ثبت برند مشاغل خانگی بدون این مدارک امکان‌پذیر نمی‌باشد!
امتیاز شما به این مطلب ؟

امروزه افراد زیادی به مشاغل و کسب‌وکار خانگی روی آورده‌اند. به همین خاطر ثبت مشاغل خانگی نیز اهمیت پیدا کرده است. به آن دسته از کسب‌وکارهایی که طبق مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منازل مسکونی انجام می‌شوند مشاغل خانگی می‌گویند.

در این مقاله به طور کامل راجع به این موضوع پرداخته‌ایم و دانستن این مطالب می‌توانید شرایط و مراحل مورد نیاز برای ثبت برند مشاغل خانگی را به سادگی انجام دهید.

ثبت برند مشاغل خانگی به زبان ساده!

با گسترش اینترنت و فضای مجازی امکان فروش اینترنتی هم به وجود آمد و همین موضوع انرژی مضاعفی شد برای کسانی که می‌خواستند کسب‌وکار خانگی خود را آغاز کنند. امکان ثبت برند برای مشاغل خانگی وجود دارد و افرادی که می‌خواهند جدا از کسب درآمد، به کسب‌وکارشان اعتبار بیشتری ببخشند، می‌توانند این کار را انجام دهند.

اگر می‌خواهید برای ثبت برند مشاغل خانگی اقدام کنید باید توجه داشته باشید که شغل مربوطه توسط خود شما و نه کارفرمای دیگری راه اندازی شده باشد. اگر شما برای کارفرمایی در منزل کار می‌کنید و در واقع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌شود مختص به آن شخص است و کارفرما باید برای ثبت برند اقدام نماید.

چنانچه شما محصولی تهیه و تولید می‌کنید، این امکان را دارید تا برند اختصاصی خود را به صورت قانونی ثبت کرده و از آن پس با عنوان این برند در بازار شناخته شوید. مشاغل خانگی به خصوص برای خانم‌های خانه‌دار همواره محبوب بوده و از آن استقبال بسیاری کرده‌اند. چه خانم‌های خانه‌دار و چه افراد دیگری که اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی کرده‌اند، می‌توانند هم‌اکنون برای ثبت برند اقدام نمایند.

نکته: طبق قانونی که شکل گرفته، افرادی که صاحب مشاغل خانگی هستند نباید برای واحدهای مسکونی و همسایه‌ها به واسطه این شغل مزاحمتی ایجاد کنند.

افزایش مشتریان با ثبت برند مشاغل خانگی!

با هر محصول یا خدمتی که در منزل ارائه می‌کنید و به صورت خانگی مشغول به کار و فعالیت هستید، می‌توانید برای خود ثبت برند داشته و با برند اختصاصی خود در بازار شناخته شوید. با ثبت برند مشاغل خانگی برای محصولات یا خدمات‌تان، مشتریان بیشتری به دست می‌آورید و علاوه بر این بیشتر شناخته می‌شوید.

فرض کنید که شما مشغول به تولید محصولات خاصی هستید. چنانچه برای این محصولات برند و نامی انتخاب کرده باشید، افراد با همان برند شما را شناخته و در هر بازار می‌توانند شما را پیدا کنند. اما اگر برای محصولات برندی انتخاب نکرده باشید، ممکن است تنها در یک بازار محلی یا … شما را بشناسند.

اما اگر وارد بازار دیگری شوید، افراد دیگر شناختی از شما نخواهند داشت و حتی شما را به فراموشی خواهند سپرد. در نتیجه اگر می‌خواهید چنین اتفاقی رخ ندهد، همین حالا برای ثبت برند مشاغل خانگی اقدام کرده و برند اختصاصی خود را به صورت قانونی ثبت نمایید.

ثبت کردن برند مشاغل خانگی

اهمیت ثبت برند مشاغل خانگی

به واسطه ثبت برند مشاغل خانگی می‌توانید مشتریان دائمی برای خود به وجود آورید. همانطور که در قبل هم اشاره کردیم، اگر مشتریان از محصولات رضایت داشته باشند، در هر بازاری و در بین رقیبان فقط به جستجوی نام برند شما خواهند پرداخت. در چنین زمانی اگر صاحب برند نباشید، مشتریان‌ خود را از دست می‌دهید و همواره باید به دنبال مشتریان جدید باشید.

امروزه رقابت نیز در بین محصولات و خدمات خانگی به وجود آمده است. هر روزه افراد بیشتری اقدام به راه اندازی کسب‌وکار خانگی می‌کنند. در این بین کسب‌وکارها برای اینکه شناخته شوند و مشتریان دائمی‌شان را از دست ندهند نیاز است تا اقدام به ثبت برند نمایند. با ثبت برند امکان تبلیغات برای محصولات و خدمات را هم دارید و در هر جایی می‌توانید با نام برند خود تبلیغات را انجام دهید.

با ثبت برند مشاغل خانگی از فعالیت افراد سودجو جلوگیری کنید!

فرض کنید نام برندی برای کسب‌وکار خود انتخاب کرده‌اید اما آن را به صورت قانونی به ثبت نرسانده‌اید. در اینجا هر فردی می‌تواند نام برند شما را به صورت قانونی برای خود به ثبت برساند و شما از لحاظ قانونی هیچ کاری نمی‌توانید بکنید. بنابراین بهتر است هر چه زودتر برای حفظ حقوق مادی و معنوی برند خود، آن را به صورت قانونی به ثبت برسانید.
با ثبت برند مشاغل خانگی جلوی افراد سودجو که می‌خواهند نام برند شما را به خود اختصاص داده و اعتبارتان را از آن خود کنند، گرفته می‌شود.

