9 شرط دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی
امتیاز شما به این مطلب ؟

در این مطلب ما تمام نکات مربوط به دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم که اگر جزو مشاغلی هستید که به این نوع محصولات وابسته هستند، بتوانید به راحتی اقدام به اخذ جواز تاسیس نمایید. تولید محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از فعالیت‌های اقتصادی است که نیازمند دریافت مجوز است.
بدون دریافت جواز تاسیس، این فعالیت‌ها هیچ‌گونه اعتبار قانونی ندارند پس به همین جهت کسانی که در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مشغول به کار هستند می‌بایست در سریع‌ترین زمان اقدام به دریافت پروانه کسب‌و‌کار، اخذ جواز تاسیس و ثبت برند کنند.
این نوع کسب‌وکار باید زیر نظر نهادهای قانونی بوده و با توجه به مجوزی که به آن صادر می‌شود فعالیت داشته باشد. جدا از تولیدکنندگان محصولات آرایشی، سالن‌ها و مشاغلی که متخصصان آرایشی و بهداشتی در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند هم باید اقدام به اخذ مجوز نمایند تا فعالیت‌شان به صورت قانونی شناخته شود.

ثبت برند لوازم آرایشی

دریافت جواز تاسیس برای محصولات آرایشی و بهداشتی

افراد ارائه‌دهنده خدمات آرایشی و بهداشتی و همچنین تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، ملزم به اخذ جواز تاسیس هستند. توجه کنید که گرچه شاید تاسیس شرکت مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی  چندان کار ساده‌ای به نظر نرسد اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، کسب‌وکاری سودآور خواهید داشت.

فردی که به فکر راه‌اندازی کسب‌وکاری پول ساز و دائمی است، تمامی جوانب و مسائل مربوط به آن کار را سنجیده و سپس وارد آن می‌شود. یکی از لازمه‌های شروع کسب‌وکار مربوط به محصولات آرایشی، دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی است.

اگر می‌خواهید کسب‌وکاری که در این زمینه راه اندازی کرده‌ا‌ید با موفقیتی دائمی روبه‌رو شده و مشکلی بر سر راهش پیش نیاید، بهتر است به فکر جواز تاسیس باشید. بنابراین هر چه سریع‌تر این نوع مجوز که اهمیت بسیاری دارد را از نهادهای قانونی دریافت کنید.

وقتی که چنین مجوزی را از نهادی دریافت کردید به منزله این است که تحت نظر آن نهاد و مجموعه فعالیت می‌کنید و به این شکل به کسب‌وکارتان هویت بخشیده و آن را قانونی خواهید کرد.

جواز تاسیس محصولات ارایشی و بهداشتی

دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی

شرایط دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی

شرایطی برای دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد که باید به آن‌ها پایبند بوده و رعایت کنید. ما در ادامه این شرایط را به طور کامل مطرح می‌کنیم و اگر هر گونه سؤال یا مشکلی در رابطه با آن‌ها داشتید می‌توانید به کمک کارشناسان و مشاوران کاردان، مشکل خود را به صورت کامل حل نمایید.
• اولین شرط برای دریافت جواز تاسیس داشتن تابعیت ایران است. برای اتباع غیرایرانی دو مجوز نیاز است که اولی پروانه کار معتبر از وزارت کار و امور اجتماعی و دیگری پروانه اقامت دارای اعتبار از وزارت کشور است.

  1. ارائه مدارک مثبته مشروط به اینکه سابقه سکونت به مدت 5 سال برای افراد متقاضی در شهر تهران وجود داشته باشد.
  2. ارائه کردن اجاره‌نامه رسمی یا سند مالکیت یکی از الزامات دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی است.
  3. ارائه کردن معافیت دائم سربازی یا گواهینامه پایان خدمت که مخصوص آقایان است.
  4. ارائه کردن گواهی مبنی بر اینکه سوءپیشینه ندارید.
  5.  برخوردار بودن از حداقل توانایی در خواندن و نوشتن.
  6. گرفتن گواهی مربوط به عدم اعتیاد.
  7.  دریافت برگه سلامت و بهداشت شخصی و همچنین بهداشت محیط کسب‌وکار.
  8.  موافقت اداره اماکن برای مشاغل خاص در راستای آیین‌نامه مربوطه.
  9. مدارک لازم مشروط به برخورداری از صلاحیت فنی برای مشاغل فنی.

تمام این موارد شرایط لازم برای دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی است. ناگفته نماند اگر در مورد هر یک از شروط ذکر شده نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می‌توانید با کارشناسان مربوطه تماس گرفته و توسط آن‌ها به طور کامل و دقیقی راهنمایی شوید.

شیوه دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی

امروزه دیگر به شیوه قبل اقدام به دریافت مجوز نمی‌کنند. در گذشته برای دریافت مجوز نیاز بود تا به اداره‌های مربوطه مراجعه کرده و در آنجا کارهای مربوط به اخذ مجوز را انجام دهند. امروزه با بستر اینترنت به راحتی می‌توان اقدام به اخذ مجوز کرد.
کافی است تا به سامانه صدور پروانه کسب مراجعه نمایید و فرم‌های مربوط به دریافت مجوز را تکمیل کنید تا در نهایت بتوانید مراحل اخذ مجوز را پشت سر بگذرانید. از جمله اطلاعاتی که در فرم های مربوطه از شما می‌خواهند می‌توان به اطلاعات اولیه مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی و همچنین اطلاعاتی از قبیل نوع کسب، محل تقاضا، نوع شخص و … اشاره نمود.
بعد از اینکه اطلاعات را کامل کرده و برای مراجع مربوط به صدور مجوز ارسال نمودید، حداکثر تا 15 روز بعد، پاسخ نهایی به دست‌تان خواهد رسید. اگر در مدت ذکرشده، مراجع پاسخی به شما دادند به این معنی است که تقاضای شما در خصوص دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی تأیید شده است.
بعد از این اتفاق باید حداکثر تا 3 ماه مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کنید و سپس از طریق سامانه به دست مراجعه صدور برسانید.

شیوه دریافت جواز محصولات آرایشی و بهداشتی

شیوه دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی

مراحل دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی

برای دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی نیاز است که مراحلی را پشت سر بگذرانید. اما مراحل دریافت مجوز چه هستند؟ در ادامه به توضیح کامل 3 مرحله دریافت مجوز می‌پردازیم.

مرحله اول دریافت مجوز تاسیس

  • درخواست کتبی شخص مبنی بر دریافت مجوز تاسیس
  • ثبت درخواست مربوطه و سپس دریافت رسید پرداخت.
  • بازدید از محل واحد صنفی به واسطه کمیسیون بازرسی اتحادیه و ارائه گزارش.
  • مورد بررسی قرار دادن درخواست شخص در هیئت مدیره و ارائه پاسخ به درخواست.

مرحله دوم دریافت مجوز محصولات ارایشی و بهداشتی

مرحله دوم برای اینکه تعیین وضعیت ملکی واحد صنفی انجام گیرد، ارائه یکی از مدارکی که در زیر نام  آن‌ها آورده شده، لازم است.

  • ارائه سند مالکیتی که به نام خود شخص است.
  •  ارائه اجاره‌نامه عادی و رسمی.
  •  ارائه مبایعه‌نامه مخصوص متقاضی.
  • ارائه حکمی که قطعی بوده و از طرف دادگاه مبنی بر الزام تنظیم به سند ارائه شده است.
  •  ارائه رسید پرداخت اجاره بهای دارای اعتبار.
  • قرارداد اجاره محل کسب با سازمان‌های دولتی و اداره‌ها.

 

مرحله سوم دریافت مجوز تاسیس

مرحله سوم شامل استعلام گرفتن است. اگر بخواهید برای دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی استعلام بگیرید، باید مدارکی که در زیر ذکر شده را اقدام به جمع‌آوری کنید.

  • گواهی مربوط به مرکز بهداشت شهرستان
  • ارائه کارت معاینه پزشکی جهت صنوف مشمول گواهی عدم اعتیاد به دخانیات
  • گواهی مربوط به عدم داشتن سوءپیشینه کیفری
  • موافقت کردن اداره نظارت بر اماکن.
  • گواهی مربوط به گذراندن دوره آموزشی.

هزینه دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی

هزینه دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از هزینه‌های ضرروی و اولیه است که شما ملزم به پرداخت آن هستید. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های مربوط به دریافت مجوز می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما که در این زمینه اقدام به ارائه مشاوره می‌کنند ارتباط برقرار نمایید.
توجه کنید که جواز مربوط به تاسیس نیازمند پرداخت هزینه است و شما در این راه باید اقدام به پرداخت هزینه‌های مختلف کنید. درنتیجه اگر بدون پیش‌بینی هزینه‌ها در مسیر کسب مجوز قدم گذاشته‌اید، بهتر است همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را در جریان تمام هزینه‌های لازم بگذارند.

هزینه ثبت برند

تمدید مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی

قبل از اینکه تاریخ اعتبار مجوزتان به پایان برسد بهتر است که کارهای مربوط به تمدید را انجام دهید. برای اینکه بتوانید اقدام به تمدید مجوز کنید اول از همه مدارک مورد نیاز را تهیه نمایید. مدارک هویتی و کپی قبض تلفن از جمله مدارک الزامی برای دریافت مجوز کسب هستند. علاوه بر این موارد لازم است تا پروانه کسب قبلی‌تان را به همراه 6 عدد عکس به مرجع صالح ارائه کنید.

همچنین علاوه بر این موارد مالیات و دارایی دو سال قبل خود را نیز پرداخت نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله در رابطه با دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی صحبت شد. نکته‌ای که در انتها نیاز است آن را گوشزد کنیم این است که از صحت اطلاعات وارد شده در سامانه اطمینان پیدا نمایید و مطمئن شوید که اطلاعاتی که وارد کرده‌اید همگی درست هستند.
به واسطه مجوزی که دریافت می‌کنید در واقع اعتبار بیشتری به کسب‌وکارتان می‌بخشید و با این اعتبار کسب‌وکارتان رونق بیشتری نیز خواهد گرفت. در مراحل دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی بهتر است از فردی آگاه و خبره کمک بگیرید. در این صورت روند دریافت مجوز راحت‌تر بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
کارشناس و مشاور آگاه تمام نکات لازم را به شما گفته و در نهایت قدم به قدم همراه‌تان خواهد بود تا بتوانید مجوز را به صورت کامل دریافت کنید. علاوه بر این برای تمدید مجوز هم می‌توانید از مشاوران کمک بگیرید تا آن‌ها شما را در این زمینه به خصوص هم راهنمایی نمایند.

دریافت مجوز محصولات ارایشی و بهداشتی

دریافت جواز محصولات آرایشی و بهداشتی

 

سوالات متداول

01 آیا ارائه اجاره‌نامه برای دریافت مجوز محصولات آرایشی و بهداشتی ضروری است؟
بله. ارائه اجاره‌نامه رسمی یا سند مالکیت برای دریافت مجوز الزامی است.