شرایط ثبت برند خدمات پستی
امتیاز شما به این مطلب ؟

اگر می‌خواهید فرآیند صفر تا صد ثبت برند خدمات پستی را بدانید و با اطمینان کامل این کار را انجام دهید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. با افزایش نیاز مردم به خدمات آنلاین و تبدیل جهان به دهکده جهانی متعاقباً استفاده از پست نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بنابراین اگر کارتان مرتبط با امور پستی است ثبت برند برای شما واجب است و از آن دسته کارهایی است که حتماً برای کسب‌وکارتان مفید واقع خواهد شد.
فلذا این مقاله به شما کمک می‌کند تا مسیر ثبت برند را ساده‌تر از چیزی که در تصورتان است طی کنید.

تأثیر ثبت برند خدمات پستی بر افزایش مشتریان

اگر می‌خواهید بدانید ثبت برند خدمات پستی چه تأثیری بر افزایش مشتریان دارد ابتدا باید بدانید وظیفه‌ی یک برند چیست. برند به‌طور کلی نشان تجاری یک طرح است که به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های محصول یا خدمت خود را به مخاطب بشناسانید. درواقع می‌توان گفت داشتن برند تداعی‌کننده اعتبار و ارزش خدمات شما است.
کسب‌وکارهای مختلف در سراسر دنیا هزینه زیادی بر روی برندسازی می‌کنند؛ زیرا می‌دانند آن‌چه درنهایت از این کار عایدشان می‌شود بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که متحمل شده‌اند. شاید در ذهن شما نیز برندهای نام‌آشنای زیادی در حوزه‌های مختلف شکل گرفته باشد. این برندها اگرچه یک‌روزه این موفقیت را کسب نکرده‌اند اما اگر اهمیت برند را نادیده می‌گرفتند احتمال کسب جایگاه‌ امروزشان بسیاز دور بود.
باید این موضوع را درنظر بگیرید که اگرچه صرف ایجاد برند به خودی خود مفید واقع می‌شود اما باید از ویژگی‌های مناسبی نیز برخوردار باشد. یک برند خوب می‌تواند تا حد زیادی الهام‌بخش و منحصربه‌فرد باشد. هم‌چنین مهم است که متناسب با کار و حرفه مدنظرتان باشد تا بتواند تأثیر خوبی روی مشتریان حوزه‌ی خاص خود بگذارد.

ثبت برند خدمات پستی و مزایای آن

ثبت برند خدمات پستی هزینه نیست؛ بلکه یک فرصت است تا بتوانید مرزهای کسب‌وکار خود را گسترش دهید. ولیکن مهم‌ترین مسئله این است که ثبت برند شما را از آسیب‌ها و ضررهای احتمالی در امان نگه می‌دارد. فرض را بر این می‌گیریم که خدمات شما از کیفیت مناسبی برخوردار است و توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را در طول دوران فعالیت‌اش کسب نماید.
مشکل زمانی به وجود می‌آید که شرکت‌ها و افراد رقیب شما از عدم ثبت علامت تجاری شما آگاهی یافته و آن را به فرصتی برای خود تبدیل کنند. در این حالت هر شخصی می‌تواند به راحتی از این موقعیت سوء‌استفاده نموده و محصولات و خدمات شما را به اسم خود به فروش برساند. این موضوع به نوبه‌ی خود باعث نارضایتی مشتریان می‌شود و تا حد زیادی می‌تواند آن‌ها را از خدمات شما ناامید کند.

بنابراین ثبت برند به نوعی مسئولیت شما را در قبال مشتریان نشان می‌دهد و یک منفعت دوطرفه خواهد بود. زیرا شما می‌توانید درصورت مشاهده هر نوع استفاده غیرقانونی از علامت تجاری خود، اقدامات قانونی مربوطه را انجام دهید و در عین حال مشتریان می‌توانند با اطمینان بیشتری از خدمات پستی شما استفاده کنند.

مزایای ثبت برند

مزایای ثبت برند خدمات پستی

تأثیر ثبت برند پستی بر موفقیت شرکت پست

شاید تاکنون متوجه اهمیت ثبت برند پستی شده باشید. اما بهتر است مثالی جهانی‌تر در این زمینه عنوان کرد تا درک آن برای‌تان ساده‌تر شود. اگر همچنان در ثبت برند خدمات پستی تردید دارید به شرکت‌های معتبر جهانی در زمینه خدمات پست نگاهی بیندازید. چند شرکت پست مطرح در جهان وجود دارد که یکی آن‌ها بدون شک شرکت فدکس است.