اهمیت برند مشاغل خانگی

ثبت برند مشاغل خانگی برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی هر نوع کسب‌وکاری که دارید، از کسب و کار خانگی کوچک گرفته تا بزرگ، نیازمند ثبت برند است. با استفاده از خدماتی که توسط شما ارائه شود، می‌توانید برای ثبت برند اقدام کنید. عده‌ای ممکن است کسب‌وکاری کوچک داشته و به همین جهت ثبت برند را کاری غیرضروری برای خود بدانند.

این افراد بهتر است بدانند که با ثبت برند روز به روز به پیشرفت آن‌ها افزوده می‌شود و بیشتر از قبل رشد می‌کنند. بنابراین اگر نمی‌خواهید مشکلاتی که پیش‌تر ذکر کردیم را تجربه نمایید، بهتر است از همین حالا به فکر ثبت برند اختصاصی خود باشید. توجه کنید که سن و سال در این زمینه اهمیت ندارد. شما صاحب کسب‌وکاری خانگی هستید و به همین جهت خدمات ثبت برند قانونی برای شما صورت می‌پذیرد.

مدارک لازم برای ثبت برند مشاغل خانگی

مدارک لازم برای ثبت برند مشاغل خانگی در افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است. در زیر به مدارکی که هر کدام از این افراد باید برای ثبت برند ارائه دهند، می‌پردازیم.
ثبت برند مشاغل خانگی برای افراد حقیقی

  •  تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت (هر کدام از این موارد را به عنوان مجوز فعالیت باید اخذ نموده باشید) پروانه بهره‌برداری، اخذ جواز تاسیس، جواز کسب یا اخذ کارت بازرگانی، پروانه ساخت یا هر مجوز اعطایی از سمت نهاد قانونی باشد.)

ثبت برند مشاغل خانگی برای افراد حقوقی

مدارک ثبت برند برای مشاغل خانگی شامل موارد زیر است.

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  •  کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  •  کپی مجوز فعالیت

مراحل ثبت برند مشاغل خانگی

برای ثبت برند مشاغل خانگی نیاز است  مراحل ثبت برند را به صورتی که در ادامه توضیح داده شده است طی کنید.

  1. به وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه مراجعه کنید.
  2. مشخصات صاحب برند مشاغل خانگی را وارد نمایید.
  3. مدارکی که گفته شد را آپلود کنید.
  4. اکنون موقع تأیید اطلاعات و مدارک است. این کار را انجام دهید تا مرحله بعدی فعال شود.
  5. هزینه مربوط به ثبت برند را پرداخت کنید.
  6. اکنون شماره اظهارنامه برند و رمزی برای‌تان ارسال می‌شود.

توجه کنید که اگر در مراحل تأییدیه برندتان مشکلی پیش نیاید، نسخه نهایی خدمت شما فرستاده می‌شود تا آن را امضا نمایید. بعد از این کار باید یک نسخه برابر با اصل را برای این اداره ارسال کنید.

زمان ثبت برند مشاغل خانگی

حالا که مراحل ثبت برند را هم انجام دادید، ممکن است این سؤال پیش بیاید که مدت زمان ثبت برند مشاغل خانگی چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که قبل از هر کاری اقدام به استعلام برند کنید تا مبادا نام برند توسط شخص دیگری از قبل انتخاب شده باشد.
در صورتی که این اتفاق نیفتاده بود و مراحل را انجام دادید، 30 تا 40 روز کاری برای آگهی نوبت اول و 2 ماه و نیم برای دریافت نهایی گواهینامه ثبت برند زمان سپری می‌شود. به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند مشاغل خانگی حدود 4 ماه طول می‌کشد.

هزینه ثبت برند مشاغل خانگی

هزینه ثبت برند برای مشاغل خانگی با احتساب هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی سنجیده می‌شود. توجه کنید که هزینه ثبت برند لاتین، هیچ تفاوتی با هزینه ثبت برند فارسی ندارد. این موضوع که میزان هزینه قرار است، چقدر شود به میزان محصولات، طبقات (نوع خدمات یا کالایی که افراد حقیقی یا حقوقی برای برندشان در نظر می‌گیرند) درخواستی و مجوزهای لازمه بستگی دارد.

هزینه تاسیس برند مشاغل خانگی

جمع‌بندی

توجه کنید که اگر شما هم شاغل خانگی هستید، برای این‌که کسب وکارتان به رسمیت شناخته شود حتماً اقدام به ثبت برند نمایید. شما می­‌توانید با هزینه­ اندک این کار را انجام داده و از مزایای بی‌شماری که ثبت برند برای‌تان به ارمغان می‌­آورد بهره‌مند شوید. به کوچک یا بزرگ بودن کسب‌وکارتان توجهی نکنید. اگر می­­‌خواهید این شغل را به صورت جدی دنبال نمایید، تمام کارهایی که منجر به رشد آن می‌­شود را هم انجام دهید.

اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید، می‌­توانید با کارشناسان و مشاورانی که در زمینه ثبت برند فعالیت می­کنند، مشاوره داشته باشید. آن‌ها هر گونه سؤال در مورد مراحل ثبت برند مشاغل خانگی توضیح خواهند داد و در صورت تمایل قدم به قدم مراحل ثبت برند در کنار شما خواهند بود.

سوالات متداول

01 آیا برای کسب و کار کوچک هم می‌توان اقدام به ثبت برند نمود؟
بله
02 نام سایت مرجع برای ثبت برند چیست؟
سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه