🚘 ثبت برند روغن موتور با کمترین هزینه در سریعترین زمان در سال 1401
امتیاز شما به این مطلب ؟

این روزها صاحبان کسب و کارهای متفاوت، موفقیت شرکت خود را در گرو ثبت کردن آن می‌دانند. مدیران مشاغل مختلف اعتقاد دارند وجود علامت تجاری باعث افزایش مشتریان شرکت خواهد شد. به همین دلیل جهت حذف رقبای خود به ثبت برند می‌پردازند.

ثبت برند روغن موتور مانع از سوء استفاده و کپی برداری رقبای تجاری می‌شود. پس اگر در حوزه روغن موتور فعالیت دارید و مایلید که محصولات خود را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنید می‌بایست شرکت خود را با نام و علامت تجاری مناسب به ثبت برسانید.

ثبت برند روغن موتور

بررسی مدارکی که جهت ثبت برند روغن موتور نیاز است

جهت ثبت برند اولین گامی که باید طی کنید تکمیل کردن اظهارنامه ثبت برند است. پس از پر کردن این فرم باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید برند خود را به صورت حقیقی به ثبت برسانید یا حقوقی. در نظر داشته باشید مدارک هویتی ثبت برند اگر به صورت حقیقی باشد کپی کارت ملی و شناسنامه شخص درخواست دهنده الزامی است. اما اگر به شکل حقوقی درخواست دهید باید کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل را ارائه دهید.

همچنین ارائه مدارک دیگری مانند تصویر آخرین تغییرات روزنامه، تصویر رسمی کارت ملی، تصویر رسمی شناسنامه به همراه شناسنامه افرادی که حق امضا دارند لازم است. اگر روند ثبت، توسط نمایندگان قانونی انجام شود مدارک هویتی آن‌ها نیز باید پیوست مدارک گردد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص ثبت برند باید رعایت شود ارائه نمونه گرافیکی علامت تجاری است. سعی کنید علامت‌ها را در ده نمونه با ابعاد ۱۰×۱۰ حاضر کنید تا پس از بررسی با یکی از ان‌ها موافقت گردد. توجه داشته باشید اگر طرح شما سه بعدی است ارائه تصاویر دو بعدی از شش زاویه مختلف از آن الزامی می‌باشد. سعی کنید تصویری از تمامی زوایای طرح را برای کارشناسان ارسال کرده تا بررسی به صورت کامل و بدون ایراد به عمل آید. در صورتی که تصاویر ارسالی کامل نباشد احتمال اینکه با درخواست شما موافقت نشود وجود دارد.

جهت ثبت برند روغن موتور اخذ ارائه جواز تاسیس از اداره صنایع و همچنین پروانه بهره‌برداری لازم است. توجه داشته باشید طی کردن هر کدام از این مراحل با پرداخت هزینه‌های قانونی همراه بوده و بدون پرداخت این هزینه‌ها ثبت برند انجام نخواهد شد.

شرح مراحل ثبت برند روغن موتور

ثبت برند در سازمان ثبت علائم تجاری و برندها در اداره کل مالیات صنعتی کشور انجام می‌شود. صاحبان هر کسب و کاری در صورتی که مایل باشند می‌توانند محصولات و خدمات خود را به ثبت برساند. در نظر  داشته باشید ثبت کردن برندها الزامی نبوده و تنها در صورتی که صاحب و مدیر کسب و کار مایل به انجام این کار باشند، انجام می‌شود. جالب است بدانید اگر دو تولید کننده متفاوت جهت ثبت کردن یک محصول تقاضای خود را ارائه دهند تنها با بررسی تاریخ و ساعت درخواست، مراحل ثبت برند برای شخصی که بهتر بوده انجام خواهد شد؛ لذا اگر تولید کننده یک محصول منحصر به فرد هستید توصیه می‌کنیم مراحل ثبت را در اسرع وقت انجام دهید.

برای ثبت برند روغن ترمز می‌بایست نام آن را مطابق با قوانین شرعی و نظام جامعه انتخاب کنید. استفاده از نام‌های عجیب، حروف، نشانه علامت‌های دولتی و نظامی در ثبت برندهای متفاوت از جمله روغن موتور امکان پذیر نیست. مراحل ثبت برند بدین شرح است.

  •  انتخاب نام مناسب
  •  انتخاب علامت تجاری
  •  پر کردن اظهارنامه
  •  به همراه داشتن مجوزهای لازم
  •  ارائه مدارک شخص حقیقی یا حقوقی

نکته: به هیچ عنوان از علائم تجاری شرکت‌های دیگر استفاده نکنید. حتی در صورتی که تغییرات زیادی در شکل و ساختار آن به وجود بیاورید بازهم کارشناسان قادر به تشخیص شباهت موجود در دو علامت تجاری هستند و با تقاضای شما موافقت نخواهند کرد. به همین علت برای ثبت برند روغن موتور باید علامت تجاری را متناسب با محصول شرکت و به صورت منحصر به فرد تهیه کرده و به کارشناسان ارائه دهید.

مراحل ثبت روغن موتور
ثبت برند روغن موتور چه اهمیتی برای رونق کسب و کار دارد؟

مجموعه‌هایی که نیاز به جذب سرمایه گذار دارند برای اعتماد سازی سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند تمام موارد قانونی را از جمله ثبت برند انجام دهند. افرادی که در حوزه تولید روغن موتور در حال فعالیت هستند با ثبت برند، ارزش افزوده‌ای به سهام آنها پیوست می‌گردد. در این صورت کارکرد و سود شرکتشان افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید در صورتی که بتوانید برندتان را ثبت کنید امکان دریافت وام‌های کارساز نیز امکان پذیر می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که تصمیم دارند کسب و کار خود را گسترش دهند ثبت برند یکی از مهمترین الزاماتی است که می‌بایست رعایت گردد. در نظر داشته باشید اگر برندتان ثبت نشده باشد به هیچ عنوان مجوز تاسیس نمایندگی به شما اعطا نخواهد شد.

جالب است بدانید اگر برای ثبت برند روغن موتور اقدام کرده‌اید می‌توانید در صورت نیاز آن را انتقال داده و یا به شرکت‌های دیگری نیز اجازه استفاده از نام تجاری تان را بدهید. چنین کارهایی باعث افزایش درآمد شرکت و مسیر مناسبی برای تامین نیازهای مالی مجموعه خواهد بود.

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه با ثبت برند مواد غذایی، ثبت برند مواد دارویی، ثبت برند مصالح و تجهیزات ساختمانی و ثبت طرح صنعتی به صفحات لینک شده مراجعه کنید.

سوالات متداول

01 مراحل ثبت برند روغن موتور چیست؟
انتخاب نام مناسب، انتخاب علامت تجاری، پر کردن اظهارنامه، به همراه داشتن مجوزهای لازم، ارائه مدارک شخص حقیقی یا حقوقی