کارت پایان خدمت برای ثبت شرکت
امتیاز شما به این مطلب ؟

کارت پایان خدمت برای ثبت شرکت یکی از چالش‌ها و موضوعاتی است که افراد زیادی در مورد آن سوال دارند و می‌خواهند بدانند که آیا بدون داشتن کارت پایان خدمت می‌توانند شرکتی را تاسیس و به ثبت برسانند یا نه؟ سوال دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که آیا افرادی که کارت پایان خدمت ندارند می‌توانند سمت‌های مختلف در شرکت را داشته باشند یا خیر؟ اگر شما هم از این قبیل سوالات دارید بهتر است که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید زیرا قصد داریم در ادامه در مورد کارت پایان خدمت و ثبت شرکت با شما صحبت کنیم.

داشتن کارت پایان خدمت برای ثبت شرکت الزامی است؟

در سال‌های اخیر تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی بسیار رایج شده و درصد بسیار بالایی از جوانان وارد دانشگاه و موسسات عالی می‌شوند. تعداد زیادی از جوانان در همان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد و حتی دکترا تصمیم می‌گیرند که اطلاعات تئوریک خود را به شکل عملی به عرصه ظهور بگذارند و برای این کار تلاش می‌کنند تا ثبت شرکت انجام دهند و اطلاعات خود را در قالب شرکت به صورت عملی در بیاورند. سوالی که در اینجا برای اکثریت آقایان پیش می‌آید این است که بدون داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی می‌توان تاسیس شرکت یا ثبت آن را انجام داد یا خیر؟

از آنجایی که بیشتر فعالیت‌ها و اقدامات دولتی و اداری نیاز به کارت پایان خدمت یا معافیت دارد، اکثریت این تصور را دارند که برای ثبت شرکت نیز باید کارت پایان خدمت یا معافیت خود را ارائه دهند در صورتیکه در قانون مربوط به ثبت شرکت‌های تجاری در ایران مطابق با مدارکی که برای ثبت شرکت باید ارائه دهند نیازی به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی وجود ندارد.

کارت پایان خدمت برای ثبت شرکت

در سال‌های اخیر به دلیل تشویق هرچه بیشتر مردم به تأسیس قانونی شرکت یعنی ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها، تلاش می‌شود که هر روز این روند آسان‌تر و راحت‌تر پیش برود. به همین دلیل برای ثبت شرکت نیازی به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی وجود ندارد و اگر شما کارت پایان خدمت ندارید همین حالا می‌توانید ثبت شرکت مورد نظر خودتان را انجام دهید. البته به این موضوع توجه کنید که درست است ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت ندارد اما بسیاری از فعالیت‌های ثبتی مربوط به آن از جمله دریافت کارت بازرگانی نیازمند ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی است. یک سری اقدامات ثبتی که نیاز به کارت پایان خدمت دارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

کارت پایان خدمت برای مدیرعامل شرکت الزامی است؟

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم تاسیس و ثبت شرکت به صورت قانونی نیاز به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی ندارد اما این موضوع در مورد سمت‌های موجود در شرکت صادق نیست. مطابق با قوانین، اعضا هیئت مدیره، مدیرعامل شرکت، بازرس اصلی و علی البدل نیاز به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دارند. به این نکته مهم توجه کنید که موضوع کارت پایان خدمت و معافیت ربطی به سهامداری شرکت ندارد و نیازی نیست که سهامداران شرکت حتما کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشند.

مدیرعامل در انواع شرکت‌های قابل ثبت در ایران علاوه بر داشتن کارت پایان خدمت باید گواهی عدم سوء پیشینه خود را نیز به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه کند.

مدارک کلی ثبت شرکت

همانطور که می‌دانید ثبت شرکت یک فرآیند کاملا رسمی و قانونی است. در کشور ایران برای انجام هر نوع فعالیت قانونی و رسمی نیاز به ارائه یک سری مدارک است که در ادامه این مدارک را با هم بررسی می‌کنیم تا اگر قصد ثبت شرکت را دارید با بررسی این موارد و فراهم کردن آن‌ها بتوانید این اقدام را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

به این موضوع توجه کنید که مدارک مورد نیاز برای هر نوعی از شرکت می‌تواند متفاوت از دیگری باشد اما به صورت کلی مدارکی که برای تاسیس شرکت نیاز است عبارت است از:

  • مدارک و اوراق شناسایی اعضاء شرکت از قبیل کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه شماره موبایلی که به نام خود متقاضیان شرکت باشد
  • ثبت نام در سامانه ثنا برای اعضای هیئت مدیره
  • ارائه یک نسخه از اساسنامه یا شرکت نامه شرکت
  • ارائه تقاضانامه شرکت
  • ارائه آدرس و کدپستی صحیح و دقیق از محل شرکت
  • ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت
  • تکمیل فرم ثبت نام شرکت

چه فعالیت‌های ثبتی به کارت پایان خدمت نیاز دارد؟

در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که ثبت شرکت در ایران نیازی به ارائه کارت پایان خدمت ندارد. اما تعداد زیادی از امور و فعالیت‌های ثبتی نیازمند ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت هستند که در ادامه این اقدامات را با هم بررسی می‌کنیم.

یکی از مهمترین این اقدامات دریافت کارت بازرگانی است. در واقع برای دریافت کارت بازرگانی حتماً باید کارت پایان خدمت داشته باشید. اگر شما شرکتی را به به ثبت رسانده‌اید و می‌خواهید که کارت بازرگانی برای آن دریافت کنید اگر کارت پایان خدمت ندارید باید از فرد دیگری که کارت معافیت یا پایان خدمت دارد بخواهید که برای شما کارت بازرگانی دریافت کند. علاوه بر کارت بازرگانی بعضی از مجوزهای مهم از قبیل مجوزهای تاسیس از جهاد دانشگاهی نیازمند کارت پایان خدمت هستند.

دریافت تسهیلات دولتی و بانکی از جمله وام‌های بانکی در اکثر موارد نیاز به ارائه کارت پایان خدمت دارد. همچنین موضوع مهم دیگری در این زمینه وجود دارد، اگر می‌خواهید که شرکت شما در موضوع دریافت رتبه بندی شرکت‌ها حضور داشته باشد باید  حتما کارت پایان خدمت ارائه کنید.

آیا ثبت شرکت می‌تواند باعث معافیت از خدمت شود؟

شاید با خودتان فکر کنید که عنوان این بخش را اشتباه خوانده‌اید و این سوال برای شما پیش بیاید که آیا واقعا امکان دارد با ثبت نوعی از شرکت بتوان کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی دریافت کرد؟ در این قسمت می‌خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم.

امروزه یک نوع از شرکت‌ها که به آن شرکت‌های دانش بنیان گفته می‌شود طرفداران زیادی برای تاسیس و ثبت دارد. در واقع این شرکت‌ها بر محور دانش و فناوری تاسیس می‌شوند. با ثبت این نوع از شرکت‌ها نه تنها نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست بلکه از طریق آن می‌توان یا امریه سربازی گرفت و یا یک پروژه جایگزین برای خدمت سربازی ارائه کرد.

البته این موضوع برای همه اتفاق نمی‌افتد و بعد از اینکه شما شرکت مورد نظر را تاسیس کردید باید مدارک و اسناد خودتان را به مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح کشور بفرستید. تمامی این اطلاعات و مدارک به صورت دقیق بررسی می‌شوند اگر مدارک شما امتیازهای مورد نیاز را کسب کند می‌توانید در جهت دریافت کارت پایان خدمت سربازی اقدام کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم تا به سوالات پرتکرار شما در زمینه ثبت شرکت و کارت پایان خدمت و معافیت پاسخ دهیم. امروزه برای اکثریت اقدامات و فعالیت‌های دولتی و اداری نیاز به ارائه کارت پایان خدمت است در صورتی که این موضوع در زمینه ثبت و تاسیس شرکت صدق نمی‌کند.

در واقع با بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت برای هفت نوع شرکت قابل ثبت در ایران به این نتیجه رسیدیم که هیچکدام از این شرکت‌ها نیاز به کارت پایان خدمت و معافیت ندارند. اگر هر سوالی در زمینه ثبت شرکت و کارت پایان خدمت سربازی دارید همین حالا درخواست خودتان را برای ما ارسال کنید تا این موضوع را به صورت کامل و دقیق برای شما شرح دهیم.

سوالات متداول

01 آیا برای ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت است ؟
خیر. برای ثبت شرکت در ایران نیازی به ارائه کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت وجود ندارد.
02 آیا می توان با ثبت شرکت به سربازی نرفت ؟
بله . در صورتی که شما بتوانید یک شرکت دانش بنیان به ثبت برسانید ، می تواند آن را جایگزین دوره خدمت سربازی کرد.