های اضافی به تعداد یک نمونه برای هر طبقه اضافی درخواست می‌شود.
02 اولین مرحله ثبت برند چیست؟
انتخاب نام مناسب