دریافت کد اقتصادی در اصفهان
امتیاز شما به این مطلب ؟

کد اقتصادی به کد ۱۲ رقمی گفته می‌شود که توسط سازمان امور مالیاتی کشور به شرکت‌ها و موسسات تجاری ارائه می‌گردد. تمامی افراد حقیقی و حقوقی یا شرکت‌ها که دارای تولید، توزیع و صادرات و واردات یک کالا هستند باید دارای کد اقتصادی باشند. در مواقع زیادی این کد لازم است و اخذ کد مالیاتی اجباری می‌باشد و تا دو ماه بعد از ثبت شرکت افراد موظف هستند برای دریافت کد اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهند.

دریافت کد اقتصادی در اصفهان نیز همین منوال را دارد که باید تحت شرایط دفاتر مالیاتی، که شرکت به آن مربوط است کد اقتصادی را بگیرند. در واقع این کد برای شناخته شدن صاحبان مشاغل و سهامداران در اصفهان ارائه می‌شود. در ادامه به بررسی مدارک و شرایط دریافت کد اقتصادی در اصفهان می‌پردازیم. 

دریافت کد اقتصادی در اصفهان

نکات مهم دریافت کد اقتصادی در اصفهان:

نکته حائز اهمیت در مورد کد اقتصادی این است که حتما باید پرونده مالیاتی تشکیل شود بدون داشتن پرونده مالیاتی گرفتن کد اقتصادی امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین منظور بعد از آنکه شرکت ثبت شد و تاسیس شرکت رسمی شد باید نسبت به داشتن پرونده مالیاتی اقدام کرد. در صورتی که شرکت دارای کد اقتصادی باشد از مزیت‌های آن نیز استفاده خواهد کرد.

باز کردن حساب بانکی، قرارداد بستن با شرکت‌های دولتی، برای گرفتن اظهارنامه مالیاتی، گرفتن گواهی ارزش افزوده، برای تجارت خارجی و گمرک، اخذ کارت بازرگانی با داشتن کد اقتصادی و شرکت در مناقصات و مزایده‌های مختلف از جمله مهمترین مزایای دریافت کد اقتصادی هستند. مهمترین مسئله چگونگی دریافت کد اقتصادی در اصفهان است که به توضیح آن می پردازیم.

مدارک دریافت کد اقتصادی در اصفهان

اولین قدم برای اخذ کد اقتصادی فراهم آوردن مدارک مورد نیاز است. این مدارک برای افراد حقیقی و حقوقی دارای تفاوت‌هایی است. افراد حقوقی مدارک زیر را باید ارائه دهند.

  • تمامی دفترچه و فرم‌ها با مهر شرکت و صاحبان امضا به صورت قانونی ارائه شده باشند.
  • ارائه اساسنامه، شرکت نامه و تمامی مدارک ثبتی به صورت کپی و اصل
  • ارائه اطلاعات دقیق مبنی بر تغییر هیئت مدیره یا فعالیت اقتصادی شرکت
  • پرداخت هزینه‌های همچون حق تمبر
  • اصل و کپی قبوض آب، برق یا گاز

 

مدارک مورد نیاز برای افراد حقیقی

  • کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کپی پروانه کسب
  • برگه مربوط به پرداخت هزینه صدور کد
  • فرم تکمیل شده اخذ کد اقتصادی
  • درخواست کتبی برای اخذ کد اقتصادی
  • عکس ۴×۳  متقاضی
مراحل اخذ کد اقتصادی در اصفهان

مراحل مختلف اخذ کد اقتصادی در اصفهان

بعد از آنکه تمامی مدارک فوق را مهیا کردید، لازم است این مدارک را تسلیم اداره مالیاتی منطقه مورد نظر خود کنید. بازرسان و کارشناسان مالیاتی تمامی مدارک شما را بررسی کرده و برای اخذ کد اقتصادی اقدامات لازم را انجام می‌دهند. بعد از ثبت مدارک و بررسی صحت آن این مدارک به اداره نظارت و پیگیری ارائه می‌شود. بعد از انجام امور مربوطه توسط این ارگان به اداره خدمات مالیاتی و سپس برای صدور کد اقتصادی به اداره شماره اقتصادی ارسال می‌گردد. کد اقتصادی بعد از صدور برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

افراد می‌توانند از طریق سایت این ارگان نیز اقدام کنند و از طریق پیش ثبت نام برای گرفتن کد اقتصادی پیگیری‌های لازم را انجام دهند. بعد از بررسی‌ها و نظارت‌ کارشناسان طی ده الی پانزده روز کد اقتصادی صادر خواهد شد.

 

کد اقتصادی برای چه کسانی الزامی است؟

  • کلیه شرکت‌هایی که در کار تولید هر نوع کالایی هستند یا مونتاژ و خرید و فروش کالایی را انجام می‌دهند یا شرکت‌های خدماتی مانند بیمه حتما باید برای دریافت کد اقتصادی در اصفهان اقدام نمایند.
  • همه افراد حقیقی که مانند شرکت‌ها دارای تولید و مونتاژ هستند و فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌دهند  و دارای جواز کسب و کار و مکان مشخصی برای کار می‌باشند نیز موظف به دریافت کد اقتصادی هستند‌.

 

امتناع از گرفتن کد اقتصادی

  • اگر شرکتی بار اول بدون داشتن کد اقتصادی معامله انجام دهد موظف است طبق قانون دوبرابر از سود معامله خود را به صورت جریمه بپردازد.
  • اگر این تخلف برای بار دوم توسط فرد یا شرکتی انجام شود به مدت سه ماه پلمپ و اگر برای بار سوم تخلف انجام شود به حدود شش ماه حبس محکوم می‌شوند.

 

هزینه دریافت کد اقتصادی در اصفهان

هزینه دریافت کد اقتصادی در اصفهان

در صورتی که تمام مدارک لازم تایید و برای دریافت کد اقتصادی ارسال شد فرد باید هزینه آن را نیز بپردازد که مبلغی در حدود ۶۰۰ الی ۹۰۰ هزار به صورت متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سامانه نیز می‌توانید اقدام کنید.

خدمات اخذ کد اقتصادی در اصفهان:

 کد اقتصادی از جمله مهمترین مواردی است که شرکت‌ها و افرادی که دارای کسب و کار هستند نسبت به گرفتن آن باید اقدام کنند. در صورت نداشتن این‌ کد در موارد زیادی با مشکل روبرو خواهند شد. اخذ کارت بازرگانی یا شرکت در مناقصه از جمله مهمترین مواردی هستند که وجود کد اقتصادی برای آن الزامی است. تا دو ماه بعد ثبت شرکت می‌توانید برای گرفتن این کد اقدام‌ کنید. دریافت کد اقتصادی در اصفهان به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود و داشتن مدارک مورد نظر الزامی است. برای دریافت مشاوره و خدمات اخذ کد اقتصادی در اصفهان با مجموعه اریکه تماس بگیرید.