ثبت شرکت در دبی
امتیاز شما به این مطلب ؟
4.7/5 - (14 امتیاز)

هزینه ثبت شرکت در دبی : احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در مورد مهاجرت حال برای تحصیل، کار و یا زندگی کردن در کشورهای پیشرفته دنیا فکر کرده باشید. همان‌طور که می‌دانید یکی از کشورهای توسعه پیدا کرده و پیشرفته این روزها از نظر کسب و کار کشور امارات می‌باشد.

اگر میخواهید مطالعه دقیق تری از شهر دبی داشته باشید ، پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت ویکی پدیا فارسی را مطالعه کنید. معرفی شهر دبی

در این مطلب قصد داریم در مورد ثبت شرکت در دبی (شهری در امارات) یا به صورت کلی امارات و نکات مرتبط با آن مانند هزینه ثبت شرکت در امارات، مدارک لازم، مراحلی که باید برای این پروسه انجام دهید و… صحبت کنیم.

ثبت شرکت در امارات

آمار و درصد ثبت شرکت در کشور امارات در طول سالیان گذشته به مقدار زیادی بالا رفته است. این به خاطر مزیت‌های فراوان ثبت و راه‌اندازی بیزینس در این کشور می‌باشد. با توجه به اینکه این کشور یکی از پیشرفته و توسعه یافته‌ترین ملت‌ها در منطقه است و همچنین پیشرفت سریع خود تبدیل به محلی مناسب و ایده‌آل جهت سرمایه گذاری، مهاجرت و زندگی شده است.

طی سالیان گذشته فرآیند ثبت شرکت در دبی و نقاط دیگر کشور امارات به امری راحت‌تر تبدیل شده است و درخواست‌کنندگان با انجام چند مرحله امکان ثبت شرکت در دبی و به صورت کلی امارات را دارند و می‌توانند در این کشور فعالیت خود را شروع کنند.

ثبت شرکت در دبی
ثبت شرکت در دبی – ثبت شرکت در امارات

چه نوع شرکتی قابل تاسیس در دبی می‌باشد؟

یکی از سوالات مهم در مورد ثبت شرکت در امارات این است که آیا نوع کسب و کار و شرکتی که می‌خواهید ثبت نمایید در این کشور قابل تاسیس است. برای پاسخ به این سوال در ادامه به شرکت‌های مختلف قابل ثبت در این شهر اشاره می‌کنیم.

  • شرکت مشارکت عمومی
  • شرکت مشارکت محدود
  • ثبت شرکت سهامی عام
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی
  • شعبه شرکت‌های خارجی
  • شعبه شرکت‌های حوزه خلیج فارس
  • شعبه شرکت‌های محلی
  • شعبه ثبت شرکت‌ها در منطقه آزاد
  • هولدینگ
  • شرکت غیرسهامی

البته به این نکته توجه کنید که فقط تعداد کمی از شرکت‌های نام برده شده برای افراد ایرانی در دبی و امارات قابل ثبت می‌باشند. تعدادی از شرکت‌هایی که ایرانیان در امارات امکان ثبت آن‌ها را دارند عبارتند از: شرکت‌های سهامی، شرکت‌های غیرسهامی، و شرکت‌های با مسئولیت محدود.

انواع مجوز ثبت شرکت در دبی و امارات

تاسیس شرکت در دبی نیاز به داشتن مجوز لازم و مرتبط با نوع کسب و کار شما دارد. به صورت کلی انواع مجوزهای تاسیس شرکت در دبی و سایر نقاط کشور امارات 5 نمونه هستند که عبارتند از:

  1. مجوز حرفه‌ای
  2. مجوز تجاری
  3. مجوز صنعتی
  4. مجوز گردشگری
  5. مجوز فریلنسینگ

مجوز حرفه‌ای (Professional License)

این نوع مجوز به شغل‌های خدماتی و شغل‌هایی که مستلزم توانایی‌های ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا روش‌های علمی و دقیق می‌باشند مثل کمپانی‌های حقوقی و وکالت، شرکت‌های مشاوره‌ای و یا حسابداری اختصاص دارد.

اگر بخواهید از این نوع مجوز برای ثبت شرکت خود در امارات استفاده کنید، مهم‌ترین شرایطی که باید به آن‌ها توجه کنید به شرح زیر است:

  • برخورداری از یک کفیل در این کشور
  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط
  • افراد سرمایه گذار حداقل یک فرد

کفیل یا شریک اماراتی کیست؟

منظور از کفیل یا شریک اماراتی شخصی هست بومی که هنگامی که در امارات حضور ندارید نماینده کمپانی شما می‌باشد. کفیل به خاطر مسئولیتی که در قبال تجارت شما دارد سالانه حقوقی دریافت می‌کند.

اگرچه در این روش ثبت شرکت به کفیل نیاز است اما کل یا صد درصد مالکیت ثبت شرکت در اختیار فرد متقاضی قرار می‌گیرد. اسم کفیل تنها در قرارداد می‌آید و او امکان دسترسی به حساب‌های شرکت را نیز ندارد.

مجوز تجاری (Commercial License)

با استفاده از این مجوز این امکان را دارید در دبی اقدام به تجارت کالا و فروش برخی از خدمات و کالاها کنید.

با مجوز تجاری می‌توانید طیف وسیعی از کالاها را به دبی وارد و به فروش برسانید یا به بیرون از دبی یا امارات صادر نمایید. برخی از این کالاها که می‌توانید به تجارت آن‌ها بپردازید عبارتند از تجهیزات اتومبیل، لباس و…

از طریق مجوز تجاری حتی این امکان را دارید تا در این کشور خدماتی مثل خرید و فروش ملک انجام دهید. اگر شرکت خود را از این طریق در امارات ثبت کنید، وضعیت مالکیت آن به شکل 51 درصد برای کفیل‌تان در امارات و 49 درصد برای شما می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که در شیوه مجوز تجاری شما می‌توانید کل مالکیت شرکت را نیز بدست آورید. به عبارتی هیچ فرد کفیلی در این حالت وجود نخواهد داشت حتی در قرارداد.

مجوز صنعتی (Industrial License)

یکی دیگر از انواع مجوز ثبت شرکت در دبی، مجوز صنعتی است. این نوع مجوز برای ثبت شرکت‌هایی می‌باشد که می‌خواهند در زمینه تهیه، تولید و پردازش کالا کار کنند. مواد غذایی، نفت و گاز، مواد صنعتی، داروسازی و … نمونه‌هایی از این موارد می‌باشند.

یکی از شرایطی که مجوز صنعتی دارد این است که درصد مالکیت برای ثبت این شرکت‌ها بایستی 51 درصد برای فرد کفیل‌تان در دبی یا امارات و 49 درصد برای خود شما باشد.

به خاطر اینکه نوع فعالیت شرکت شما تولیدی و صنعتی می‌باشد، از طریق مجوز صنعتی نمی‌توانید در کشور امارات یک کمپانی مجازی ثبت کنید. بنابراین شما الزاما بایستی در این کشور کارخانه تولیدی یا دفتر اداری داشته باشید.

مجوز گردشگری

همان‌طور که می‌دانید دبی جزو شهرهای توریستی کشور امارات به حساب می‌آید و هر ساله گردشگران خیلی فراوانی از نقاط مختلف دنیا برای سفر به دبی می‌روند؛ از این رو امارات مجوزی با عنوان مجوز گردشگری دارد که از طرف دولت این کشور به کسانی داده می‌شود که خدماتی را به مسافران گردشگر ارائه می‌کنند و علاوه بر این در جذب کردن توریست‌ها موثر می‌باشند. کسب و کارهایی مانند کمپ‌های گردشگری، رستوران‌ها و… امکان دریافت مجوز گردشگری را دارند.

مجوز فریلنسینگ

این نوع مجوز مربوط به کار آزاد می‌باشد و یکی از پرطرفدارترین مجوزهای کار در امارات به حساب می‌آید. درخواست دهندگان مشاغل حوزه هنر، سرگرمی، فناوری و نویسندگی با دریافت مجوز فریلنسینگ این امکان را دارند تا در دبی فعالیت خود را شروع کنند.

شرکت‌هایی که با استفاده از این نوع مجوز انجام می‌شود، حتما لازم نیست به صورت فیزیکی ثبت شوند، درخواست دهندگان از این طریق این امکان را دارند تا به صورت تمام وقت یا پاره وقت خدمات مورد نظر را ارائه دهند.

هزینه ثبت شرکت در دبی
هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی

قیمت ثبت شرکت در دبی به چندین فاکتور بستگی دارد. برای مثال عواملی مثل نوع شرکت، نوع مجوز، منطقه‌ای که قصد دارید مجموعه خود را در آنجا پایه گذاری کنید و.. همگی در مقدار مخارج مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی موثر می‌باشند.

پولی که برای ثبت شرکت در دبی یا به صورت کلی کشور امارات باید بپردازید معادل حداقل 8 هزار و حداکثر 20 هزار دلار آمریکا است. این رقم به پول امارات معادل حداقل 30 و حداکثر 73 هزار درهم می‌باشد.

مخارج مرتبط با کفیل، مجوز ثبت شرکت، ثبت آدرس و حق‌الوکاله نیز در هزینه بالا در نظر گرفته شده است.

علاوه‌ بر این در صورت رفتن به دبی و راه انداختن شرکت مورد نظر خود در آنجا مخارج دیگری نیز هستند که باید بپردازید. مهم‌ترین این موارد عبارتند از :

نوع خدمات

هزینه به دلار آمریکاهزینه به درهم امارات

اخذ ویزای توریستی

115

623

اخذ اقامت 2 ساله امارات

425

1760

ID کارت امارات

135

595

هزینه تغییر نوع ویزا195

816

مهر ویزا310

1240

آزمایشات پزشکی100

460

جمع کل هزینه ها1280 دلار

5500 درهم

شما برای اینکه بخواهید ثبت شرکت در امارات انجام دهید ، اول می‌بایست با استفاده از ویزای توریستی به امارات سفر کنید. بعد از گذراندن مرحله‌های قانونی و گرفتن مجوزها، ویزای شما به ویزای پارتنر Partner یا ویزای سرمایه گذاری Investor تغییر پیدا می‌کند.

به صورت معمول این مراحل یک ماه زمان می‌برد و می‌توانید شرکت‌تان را در کشور امارات ثبت و راه‌اندازی کنید و کار خودتان را آغاز کنید.

هزینه ثبت شرکت در امارات در سال 2022 به تفکیک

لیست هزینه های ثبت شرکت در دبی در سال 2022 به شرح ذیل می باشد :

الف) ثبت شرکت (LLC) و اقامت سرزمین اصلی

لایسنس جنرال تریدینگ(بازرگانی عمومی)

  1. یک نفر ثبت شرکت با ویزا و اقامت : شروع قیمت از ۴۶ هزار درهم
  2. دو نفر ثبت شرکت با ویزا و اقامت : شروع قیمت از ۵۲ هزار درهم
  • هزینه افتتاح حساب بسته به نوع بانک و حساب شخصی و شرکتی متغیر میباشد.
  • در صورت انتخاب نام لاتین برای شرکت مبلغ ۳۰۰۰هزار درهم هزینه تعیین نام بیشتر میشود
  • در صورت نداشتن کد پستی مکان مشخص و اجاره نامه قانونی جهت ثبت شرکت ، اخذ مکان شرکتی و اجاره نامه هزینه جداگانه در بر خواهد داشت
  • در صورت درخواست کارفرما جهت اخذ ویزا و اقامت همسر یا فرزندان مبلغ جداگانه ای جهت انجام امور آزمایش خون و اقامت از ایشان دریافت میگردد

 

لایسنس شاخه ایبازرگانی شاخه ای(موضوع فعالیت مشخص)

  1. یک نفر ثبت شرکت با ویزا و اقامت : شروع قیمت از ۳۸ هزار درهم
  2. دو نفر ثبت شرکت با ویزا و اقامت : شروع قیمت از ۴۴هزار درهم
  • هزینه افتتاح حساب بسته به نوع بانک و حساب شخصی و شرکتی متغیر میباشد.
  • در صورت انتخاب نام لاتین برای شرکت مبلغ ۳۰۰۰هزار درهم هزینه تعیین نام بیشتر میشود.
  • در صورت نداشتن کد پستی مکان مشخص و اجاره نامه قانونی جهت ثبت شرکت ، اخذ کد پستی مرکز اصلی شرکت و اجاره نامه هزینه جداگانه در بر خواهد داشت.
  • در صورت درخواست کارفرما جهت اخذ ویزا و اقامت همسر یا فرزندان مبلغ جداگانه ای جهت انجام امور آزمایش خون و اقامت از ایشان دریافت میگردد.

 

ب ) ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات

لایسنس بازرگانی

  • یک نفر ثبت شرکت بدون ویزا و اقامت : شروع قیمت از ۱۶هزار درهم
  • دو نفر ثبت شرکت بدون ویزا و اقامت : شروع قیمت از ۲۰ هزار درهم

 

  • یک نفر ثبت شرکت و‌ اقامت : شروع قیمت از ۲۱ هزار درهم
  • دو نفر ثبت شرکت و اقامت  : شروع قیمت از ۲۵هزار درهم

تذکر مهم : شرکت هایی که در منطقه آزاد امارات به ثبت میرسند باید هر ساله جهت تمدید مجوز فعالیت و لایسنس و به تبع آن ویزا و اقامت مبلغ پایه از ۱۶ هزار درهم پرداخت کنند

مراحل ثبت شرکت در دبی

برای ثبت شرکت در دبی، باید از مراحل آن باخبر باشید. بعد از اینکه نوع مجوز و نوع شرکت‌تان را تعیین کردید بایستی از طریق ویزای توریستی به دبی بروید. مراحل ثبت کردن شرکت در دبی را در ادامه توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا از طریق ویزای توریستی و بعنوان گردشگر به کشور امارات سفر می‌کنید.
  • سپس تقاضای ثبت شرکت را باید در اختیار سازمان توسعه اقتصادی امارات بگذارید.
  • در مرحله بعد مجوز تجاری مربوط به شرکت‌تان را می‌گیرید. (مجوز ذکر شده جهت خرید و فروش کالا و واردات و صادرات کالا در دبی است و برای کارهایی مثل مشاور املاک هم می‌باشد)
  • در این مرحله با تبدیل ویزای توریستی به ویزای سرمایه گذاری (investor) و سرانجام با طی کردن مرحله‌های قانونی این امکان را دارید تا اقامت سه ساله در امارات را اخذ کنید.