شرکت فدکس اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه لجستیک در سطح جهان است که بیش از ۶۸۸ فروند هواپیما را در اختیار دارد. این شرکت با استفاده از روش‌های خلاقانه و نوین تحولات زیادی را در زمینه ارسال کالا رقم‌ زده است.
شرکت بین‌المللی فدکس با ارائه خدمات با کیفیت بالا در سال ۱۹۸۳ بیش از یک میلیارد دلار فروش را از آن خود کرد. تصور کنید که اگر این شرکت برند خود را ثبت نمی‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ واضح است که اگر دنبال پیشرفت در کار خود هستید علاوه‌بر داشتن تخصص، نیاز به برندسازی درستی دارید که بخشی از بازاریابی محصول نیز محسوب می‌شود.
این شرکت رقیب بزرگی برای شرکت‌های مشابه در سراسر دنیا محسوب می‌شود و بخش مهمی از آن را مرهون ثبت برند خود می‌باشد.

شرکت پست فدکس

شرکت پست فدکس

مراحل ثبت برند خدمات پستی

ثبت برند خدمات پستی مراحل پیچیده‌ای ندارد؛ اما در هر صورت باید این مراحل طی شود. در این بخش موارد لازم برای ثبت برند را شرح می‌دهیم تا بتوانید این فرآیند را به درستی انجام دهید.

  1. انتخاب نام برند با این دو شرط که: الف) قبلاً ثبت نشده باشد.
    ب) قابل ثبت باشد.
  2.  نام برند را قبل از ثبت استعلام بگیرید. اگرچه ممکن است تصور کنید برندی مشابه اسمی که انتخاب کرده‌اید وجود ندارد اما این احتمال زیاد است که اسمی مشابه آن وجود داشته باشد.
  3. مدارک لازم برای ثبت برند ارائه شود.
  4. با ورود به بخش ثبت نام سایت مالکیت معنوی کشور، اظهارنامه را ثبت نمایید. پس از تکمیل آن، هزینه مربوطه را پرداخت کنید.
  5. آگاهی تقاضای ثبت را در روزنامه رسمی به چاپ برسانید. انجام این کار حدود یک هفته زمان می‌برد. هدف از انجام این کار این است که اشخاص حقیقی و حقوقی بتوانند اعتراض               خود را در مدت یک ماه به ثبت برسانند.
  6. به اداره مالکیت مراجعه و تشکیل پرونده دهید. اگر پس از گذشت سی روز از چاپ روزنامه رسمی، شخصی به برند شما اعتراضی نداشته باشد اظهارنامه مربوطه از طرف                         کارشناسان تأیید می‌شود. پیامکی برای شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید همراه تمام مدارک به اداره مالکیت مراجعه کنید.
  7. اگر ثبت برند شما بلامانع تشخیص داده شود می‌توانید حق ثبت برند را پرداخت نمایید.
  8. اکنون می‌توانید گواهی ثبت برند ده ساله را دریافت نمایید.

مدارک لازم به ترتیب برای اشخاص حقیقی و حقوقی

مدارک مورد نیاز

مدارک لازم برای ثبت برند

کارشناسان ما در این‌جا به صورت تخصصی راهنمایی و مشاوره‌های لازم را در زمینه ثبت برند، ثبت شرکت، ثبت شرکت در ایران و… به شما می‌دهند.

ثبت برند خدمات پستی در کدام طبقه‌بندی قرار می‌گیرد؟

هر برندی که ثبت می‌شود در طبقه‌بندی خاص خود قرار می‌گیرد. ثبت برند خدمات پستی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع محصولات و خدمات هر یک در طبقات خاصی قرار می‌گیرند که در ادامه راجع به آن توضیح می‌دهیم. طبق قانون تجارت طبقه‌بندی برند در ۴۵ طبقه صورت می‌گیرد که طبقه ۱ تا ۳۴ مربوط به محصولات و کالاها و طبقه ۳۵ تا ۴۵ مخصوص خدمات است.
طبقه ۳۹ از لیست خدمات شامل حمل‌ونقل، بسته‌بندی یا نگه‌داری کالاها و… است که خدمات پستی نیز در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. این طبقه‌بندی که در ایران انجام می‌شود در سایر کشورهای جهان نیز به همین صورت است اما تفاوت مهم آن، این است که برخی خدمات و محصولات در ایران قابل ثبت نیستند.

برند خدمات پستی

          برند خدمات پستی

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد موضوعات مهم پیرامون ثبت برند خدمات پستی مورد بررسی قرار بگیرد. ثبت برند همواره یک مزیت مهم محسوب می‌شود و می‌تواند تأثیر مثبتی بر آینده شرکت شما بگذارد. اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت هزینه‌ها برای شما بیشتر شود اما در بلندمدت بازدهی چشم‌گیری خواهد داشت.
بنابراین اگر می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و متعاقباً باعث افزایش کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان شوید ثبت برند را در دستور کار خود قرار دهید.