توجه کنید که انجام دادن مراحل بالا سی تا چهل روز طول می‌کشد و درخواست دهنده در این مدت لازم است در امارات باشد.

مدارک ثبت شرکت در دبی

یکی از سوالات مهمی که حتما دارید این است که مدارک لازم برای ثبت شرکت در دبی چیست. در ابتدا شما با استفاده از مدرک‌های شخصی مثل عکس پرسنلی، پاسپورت و… دریافت ویزای توریستی دبی به این شهر می‌روید.

بعد از صادر شدن مجوزهای مورد نیاز، احتیاج به ویزای پارتنر یا سرمایه گذاری دارید. برای گرفتن این ویزا به مدارک زیر نیاز دارید.

  • کارت ملی ایرانی
  • اصل کارت شناسایی کفیل (اگر کفیل وجود دارد)
  • عکس با پس زمینه سفید
  • اجاره نامه (اگر شرکت فیزیکی ثبت نمایید)
  • اساسنامه شرکت
  • جواز شرکت
  • کپی پاسپورت
  • کپی لایسنس شرکت
  • کپی ویزای توریستی

مزایای ثبت شرکت در دبی

در این بخش مزیت‌هایی که ثبت شرکت در دبی و به طور کلی کشور امارات دارد را نام می‌بریم.

  • به مدرک زبان احتیاج ندارید.
  • قبل از ثبت شرکت، لازم نیست که در دبی شرکتی داشته باشید.
  • برای ثبت شرکت در دبی، سن و سال اهمیتی ندارد و با هر سنی این کار امکان پذیر است.
  • عدم ضرورت داشتن مدرک تحصیلی. (البته باید بگوییم در بعضی از حوزه‌ها و شغل‌های مجوز حرفه‌ای به مدرک تحصیلی احتیاج می‌باشد)
  • ضرورتی برای داشتن کارکنان بیمه‌ای وجود ندارد.
  • شما از طریق فقط یک مجوز ثبت یا یک لایسنس، امکان داشتن حداکثر 10 نوع فعالیت تجاری مختلف را در کشور امارات دارید. (البته فراموش نکنید که کارها همگی باید در یک گروه قرار داشته باشند)
  • در صورت ثبت شرکت در دبی، این امکان را دارید تا برای همسر و بچه‌های خود تقاضای دریافت اقامت کنید. پس اخذ اقامت امارات با ثبت شرکت برای شما و خانواده‌تان امکان پذیر است.
  • همچنین با ثبت شرکت در کشور امارات، از امکان حق تحصیل و حق بیمه سلامت دارا خواهید بود.
  • بعد از آغاز فعالیت کاری، امکان استخدام کارکنان مورد نظرتان را از خارج از کشور امارات دارید.
  • یکی از مزایای دیگر ثبت شرکت در امارات این است که امکان تمدید دریافت اقامت سه ساله این کشور به شکل نامحدود وجود دارد.
  • قابلیت صدور جاب آفر از خارج از این کشور هم وجود دارد.
  • به صورت کلی باید مطلع باشید که برای ثبت شرکت، فرآیند طولانی مدتی را در پیش ندارید.

دریافت مشاوره ثبت شرکت در امارات

امارات بهترین کشور عربی برای ثبت شرکت است، به همین دلیل افراد زیادی به دنبال ثبت شرکت در امارات هستند. از طرفی هزینه‌ ثبت شرکت در دبی نسبت به سایر کشورهای عربی کمتر بوده و امکان پیشرفت و گسترش مشاغل در مدت زمان محدود نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت در دبی می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

در این مطلب سعی کردیم تا فرآیند ثبت شرکت در امارات را با جزئیات برای شما توضیح دهیم. در این مطلب شما با مراحل ثبت شرکت در دبی، هزینه ثبت شرکت در امارات و دبی، انواع شرکت‌های قابل تاسیس در دبی و… آشنا شدید.

با تمام توضیحاتی که دادیم باز هم اگر سوالی در مورد ثبت شرکت در دبی یا به طور کلی امارات دارید، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها پرسش خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

01 هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر است؟
طبق آمار منتشر شده در سال 2022 هزینه ثبت شرکت در دبی بین 30هزار الی ۳۵ هزار درهم است .
02 انواع مجوز ثبت شرکت در دبی کدام‌ها هستند؟
مجوز حرفه ‌ای، مجوز تجاری، مجوز صنعتی، مجوز فریلنسینگ، مجوز گردشگری